دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روش های درمان خشکی لب با چند راه مطمئن

  • مرضیه نوروزیان
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

خشکی لب بیشتر به دلیل از دست دادن رطوبت به وجود می آید. برای درمان خشکی لب باید روش های لازم جبران رطوبت از دست رفته را امتحان کنید. در ادامه شما را با این روش ها آشنا خواهیم کرد.

برای درمان خشکی لب بهتر است ابتدا علت آن را بشناسید و تا حد ممکن از بروز آن جلوگیری کنید. معمولاً این عارضه در فصل زمستان بیشتر اتفاق می افتد. چون در این زمان هوا دچار خشکی شده و رطوبت چندانی ندارد. ضمن اینکه ورود وسایل گرمایشی به منزل این پدیده را تشدید خواهد کرد.

درمان خشکی لب با روش های خانگی

بسیاری از خانم ها با خشکی لب در تمام سال مواجه هستند که این خشکی به دلیل مصرف بیش از اندازه از رژلب های مات و خشک است. برای درمان خشکی لب بهتر است این رژلب ها را کنار بگذارید.

دلیل خشکی لب ممکن است به دلیل حساسیت های پوستی و فصلی به وجود آید. پماد ویتامین A در این موارد می تواند بافت آسیب دیده لب را ترمیم کند.

حساسیت فصلی و ترک خوردگی لب

خشکی لب به دلیل کم آبی بدن نیز اتفاق می افتد. در این موارد باید مایعات بیشتر بنوشید و این کم آبی بدن را جبران کنید تا از این طریق به درمان خشکی دهان و خشکی لب بپردازید.

خوردن فراوان مایعات برای درمان خشکی لب

در فصول سرد کمتر لب های خود را در معرض هوای خشک قرار دهید. این عارضه بیشتر در روزهای سرد و خشک زمستان که باد می وزد، اتفاق می افتد. اگر باید در چنین روزی از خانه بیرون باشید، بهتر است لب های خود را با روغن نارگیل یا خردل چرب و یا لب ها را با شال و روسری بپوشانید.

  •  آرون گروپس

پوشاندن لب ها برای جلوگیری از ترک خوردگی

در حین خشکی لب، از مرطوب کردن لب ها با آب دهان بپرهیزید که این مسئله خشکی لب را تشدید خواهد کرد.

درمان ترک خوردگی لب

برای درمان ترک خوردگی لب می توانید از لوسیون و شامپو بچه استفاده کنید و لب ها را با آن شست و شو دهید.

استفاده از لوسیون برای خشکی لب

از مواد غذایی ریبوفلاوین( ویتامین B2) استفاده کنید. این ویتامین در سبزیجات وجود دارد. در صورت کمبود ویتامین B2 لب های شما خشک و متورم خواهد شد.

در فصل زمستان بهتر است برای جبران خشکی هوا از کرم ضد آفتاب روی لب نیز استفاده کنید.

استفاده از ضدآفتاب برای خشکی لب

 

اگر می خواهید لب های شما مرطوب باشد، گل سرخ را با گلیسیرین ترکیب و بر روی لب بگذارید. این مخلوط باید از دو پیمانه گلیسیرین و یک پیمانه گل سرخ تشکیل شده باشد.

محیط منزل را در فصل زمستان و تابستان با دستگاه بخور سرد یا گرم مرطوب بسازید. این دستگاه رطوبت لب های شما را در طی شب تامین می کند.

استفاده از دستگاه بخور

اگر به لوسیون ها، مواد آرایشی و بهداشتی و صابون خاصی حساسیت پوستی دارید، از مصرف آن اجتناب کنید.

از کرم شیر و رژلب های ویتامینه برای حفظ رطوبت لب کمک بگیرید. این کرم به خوبی لایه برداری می کند و می تواند بافت مرده پوست شما را به یک بافت نرم تبدیل سازد.

درمان خشکی لب

می توانید گلیسیرین را با عسل مخلوط و آن گاه این مخلوط پر فایده را چندین بار در روز بر روی لب های خود بگذارید تا درمان خشکی لب اثر کند. این مخلوط می تواند نقش مثبتی در درمان خشکی پوست نیز  داشته باشد.

برای درمان خشکی لب می توانید ژل آلوئه ورا را روی لب بگذارید. همچنین می توانید همراه با ژل از لیدوکائین (داروی ضد درد) استفاده کنید. این دارو به طرز معجزه آسایی خشکی لب را درمان می کند. وازلین یک روش عالی برای درمان خشکی لب است. این کرم نیز به خوبی بافت لب را نرم و مانع از ترک خوردن می شود.

درمان ترک خوردگی لب

برای بهبود خشکی لب خمیر مناسبی از یک قاشق چای خوری عسل و دو قاشق چای خوری شکر تهیه و ۵ دقیقه بر روی لب ها بگذارید. با این مخلوط لب های شما نرم خواهد شد. البته گذاشتن این خمیر بر روی لب باید به همراه ماساژ باشد. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا لب های شما نرم شوند.

در نهایت نیز مخلوط ترکیبی را با آب ولرم از لب ها بشویید. از اینکه با روش های درمان خانگی خشکی لب همراه ما بودید، سپاس گذاریم و امیدواریم با این روش ها بتوانید درمان ترک خوردگی لب را بدون دردسر و به راحتی در منزل انجام دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *