دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جاذبه های گردشگری و دیدنی های کلاردشت

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

شهر دیدنی و زیبای کلاردشت در ۵۴ کیلومتری از چالوس قرار دارد این شهر سر سبز با وجود دور بودن از دریا بسیار زیبا است دیدنی های کلاردشت از نقاط روستایی تا مناطق شهری آن وجود دارد روستاهای اطراف این شهر دارای طبیعتی بی نظیر و باور نکردنی است.

شهر زیبای کلاردشت با طبیعت کوه ها البرز، شهر تم عباس آباد، دریای خزر، چالوس و قله سلیمان هم جوار است که به سرسبزی و جذابیت این شهر افزوده است. بیشتر گردشگران، دیدنی های کلاردشت را با دریاچه ولشت آن می شناسند دریاچه ای رویایی که دیدن آن برای اولین بار شما را به شگفتی وا می دارد.

   راهنمای دیدنی های کلاردشت

دیدنی های کلاردشت:

سفر به کلاردشت و عبور از جاده های پر پیچ و خم چالوس با وجود انبوهی از جنگل ها و درختان سر به فلک کشیده می تواند شما وارد بهشتی دیگر کند و این شهر زیبا می تواند انتخاب مناسبی برای یک سفر خاطره انگیز باشد.

دیدنی های کلاردشت

رودخانه ای در کلاردشت

دریاچه ولشت:

این دریاچه بی نظیر و زیبا که مانند یک نقاشی غیر قابل باور است از دیدنی های  کلاردشت به حساب می آید و از دریاچه های مهم ایران با آب شیرین به شمار می رود. این منطقه سر سبز با درختان کاج دارای طبیعتی بی نظیر و باور نکردنی است وجود آب شیرین در این دریاچه به پرورش گونه های مختلف ماهی قزل آلا، اردک ماهی و شاه کولی کمک می کند.

دریاچه ولشت

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دریاچه ای آبی در کلاردشت

این دریاچه دارای ارتفاع ۲۰ متر است و بیشتر مسافران در این منطقه آب تنی می کنند در کنار شنا کردن می تواند از قایق نیز در این دریاجه استفاده کنید و لذت یک سفر خاص را داشته باشید.

جاده کلاردشت و عباس آباد:

مسیر جاده کلاردشت به عباس آباد در جنگل های انبوه قرار گرفته است که از دیگر جا های تماشایی کلاردشت محسوب می شود در مسیر این جاده مکانهای زیبایی با آلاچیق های خاص برای استراحتگاه مسافران در نظر گرفته شده است که می توانید برای ساعتی در طول مسیر در این مکان ها استراحت کنید.

جاده کلاردشت عباس آباد

روستای مازیچال:

این روستا به دلیل اینکه از درختان بلوط پر شده است به این نام خوانده می شود این منطقه از مناطق ییلاقی مخصوص در ایران است که دارای گونه های مختلفی از گل ها و گیاهان است.

روستاهای معروف کلاردشت

شهر رویایی کلاردشت

مازندران و شهر کلاردشت

در این روستا می توانید از غذاهای محلی و لبنیات طبیعی حیوانات استفاده کنید این روستا به خوبی می توانید نحوه زندگی سالم و دوست داشتنی روستایی را به تصویر بکشد.

روستای طویدره:

روستای سرسبز کلاردشت

این روستا در شهر زیبای کلاردشت قرار گرفته است در قسمتی از این روستا می توان درختان سر به فلک کشیده را تماشا کرد و در سمت دیگر چشم انداز زیبایی از دامنه های سر سبز البزر را نظاره گر بود. همین ویژگی ها، این روستا را یکی تبدیل به یکی از مکان های دیدنی کلاردشت کرده است. نام این روستا بر اساس شرایط جغرافیایی و با توجه به گویش محلی مردم این منطقه نام گذاری شده است.

روستای سیاه بیشه :

در فاصله ۴۰ کیلومتری چالوس و در جنوب مرزن آباد، منطقه ای دیدنی و سرسبز واقع شده است که سیاه بیشه نام دارد، از این رو گردشگران به هنگام عبور از جاده چالوس برای سفر به شهر های شمالی ایران می توانند از روستای سیاه بیشه دیدن کرده و ساعاتی را در آرامش مطلق این طبیعت زیبا سپری کرده و لذت ببرند.

مکان های زیبای کلاردشت

این روستای زیبا در جنگلهای هیرکانی واقع شده است، جنگل های شمال با نام جنگلهای هیرکانی نیز شناخته می شود و از جمله متراکم ترین مناطق جنگلی کشورمان محسوب می شود و از نواحی جنوبی دریای خزر تا آذربایجان امتداد پیدا کرده است.

این روستا دارای جذابیت های زیادی است، اما مه غلیظ حاکم بر این منطقه بارز ترین آنها می باشد که در هر زمان از سال که وارد روستا شوید، وجود دارد و این مه غلیظ در صبح ها مشهود تر است، ضمن اینکه به دلیل سیاه بودن آن، این منطقه به نام سیاه بیشه نامگذاری شده است.

حال در صورتی که برای اقامت در کلاردشت به دنبال خانه های روستایی و ویلا هستید، می توانید از منطقه زیبای سیاه بیشه که به دور از شهر بوده و از هوای مطبوع و طبیعت آرام بخش برخوردار است، استفاده کنید.

دیدنیهای بکر کلاردشت

کاخ اجابیت :

این کاخ زیبا از مکان های تاریخی کلاردشت می باشد که در میان طبیعت زیبا و سرسبز شمال قرار گرفته است، این کاخ در ۲ کیلومتری کلاردشت و در روستای اجابیت قرار گرفته است، کاخ اجابیت در سال ۱۳۱۸ و با معماری اروپایی ساخته شده و امروزه مالکیت آن در دست نهاد ریاست جمهوری می باشد.

معماری زیبا و بی نظیر این کاخ، وجود گچبری های ظریف و تماشایی، تزئینات شکیل و نیز اشیاء و آثار جذاب درون کاخ می تواند جذابیت زیادی را برای سفر به کلاردشت، گشت و گذار در این منطقه و بازدید از این کاخ زیبا و اطراف آن را ایجاد نماید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *