دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش بافت کلاه نوزاد مدل پاپیونی به صورت مرحله به مرحله

  • یلدا محمدی
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش بافت کلاه نوزاد با روشی ساده و جالب را در این مطلب ملاحظه می فرمایید و با نحوه صحیح بافت کلاه برای نوزادان و کودکان آشنا خواهید شد.

یکی از آموزش بافتنی های جالب و پرطرفدار، نحوه بافتن کلاه نوزاد است که اغلب مادرهای هنرمند سعی در یادگیری آن دارند تا از این طریق کلاه زیبا و مناسبی برای نوزاد خود تهیه نمایند. بر این اساس در این مطلب آموزش کامل و مرحله به مرحله بافت کلاه نوزاد را ارائه می دهیم که با استفاده از آن می توانید کلاه زیبا و مناسبی برای نوزاد خود ببافید. در ادامه با این آموزش جالب و قابل توجه برای بافتن کلاه پاپیونی نوزاد و همچنین مدل های متنوع کلاه بافتنی نوزاد تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آموزش بافت کلاه نوزاد به همراه مدل های کلاه بافتنی نوزاد :

طریقه بافتن کلاه نوزاد که در این مطلب ارائه می دهیم برای سایز سر نوزاد تهیه می شود و در صورتی که تمایل دارید این مدل کلاه را برای دیگر کودکان و افرادی با سن بالاتر تهیه نمایید، می توانید سایز را به دلخواه تغییر دهید و کلاه مناسب را تهیه فرمایید. برای شروع بافت کلاه نوزاد دو رنگ کاموا تهیه نمایید که در کنار هم جلوه زیبایی داشته باشند. البته می توانید از ترکیب چند رنگ کاموا استفاده نمایید یا به صورت تک رنگ این کلاه را ببافید اما با دو رنگ کاموا نتیجه بهتری میگیرید.

در اولین مرحله از آموزش بافت کلاه کودک ۵۲ دانه سر بیندازید و سپس هشت رج به صورت دو تا زیر و دو تا رو ببافید. بعد شش رج زیر ببافید و رنگ کاموا را تغییر دهید. با کاموای جدید هشت رج زیر ببافید و سپس رنگ کاموا را مجددا تغییر دهید و با رنگی که از ابتدا با آن شروع به بافت نموده اید دو رج دیگر ببافید.

نحوه دانه گرفتن کلاه بافتنی :

در این مرحله باید قسمت بالای کلاه را ببافید. برای این کار از به کم کردن دانه ها می پردازیم. برای دانه گرفتن کلاه بافتنی نوزاد روش زیر را به کار ببرید.

ابندا ۱۱ دانه زیر و دو دانه با هم زیر و تا آخر رج ببافید. سپس ده دانه زیر و دو دانه با هم زیر و تا آخر رج ببافید. نه دانه زیر و دو دانه باهم زیر و تا آخر رج ببافید. این کار را تا آخر آنجام دهید، یعنی به ترتیب هشت، هفت، شش، پنج، چهار، سه، دو، یک دانه زیر ببافید و در همه مراحل دو دانه باهم زیر ببافید و تا آخر رج ادامه دهید. سپس دو دانه با هم زیر و تا آخر رج ببافید و نخ را بریده و از دانه های باقیمانده رد کنید.

آموزش بافت کلاه نوزاد

روش بافت پایپون کلاه :

برای بافت پاپیون ۱۵ دانه سر بیندازید، به اندازه بیست سانتیمتر زیر ببافید و بافت را کور نمایید. سپس ابتدا و انهای بافت را بدوزد و وسط آن را با نخ جمع نمایید. برای اینکار میتوانید از انواع روبان نیز استفاده نمایید تا کلاه نوزاد شما جلوه بیشتری داشته باشد. پیشنهاد میکنیم بافت شال گردن را نیز با همین روش انجام دهید و برای ست شدن آن با کلاه از این پاپیون در دو سر شال گردن استفاده نمایید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آموزش بافت کلاه نوزاد

آموزش بافت کلاه نوزاد به صورت جامع و کامل قلاب بافی

یکی از بافتنی های مورد علاقه اکثر مادران بافت کلاه برای کودک دلبندشان است که در انواع دخترانه و پسرانه دارای صد ها مدل متنوع می باشد که با قلاب و دومیل می توانید آن ها را ببافید، در ادامه مطلب طریقه بافت کلاه نوزاد با قلاب را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد تا برای فرزندتان کلاه زیبایی ببافید.

در آموزش بافت کلاه نوزاد ابتدا یک حلقه مجیک رینگ با نخ ببافید این شروع کار است بنابراین به دقت آن را انجام دهید.

کلاه نوزاد بافتنی

حالا در رج اول این نوع بافتنی، هر سه زنجیره ده پایه بلند ببافید سپس نخ حلقه مجیک رینگ را بکشید تا به شکل دایره مانند در آید، با رسیدن به آخرین رج با ۲ پایه بلند بر روی سومین زنجیره رج قبلی، رج اول را تمام کرده و رج دوم را آغاز کنید.

طریقه بافت کلاه نوزاد

در رج دوم از بافتنی، بر روی هر پایه رج قلبی ۲ پایه بلند تا پایان رج بافته شود ( یعنی بیست پایه بلند) و در آخر هر رج به منظور پیدا کردن اول رج ها نشانه یا نخ بگذارید.

آموزش بافت کلاه

آموزش بافت کلاه ساده با قلاب

در رج سوم از بافتنی کلا نوزاد، یک پایه بلند دوتایی و یک پایه بلند تکی تا پایان رج ببافید و در رج چهارم نشانه رج را جا به جا کرده و یک پایه بلند ۲ تایی و دو پایه بلند تکی تا پایان رج بافته شود.

آموزش بافت کلاه نوزاد با قلاب

روش بافت کلاه نوزاد

در رج پنجم در ابتدای هر رج، نشانه را جا به جا کرده و تا آخر رج یک پایه بلند تکی ببافید، حالا به منظور بافته شدن رج های بعدی باید رج پنج را تکرار کنید تا اندازه ای که کلاه از نظر سایز مورد دلخواه تان باشد.

آشنایی با آموزش بافت کلاه نوزاد

نشانه رج کلاه بافتنی

در پایان رج با رسیدن به نشانه رج :

رج اول : ۱۰ عدد پایه کوتاه بافته شود یک زنجیره بافت را برگردانید.

رج دوم : یک پایه کم کرده ( روی قلاب یک زنجیره دارید یک نیم کوتاه ببافید سپس روی قلاب ۲ نخ دارید یک نیم کوتاه ببافید سپس روی قلاب سه نخ دارید یک پشت قلاب بیندازید و از هر سه نخ روی قلاب یک جا بیرون بکشید و تا انتهای رج ده تایی قبلی پایه کوتاه بافته شود سپس نه پایه کوتاه مانده است.

یک زنجیر یک کوتاه کم کرده تا انتهای رج پایه کوتاه بافته شود سپس هشت پایه کوتاه مانده است حالا یک زنجیره پایه کوتاه تا آخر رج ببافید و مجددا یک زنجیره پایه کوتاه تا پایان رج ببافید و یک کوتاه کم کرده، پایه کوتاه تا آخر رج هفت پایه مانده است و یک زنجیره بافت را برگردانید.

سپس یک کوتاه کم کرده و پایه کوتاه را تا پایان رج شش پایه کوتاه مانده است و یک زنجیره بافت را برگردانید به همین صورت ببافید تا روی قلاب یک دانه باقی بماند سپس دانه باقی مانده را ده زنجیر بزنید و بافت را برگردانید و قلاب را داخل زنجیره ۴ بست یا پایه نامرئی تا پایان زنجیر بست بزنید و ادامه پایه کوتاه ببافید.

بافت کلاه نوزاد با قلاب

مابقی دانه های بافت را شمرده و به گونه ای تقسیم کنید که جلو و پشت کلاه برابر و ۱۰ دانه بعدی دقیقا در قسمت دیگر کلاه قرار گرفته شود، پس از وصل نخ در نقطه مورد نظر همین بافت را ادامه دهید.

روش بافتن کلاه نوزاد

آموزش بافت گوش های بافتنی کلاه

در ابتدا یک حلقه مجیک رینگ ببافید سپس رج اول دوازده پایه بلند، رج دوم نیز دوازده پایه کوتاه ببافید و با یک بست بافت را به پایان برسانید و دوباره مانند این را ببافید و هر کدام را از پشت کلاه بین رج ۳ و ۴ به کلاه دوخت بزنید.

آموزش بافت کلاه نوزاد با قلاب

نکاتی در رابطه با بافت کلاه نوزاد

۱. بسته به نخی که برای بافتن انتخاب می کنید قلاب نیز می تواند ضخیم و نازک باشد و در صورت نازک بودن نخ از قلاب نازک استفاده کنید و با ضخیم بودن نخ باید از قلاب ضخیم تر برای بافت کلاه نازک کمک بگیرید.

۲. شماره قلاب های استیل از صفر تا ده شماره گذاری شده است و با پایین آمدن شماره ضخامت قلاب نیز بیشتر می شود و بر عکس.

۳. در قلاب های پلاستیکی با بالا رفتن شماره، قلاب ها ضخامت زیادتری پیدا می کنند و بر عکس.

مدل کلاه بافتنی نوزاد :

در این بخش به معرفی مدل های متنوع و زیبای کلاه بافتنی نوزاد می پردازیم که هر یک از این مدل ها می توانند ایده مناسب و جالبی برای بافت کلاه توسط شما باشند.

کلاه پاپیونی دخترانهبافت کلاه نوزادکلاه بافتنی نوزادموزش بافت کلاهبافت کلاه نوزادست کلاه و پاپوش نوزادمدل کلاه بافتنیکلاه بافتنی دخترانه

امیدواریم از مشاهده آموزش بافت کلاه نوزاد و همچنین مدل های متنوع و جدید کلاه بافتنی نوزاد لذت برده باشید و این کلاه زیبا را برای کودک خود تهیه نمایید. در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور مشاهده آموزش ها و مدل های بیشتر می توانید به بخش آموزش بافتنی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *