دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش حل مکعب روبیک ۲ در ۲ به صورت تصویری

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

آموزش حل مکعب روبیک ۲ در ۲ به مراتب از مکعب های بالاتر ساده تر می باشد. به همین دلیل عده ای تمایل دارند این معمای ذهنی را با مکعب ۲ در ۲ شروع کنند. در آموزش حل مکعب ۲ در ۲ همراه ما باشید.

مکعب ۲*۲ از ساختار معمایی ساده ای برخوردار است و برای افرادی که به تازگی شروع به حل روبیک کرده اند، گزینه مقدماتی خوبی به حساب می آید. آموزش حل مکعب روبیک ۲ در ۲ برای کسانی که به دنبال استفاده از ذهن در روزهای فراغت هستند، سرگرمی جالب و جذابی است. 

آموزش حل مکعب روبیک ۲ در ۲

حل مکعب روبیک ۲ در ۲ به دلیل ساختار ساده، کار آسانی است. چون این روبیک از یک مکعب تشکیل شده است. این مکعب هم در واقع همان مکعب گوشه ای می باشد.

در آموزش حل مکعب روبیک ۲ در ۲, مکعب مرکزی و مکعب لبه ای حذف شده است. از این رو یادگیری آن آسان می باشد.

 

آموزش حل مکعب روبیک 2 در 2

 

در این مرحله باید مکعب های گوشه ای لایه بالا مرتب و جهت دهی شوند.

  •  آرون گروپس

 

چگونگی حل مکعب روبیک

در مرحله بعدی، مکعب های گوشه ای لایه پایین جهت دهی و مرتب می شوند.

جهت دهید و جای گذاری مکعب های گوشه ای بالا

برای مرحله اول باید یک رنگ را برای رنگ بالا در نظر بگیرید. به عنوان مثال رنگ سفید را به عنوان سطح مبنا انتخاب کنید. وجود چنین سطحی برای جهت دهی مکعب لازم و ضروری است. به دلیل نداشتن مکعب مرکزی، باید مانند مکعب روبیک ۴*۴، یک سطح را به عنوان سطح سفید در نظر گرفت. بهتر است در سطح انتخابی شما ردی از مکعب سفید وجود داشته باشد یا یک جهت آن تکمیل و درست باشد.

حالا برای تکمیل بقیه روبیک رنگ های متضاد مانند نارنجی مقابل قرمز و سبز مقابل آبی کمک بگیرید. در ادامه مکعب های گوشه ای لایه بالا را مانند مکعب ۳*۳ جا بگذارید. با طی کردن این مرحله باید نصف روبیک شما درست شده باشد.

جاگذاری و جهت دهی مکعب روبیک

جای گذاری مکعب های گوشه پایین

 مانند مکعب ۳*۳ با قرار گرفتن دو مکعب در جای خود(صحیح) و دو مکعب نیز در جای اشتباه، شرایط لازم برای انجام این مرحله به وجود می آید. اگر مکعب شما دارای چنین شکلی نیست، لایه زیری مکعب را ۹۰ درجه چرخش دهید. حالا دوباره باید مکعب های گوشه ای را چک کنید. در این مرحله باید هر چهار مکعب لایه زیرین بدون در نظر گرفتن جهت در محل درست جای گذاری شده باشند.

روبیک 2 در 2

به منظور انجام آخرین مرحله یعنی جهت دهی مکعب های گوشه ای لایه آخر، باید دقیقاً مانند مکعب ۳*۳ عمل کنید. الگوی پیش روی شما بنا به مدل در دست گرفتن روبیک متفاوت است. این الگوها سطح F را مشخص می کنند. با مشخص شدن این سطح آموزش حل مکعب  روبیک ۲ در ۲  نیز به اتمام می رسد.

از اینکه با مراحل آموزشی جهت دهی و جای گذاری مکعب روبیک ۲ در ۲ همراه ما بودید، متشکریم. امیدواریم این آموزش مجله آرگا برای شما فرصت انجام سرگرمی های ذهنی را فراهم آورد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *