دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بهترین روش گرفتن پستانک از کودک و سن مناسب برای این کار

  • زهرا خانزاده
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

اغلب والدین برای آرام کردن نوزاد خود از پستانک استفاده می نمایند، که باعث وابستگی کودک به پستانک می شود و به تدریج با برزگ شدن کودک این وابستگی افزایش می یابد، والدین نیز با چالش گرفتن پستانک از کودک مواجه می شوند. در ادامه با راهکارهای مقابله با این مشکل آشنا خواهید شد.

والدین و به خصوص مادران با تصور این که نوزادشان برای آرام شدن نیاز به میکدن پستانک دارند، از این شی استفاده می کنند، اما نسبت به معایب پستانک و وابستگی کودکان به آن کم توجه می باشد و زمانی متوجه این مساله می گردند که کودکشان با وجود افزایش سن خود هنوز تمایلی به ترک مکیدن پستانک ندارد، که سبب نگرانی والدین می شود. از این رو در این مطلب نحوه گرفتن پستانک از کودکان با استفاده از چند ترفند ساده برای والدین گرامی ارائه گردیده است.

وابستگی کودک به پستانک و نحوه گرفتن آن از کودک

اغلب متخصصان اطفال بر این باورند که مناسب ترین سن برای ترک پستانک برای کودکان در ابتدای یک سالگی می باشد یعنی درست هنگامی که کودک می خواهد صحبت کردن را شروع کند. همچنین پزشکان معتقدند که تا قبل از دو سالگی کودک را به ترک پستانک عادت داد، زیرا مشکلاتی در زمینه حالت فک، دندان و اختلال در مهارت های زبان و گفتار ایجاد می کند.

نحوه گرفتن پستانک از کودک

اگرچه وابستگی کودک به پستانک ممکن است برای اغلب والدین یک مشکل اساسی به شمار آید، اما با کمک چند راهکار ساده می توان پستانک را از کودک گرفت که این راهکارها عبارتند از:

تعویض پستانک با اسباب بازی

یکی از راه های گرفتن پستانک از کودک این است که پستانک های وی را جمع کنید و به همراه کودک خود به یک فروشگاه اسباب بازی مراجعه کنید و به کودک خود بگوید که در صورت  دادن پستانک ها به مدیر فروشگاه می تواند اسباب بازی مورد علاقه خود را تحویل بگیرد.

طریقه گرفتن پستانک از کودکان

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بد طعم کردن پستانک

مواردی که بتوان با آن پستانک را بد طعم نمود معمولا در داروخانه ها یافت می شود. به هیچ عنوان از فلفل یا مواد مضر مانند مواد صنعتی برای بد طعم نمودن استفاده نکنید.

دادن پاداش به کودک

والدین می توانند به کودک خود اعلام کنند که در ازای زمان بیشتری که از پستانک استفاده نکرده است پاداش دریافت خواهد کرد، چرا که با این کار علاوه بر شاد نمودن کودک، به نوعی ذهن او را از فکر کردن به مکیدن پستانک دور خواهند کرد.

باز داشتن کودک از مکیدن پستانک

سرگرم کردن کودک

با استفاده از اسباب بازی های مختلف و بازی کردن با کودک می توان به مرور عادت میکدن پستانک را از سر کودکان کمی بزرگ تر انداخت. چون زمانی که ذهن کودک به بازی و سرگرمی مشغول باشد کمتر متوجه نبود پستانک می شود.

سرگرم کردن کودک به جای مکیدن پستانک

آرام کردن کودک با کتاب خواندن

همانطور که می دانید میکدن پستانک سبب آرامش کودک می شود، والدین با گرفتن پستانک از کودک خود که مدت زیادی به مکیدن آن عادت کرده است آرامش فرزند خود برهم می زنند، از این رو برای جبران آن می توانند فرزند خود را در آغوش بگیرند و با خواندن کتاب های جالب و تصویر سازی از شخصیت های داستان، حس وابستگی کودک را از مکیدن پستانک به خواندن کتاب تغییر دهند.

گرفتن پستانک از کودک

پنهان کردن پستانک

زمانی که کودک خواب است پستانک او را پنهان کنید. اگر بعد از بیدار شدن از شما درخواست پستانک کرد به او بگوید که گم شده است و تلاش می کنید که پستانک را پیدا نمایید، هر بار که کودک به شما مراجعه می کند وانمود کنید که همچنان به دنبال پستانک می گردید. این کار باعث می شود که به مرور، کودک نبود پستانک را به فراموشی بسپارد.

وابستگی کودک به پستانک

بریدن سر پستانک

هر روز قسمت خیلی کوچکی از سر پستانک را ببرید به طوری که کودک متوجه آن نگردد. این کار باعث می شود مکیدن پستانک برای کودک سخت گردد، همچنین از مکیدن آن احساس لذت نکند.

تعویض پستانک با هدیه فرشته مهربون

یک راه دیگر برای گرفتن پستانک از کودکتان این است که از طرف فرشته مهربان به کودکتان بگوید اگر پستونک های خود را به او بدهد هر هدیه ای که او علاقمند به آن می باشد را از فرشته مهربان دریافت خواهد کرد. سپس پستانک را درون جعبه ای قرار دهید و آن را بالای کمد بگذارید، صبح روز بعد به کودکتان بگوید که فرشته مهربان به جای پستانک، یک هدیه زیبا برای او فرستاده است. بدین شکل کودکتان دیگر سراغ پستانک را از شما نخواهد گرفت.

گرفتن پستانک از کودکان

لازم به ذکر است، گرفتن پستانک از کودک در سن پایین تر یعنی همان یک سالگی بهتر می باشد چرا که وابستگی آن به پستانک کمتر می باشد و راحت تر می توان پستانک را کودک جدا کرد.

امیدواریم از مطالعه این مطلب راضی بوده باشید. اگر می خواهید آگاهی تان را از مسائل کودک دلبند خود بالا ببرید، پیشنهاد می کنیم به بخش کودک و والدین مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *