دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت گل با مقوا با سه روش متفاوت و بسیار زیبا

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

ساخت گل کاغذی یکی از ایده های جذاب و متفاوت برای زیبایی محیط منزل است. این گل های کاغذی به راحتی در دیزاین منزل شما جا باز می کنند. ضمن اینکه ساخت گل کاغذی زمان بر نیست و به راحتی در منزل امکان پذیر است. در آموزش ساخت گل با مقوا همراه ما باشید

گل های کاغذی علی رغم بافت ظریف در نوع خود بی نظیر هستند و جایگاه خوبی در تزیین منزل دارند. این گل ها با توجه به بافت خاص کاغذ استفاده شده بسیار نرم و منعطف هستند. برای ساختن گل با مقوا بیشتر طرح رز را پیشنهاد می کنند.

اگر چه گل چرمی برای تزیین کیف، لباس و … مورد استفاده قرار می گیرد اما گل های کاغذی نیز به شکل زیبایی در دیزاین دیوار، دیوار کوب، دکوری های زیبا، تزیین جعبه کادو و … مورد توجه هستند. حال قصد داریم سه روش متفاوت گلسازی با مقوا را به شما آموزش دهیم.

آموزش ساخت گل با مقوا

رز کاغذی پیچ در پیچ گرد

ساخت گل با مقوا

ابتدا مقوا دلخواه خود را بردارید. آن گاه دایره ای متناسب با اندازه گل منظور روی آن به شکل پیچ در پیچ رسم کنید. در ادامه باید قیچی را بر روی خطوط ترسیم شده حرکت دهید و کاغذ را از روی خطوط رسم شده ببرید.

با اتمام برش باید نوار کاغذی را به دور هم بپیچانید و این رول کردن را از ابتدای قسمت بیرونی شروع کنید.

مراحل ساخت گل کاغذی

در مرحله بعدی ساخت گل با مقوا، باید پیچاندن کاغذ به شکل مخروطی شکل شده باشد و در آخر نیز انتهای نوار را که گرد است به انتهای گل بچسبانید.

مراحل تهیه گل مقوایی

  •  آرون گروپس

رز زیبای شما به همین سادگی آماده شده است.

ساخت گل با کاغذ

گل رز کاغذی با مدل پیچ در پیچ قوس دار

گل کاغذی پیچ در پیچ

این مدل رز دقیقاً مانند مورد قبلی است. با این تفاوت که به جای رسم کردن ساده  مدل پیچ در پیچ بر روی کاغذ، باید آن را به صورت قوس دار بر روی کاغذ بکشید. منظور از حالت قوسی همان حالت گلبرگی است و آن گاه برش دهید.

گل کاغذی

برای راحت رول شدن گل بهتر است این کار را حول محور یک چوب انجام دهید. در واقع از یک چوب برای پیچیدن گل کمک بگیرید و در آخر چوب را از آن خارج سازید.

تهیه گل کاغذی

ساخت رز کاغذی تاخورده

ساخت گل با مقوا

برای طراحی چنین گل زیبایی باید نوار کاغذ رنگی به طول دلخواه و عرض یک الی دو سانتی متر انتخاب کنید و برش دهید. آن گاه روی آن را مانند تصویر خط چین رسم کنید. روی نوار کاغذی یک تا به سمت بالا ایجاد کنید.

برای ادامه ساخت گل با مقوا، ضمن نگه داشتن مثلث اول در دست، بقیه نوار را به دور مثلت بپیچید و قسمت انتهایی گل را به مثلث پایه بچسبانید.

با این گل های تاخورده می توان دسته گل های زیبایی تهیه کرد.

ساخت رز کاغذی

در این مطلب سه روش متفاوت ساخت گل با مقوا ارائه شد. شما عزیزان می توانید بنا به سلیقه یکی از روش ها را انتخاب و با آن تابلوهای تزیینی، دسته گل و … در منزل تهیه کنید و لذت ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *