دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای سفر به قشم و معرفی مکان های دیدنی قشم

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

قشم جزیره ی بزرگی در هرمزگان است و از چشم اندازی ویژه و باور نکردنی برخوردار است و طبیعت آن به عنوان یکی از عجایب هفت گانه در نظر گرفته می شود مهم ترین مکان های دیدنی قشم به مناظر طبیعی و آب های نیلگون آن مرتبط می شود این سرزمین دارای خاک های رنگین است.

با توجه به اینکه قشم از مناطقی با آب و هوای گرم در ایران است برای سفر به جزیره دیدنی و لذت بردن از مناطق دیدنی قشم زمان و فصل مناسبی را برای سفر انتخاب کنید تا به دلیل گرم بودن آب و هوا سفر برای شما سخت نشود. با وجود اینکه جزیره قشم دارای جاذبه های گردشگری بی نظیر و گوناگونی است اما در این میان برخی از این جاذبه ها برجسته تر و دیدنی تر هستند که در ادامه با مکان های دیدنی قشم آشنا می شوید.

      دریای زیبای قشم

مکان های دیدنی قشم برای گردشگران:

قشم علاوه بر جاذبه های طبیعی زیبا همانند جزیره کیش و بندر چابهار دارای مکان های گردشگری مدرن و به روزی است که از جمله آنها می توان به هتل ها و مراکز خرید با امکانات بی نظیر و به روز اشاره کرد که برای بسیاری از گردشگران جذاب و دوست داشتنی است.

دره ستارگان:

دره ستارگان قشم یکی از جاذبه های دیدنی قشم است که در روستای خلف قرار گرفته است و به دلیل فرسایش های خاکی و وزش باد صخره های موجود در منطقه حفره هایی در آن ها به وجود آمده است که با اشکال عجیب به چشم می خورند. این اشکال به نحوی عجیب است که مردم این منطقه بر این باورند ستاره ای بزرگ در این قسمت از زمین فرود آمده است و این اشکال و حفره ها را ایجاد کرده است.

مکان های توریستی قشم

ژئوپارک قشم:

این پارک در قسمت غربی منطقه قرار گرفته است و علاوه بر گونه های مختلفی از گیاهان نایاب، گونه های مختلفی از حیوانات و پرندگان تماشایی مانند: فلامینگو، شهد، پرستو، بلبل، خرما و خور وجود دارد که در قسمت های مختلفی از جزیره و به ویژه در آب های آن دیده می شوند. در این قسمت از جزیره صخره هایی وجود دارد که به دلیل شکل و شمایل آن همانند آثار تاریخی به چشم می خورند در صورتی که علت شکل گیری این صخره های عجیب فرسایش و ورزش بادها می باشد.

صخره های زیبا در قشم

  •  آرون گروپس

 جنگل های حرا:

از جاذبه های مهم و مکان های دیدنی قشم می توان به جنگل های حرا اشاره کرد که توجه هر گردشگری را به سمت خود می کشاند این جنگل ها دارای گونه های بی نظیری از درختان کوتاه قد است که دارای نژاد هندی هستند با جزر و مد دریا این درختان در ساعت های خاصی از روز به زیر دریا می روند و با بیرون آمدن از آب های دریا صحنه ای بی نظیر و تماشایی رقم می خورد.

این جنگل ها به عنوان یکی از عجایب در نظر گرفته می شوند و با قدمتی۴۰  میلیون ساله مناطق روستایی بندر لاف تا روستای سهیلی را با مساحت ۷ هزار و ۲۳۶ هکتار این مناطق را پوشانده است.

مکان های دیدنی قشم با مناظر زیبا

تنگه چاهکوه:

این تنگه دیدنی در مسیر ۷۰ کیلومتری از قشم قرار گرفته است این تگه در یک کوه سنگی واع شده است و با سفر به این منطقه وارد دیوارهایی عریض که دور تا دور شما را این صخره ها پوشانده است رو به رو می شوید. و با دور تر شدن از این مسیرها دیوارها باریک تر و کوتاه تر می شوند تا از بین می بروند.

تنگه ای در قشم

سد و روستای گوران:

این سد دارای قدمتی تاریخی است و از زمان هخامنشیان برجای مانده است که در دوره های بعدی تکمیل تر شده است در کنار سواحل دریای این منطقه می توانید از لذت ماهیگیری و قایق رانی بهره مند شوید.

سدی در قشم

دره تندیس‌ها:

این دروه به دلیل تندیس های بی نظیر و گوناگونی که دارد به دره تندیس ها معروف شده است و از مکان های دیدنی قشم به شمار می رود طبیعت دریای این منطقه به دلیلی وجود صدف ها بسیار دیدنی و زیبا است.

قشم و مکان های بی نظیر

جزیره ناز:

جزیره ناز دارای منظره ای تماشایی و بی نظیر است که از اولین مناطق گزردشگری در قشم به شمار می رود گونه های مختلفی از حیوانات آبزی، پرندگان و ماهی های زییبا و دیدنی در این منطقه به زیبایی های آن افزوده است. در اطراف این جزیره دیوارهای شنی قرار دارد که چشم اندازی متفاوت خلق کرده است.

مکان های دیدنی و زیبای قشم

جزیره هنگام:

از دیگر مناطق دیدنی قشم می توان به جزیره هنگام اشاره کرد این جزیره در روستای شیب دراز قرار گرفته است و دارای معادن سر، خاک و نمک است. این جزیره دارای گونه هایی از ماهی و دلفین است.

جزیره ناز در قشم

غار نمکدان :

از دیگر جاهای دیدنی قشم غار نمکدان می باشد که با وارد شدن به این غار قندیل های زیبا و شگفت انگیز نمک دیده می شود  که لایه نمک روی هم صحنه های زیبایی ایجاد کرده است که در جنوب غرب قشم و در فاصله نود کیلو متری از مرکز شهر قرار دارد و به منظور رسیدن به این غار باید مسیری را پیاده بروید بنابراین از کفش مناسب استفاده کنید.

جاهای دیدنی قشم

معدن خاک سرخ :

یکی از بهترین خاک های سرخ جهان خاک سرخ هرمز می باشد و در واقع از دیگر جاهای دیدنی، معدن خاک سرخ هرمز می باشد که در صنایع های مختلفی مانند : شیشه سازی، رنگ سازی و … از این خاک استفاده می شود و علاوه بر معدن خاک سرخ ساحل سرخ هرمز نیز بسیار شگفت انگیز و زیبا است که خاک سنگ های سرخ به چشم می خورند که کمی آن طرف تر از این ساحل به ساحل نقره ای خواهید رسید که خاک این ساحل درخشان و نقره ای می باشد.

جذاب ترین مکانهای دیدنی قشم

بام قشم :

در ارتفاعات غربی قشم، بام قشم قرار دارد که به عنوان دوست داشتنی ترین مکان های دیدنی قشم به شما رمی رود و در ارتفاعی بالاتر از سنگ آهک ایجاد شده و بر روی فلاتی قرار دارد که جزو وسیع ترین منطقه مرتفع جریز محسوب می شود  و با نشستن روی این بام منظره شگفت انگیزی از جنگل های حرا و سواحل شمالی خلیج فارس قابل مشاهده است

آشنایی با مکان های دیدنی قشم

روستای توریاند قشم :

این جزیره دارای روستای معرفی است و از زیبایی منحصر به فردی برخوردار هستند که یکی از روستاهای بسیار زیبا و پرطرفدار آن روستای توریاند می باشد که در ۳۱ کیلومتری جنوب غربی جزیزه قرار دارد  و این روستا دارای خاک حاصل خیز  است همین امر باعث رونق کشاورزی ایجاد مزارع آفتاب گردان و نخلستان انبوه شده است از این رو حتما از این روستا دیدن نمایید.

روستای توریاند قشم

مکانهای دیدنی قشم دارای تنوع بسیار بی نظیری است این منطقه طبیعت های بکر و دست نخورده ای دارد که برای تجربه سفری متفاوت و جالب گزینه مناسبی خواهد بود. با این حال اگر می خواهید به دیگر نقاط کشور نیز سفر کنید می توانید در بخش ایران گردی با جاذبه های دیدنی و مکان های تفریحی دیگر مناطق آشنا شده و تصمیم بهتری برای سفرهای داخلی بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *