دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نکاتی درباره کولر خودرو و افزایش بازدهی کولر خودروها

  • زهره امامی
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

استفاده نادرست از سیستم تهویه و کولر خودرو پیامدهایی را به دنبال دارد. مثلا ممکن است دمای داخل کابین افزایش یابد و یا گاهی بر روی راننده تاثیر منفی می گذارد و با کم آبی بدن راننده روی عکس العمل وی به هنگام کنترل خودرو تاثیر بدی بگذارد.

بهتر است بدانید که تفاوت ۱۰ درجه ای دمای داخل خودرو تاثیری برابر الکل بر روی عکس العمل راننده خواهد داشت. مهندس انجل سوآرز در رابطه با استفاده از کولر خودرو این گونه توصیه می کند:

قبل از روشن کردن سیستم تهویه، به‌مدت یک دقیقه درها و پنجره‌ها را باز کنید را دمای کابین به‌صورت طبیعی پایین‎تر شود. در سیستم تهویه، سردی دما مدنظر نیست بلکه بیشتر جهت چرخش هوا در کابین مهم است. جهت دریچه‌های هوای سیستم تهویه باید به‌سمت بالا باشد نه به‌سمت صورت سرنشینان. در این شرایط، هوای در تمام کابین به‌گردش در می‌آید و تمام سرنشینان (جلو و عقب) سردی دما را احساس می‌کنند.

تنظیم کولر خودرو

در ادامه ۵ اشتباه متداول را به هنگام استفاده از کولر برای شما بیان می کنیم. امیدواریم بعد از مطالعه آن از این نکات استفاده کاربردی داشته باشید.

۱- استفاده نکردن از حالت خودکار سیستم تهویه

فعال کردن حالت خودکار سیستم تهویه خودرو که معمولا با کلمه «AUTO» مشخص شده است کمک می کند تا بخار شیشه ها از بین برود و داخل کابین خنک بماند.

تنظیم کولر خودرو

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۲- جهت مستقیم دریچه های هوا به سرنشینان

بهتر است دریچه های هوا به‌سمت بالا تنظیم شود تا هوای خنک به طور کامل در داخل کابین گردش کند و سرنشینان عقب خودرو نیز از آن بهره مند شوند.

تنظیم کولر خودرو

۳- روشن کردن کولر به‌محض نشستن پشت فرمان

به هنگام پارک کردن خودرو در یک مکان دمای داخل کابین به شدت بالا می رود و با روشن کردن سریع کولر همان هوای حبس شده داخل خودرو گردش پیدا می کند. بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق یک یا دو دقیقه پنجره ها و درهای خودرو را باز کنید تا هوای داخل کابین عوض شود. در این صورت سرنشینان با کم آبی بدن و اثراتی مشابه مصرف الکل دچار نخواهند شد.

تنظیم کولر خودرو

۴-  رسیدگی نکردن منظم به سیستم تهویه

بهتر است پس از طی کردن ۱۶ هزار تا ۲۴ هزار کیلومتر فیلترهای کابین تعویض شوند تا کارایی سیستم تهویه کاهش پیدا نکند.

۵- روشن نکردن سیستم تهویه در صبح

بهتر است صبح ها از سیستم تهویه استفاده کنید تا در حالت آماده باش قرار گیرد و به هنگام بالا رفتن دما با مشکلاتی از قبیل بخار گرفتن شیشه ها مواجه نشوید.

تنظیم کولر خودرو

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *