دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چگونه با روش های طبیعی پوست صورت مان را پاک سازی کنیم؟

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

در زندگی صنعتی امروز با توجه به وجود انواع آلودگی و و شیوه های نادرست زندگی، مراقبت از پوست اهمیت بیشتری می یابد. برای از بین بردن تیرگی های اضافی مانند جوش و پاکسازی پوست صورت همراه ما باشید.

منظور از پاکسازی پوست صورت و برطرف کردن جوش و آکنه و همچنین روشن شدن پوست است. در بسیاری از مواقع تیرگی پوست به دلیل وجود جوش های متعدد در پوست است از این رو پاک سازی پوست می تواند نقش مثبتی در درخشان شدن پوست صورت و زیبایی بیشتر داشته باشد.

جوش، آکنه و انواع تیرگی در پوست به دلیل بسیاری از مشکلات هورمونی، شرایط زندگی، آلودگی، استرس، مواد غذایی ناسالم و دخانیات اتفاق می افتد. در چنین حالاتی پوست درخشندگی و شفافیت خود را از دست می دهد، پس فرد باید به دنبال روش هایی برای پاک سازی پوست و همچنین جوانسازی پوست صورت انجام دهد.

پاکسازی پوست صورت با روش های خانگی و طبیعی

ماسک لیمو و عسل

بابونه

 برای راحتی از جوش های سرسیاه و پاک سازی پوست صورت از آن ها، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری بابونه را در آب جوش بریزید. صورت را با گل بابونه بخور دهید. بعد از اتمام بخور، گل های بابونه را از ظرف بخور بیرون آورید و بر روی پوست بگذارید.

بعد از گذشت ۵ دقیقه صورت را با آب سرد شسته و به آن کرم بدون چربی بزنید. این کار را به مدت ۲ الی ۳ بار در هفته تکرار کنید تا پاکسازی پوست شما انجام شود.

 

روش های روشن کردن پوست

بخور دادن صورت

این روش برای پاک سازی پوست صورت و باز کردن انسداد روزنه های پوستی روشی عالی و فوق العاده می باشد. بهتر است در این بخور از گیاهانی چون بابونه، زنجبیل، رزماری و مریم گلی استفاده شود. ابتدا گیاهان مورد نظر را در ظرف آب ریخته و منتظر جوش آمدن آب بمانید.

برای بخور دادن از حوله ای بر روی سر استفاده کنید. این بخور باید به مدت ۲۰ دقیقه طول بکشد. باز شدن این منافذ باعث خروج و بیرون آمدن دانه های سر سیاه خواهد شد.

صورت را به آرامی خشک سازید. برای جلوگیری از خشک شدن پوست از مرطوب کننده ملایم و برای اعتدال PH پوست صورت از تونر صورت استفاده کنید. برای جوانی و زیبایی پوست باید از بخور ذکر شده به مدت ۲ بار در هفته استفاده کنید. می توانید از چوب دارچین و چای سبز نیز برای بخور دادن به صورت کمک بگیرید.

  •  آرون گروپس

 

 

 

پاکسازی پوست صورت

 دانه های سرسیاه پوست را بیرون آورید

دانه های درونی سیاه رنگ داخل پوست را با فشار بین دو انگشت خارج سازید. این بیرون آوردن را تا پیدا شدن ریشه سفید ادامه دهید. این کار کمک می کند که دانه سیاه به خوبی خارج شود. پنبه ای را به الکل سفید آغشته و محل دانه سیاه را ضدعفونی کنید. دانه های ریز تر سیاه رنگ را می توانید با پلینگ(فروشگاه های لوازم آرایشی پلینگ دارند) بیرون آورید.

پلینگ دارای میله است و بر سر آن حلقه ای وجود دارد. بعد از اینکه حلقه پلینگ با الکل ضدعفونی شد، این حلقه را از پایین به بالا در تمام نواحی صورت بکشید تا تمام جوش های سرسیاه بیرون بیایند. در هر بار استفاده، حتماً این وسیله را با الکل ضدعفونی کنید.

جوانه گندم

جوانه گندم را به اندازه یک قاشق چای خوری آماده و با یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب میکس کنید. مخلوط آماده شده را ۵ دقیقه بر روی پوست به شکل دورانی بمالید. بعد از خشک شدن ترکیب روی پوست، می توانید صورت را بشویید و بعد از شست وشوی صورت با آب سرد از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید. قبل از استعمال ماسک جوانه گندم، پوست را به مدت ۵ دقیقه بخور دهید تا منافذ به خوبی باز شوند.

ترمیم پوست با ماسک جوانه گندم

زنجبیل

برای بخور زنجبیل، دو قاشق غذاخوری زنجبیل را در دو لیوان بریزید. لیوان ها را بر روی حرارت بگذارید. بعد از جوش آمدن، بخور را شروع کنید. این بخور باید به مدت ۱۰ دقیقه انجام شود. در زمان بخور ماساژ پوست را فراموش نکنید. با این کار پاکسازی پوست صورت به راحتی انجام می شود.

به منظور انسداد منافذ پوست می توانید پوست خیار را رنده و با آب لیمو ترش میکس کنید. مخلوط را ۵ دقیقه بر روی پوست بگذارید و بعد از گذشت ۵ دقیقه، مخلوط را با آب سرد بشویید.

خیار و گلاب

یک عدد خیار با پوست را رنده و با یک قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. مواد ترکیب شده را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید. بعد از طی این مدت، صورت را با آب سرد بشویید. ماسک خیار یکی از ماسک های فوق العاده برای شادابی و پاک سازی پوست صورت می باشد.

پاکسازی پوست صورت با ماسک خیار

شکر

شکر مانند یک لایه بردار طبیعی عمل می کند و از نظر عملکردی مشابه ماسک انار است. این ماده بافت پوست را ترمیم و انسداد منافذ را از بین می برد. شکر پودر شده را در میکسر آماده و با مقدار کمی آبلیمو و آب میکس نمایید. مخلوط را به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و آن گاه بشویید و یک کرم مرطوب کننده برای پوست استفاده کنید. شکر می تواند در رفع کک و مک و پاک سازی کامل پوست به شما کمک کند.

شفاف سازی پوست

روغن زیتون

برای پاک سازی پوست صورت می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. با روغن زیتون پوست صورت را ماساژ دهید. این عمل منجر به ترمیم سلول های پوستی و روشنی پوست می شود.

سرکه سیب

می توانید با استفاده از سرکه سیب پوست  صورت تان را پاکسازی کنید، بنابراین مقداری از سرکه سیب را با آب مخلوط کرده و روی پوست تان مالیده  تا سلول های مرده روی پوست تان از بین برود همچنین، می توانید به منظور پیشگیری از مشکلات پوستی دو قاشق چای خوری سرکه سیب را با دو فنجان آب ترکیب کرده و آن را در طول روز بنوشید.

روش های پاکسازی پوست صورت

آب گیاه چریش

استفاده از آب گیاه چریش یک راهکار عالی جهت پاکسازی پوست می باشد ابتدا یک مشت از برگ های این گیاه را شسته و پس از گرفتن آب آن با مقداری آب آن را مخلوط کرده و بر روی پوست تان بمالید سپس اجازه دهید به مدت ده دقیقه بماند و در نهایت با آب سرد بشویید.

آلوئه ورا

از دیگر راهکارهای مفید جهت پاکسازی پوست صورت تان آلوئه ورا می باشد بنابراین، ژله استخراج شده از برگ های آن را بر روی پوست تان بمالید و اجازه دهید به مدت بیست و پنج تا سی دقیقه بماند و در آخر آن را بشویید، از این روش هفته ای چهار تا پنج بار استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه تان برسید.

پاکسازی پوست با چند ترفند خانگی

سیب زمینی

یک عدد سیب زمینی متوسط تازه را خرد کرده و روی پوست تان اعمال نمایید  و اجازه دهید به مدت سه تا پنج دقیقه بماند و در نهایت با آب سرد بشویید، روزی یک بار از این روش استفاده کنید.

توت فرنگی

این میوه خوشمزه و خوش رنگ کمک زیادی به جوانسازی پوست تان می کند، بنابراین سه تا چهار عدد توت فرنگی را با یک قاشق غذا خوری ماست مخلوط کرده سپس ماسک به دست آمده را روی پوست تان بمالید و بعد از زمان بیست دقیقه آن را بشویید، هفته ای سه بار از این روش استفاده نمایید.

روش خانگی پاکسازی پوست

در این مطلب مجموعه ای از روش های مفید و کارا برای پاکسازی پوست صورت گردآوری شد. امیدواریم بتوانید با استفاده از همین روش ها به بافت نرم و پوست شفاف صورت دست یابید، جهت آشنایی بیشتر با روش های تامین رطوبت پوست و رفع چین و چروک پوست می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *