دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با دیدنی های لنگرود و مکان های گردشگری زیبای آن

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

شهر ساحلی لنگرود در شمال استان گیلان و نزدیکی لاهیجان واقع شده است. جاذبه های گردشگری فراوانی که در این شهر وجود دارد باعث شده است از این شهر به عنوان نگین گردشگری گیلان یاد کنند. در این مطلب به معرفی دیدنی های لنگرود پرداخته ایم.

شهر زیبای لنگرود قدمت تاریخی زیادی دارد و نام آن از سال ۵۱۲ هجری قمری در کتب تاریخی آمده است. لنگرود از طرف شمال به دریای خزر، از غرب به شهرستان لاهیجان، از طرف شرق به شهرستان رودسر و از طرف جنوب به شهر املش (از شهرهای رودسر) منتهی می شود. مردم آنجا به زبان گیلکی با لهجه بیه پیش صحبت می کنند؛ در بخش‌هایی از این شهرستان و علی‌ الخصوص در منطقه چمخاله جمعیت زیادی از کردهای زنگنه کرمانشاه زندگی می کنند که در گذشته به این منطقه تبعید شده‌اند. کشاورزی در لنگرود همچون مناطق دیگر استان گیلان از رونق برخوردار بوده و از محصولات عمده آن می توان به انواع برنج، چای و صیفی جات اشاره کرد. ماهیگیری نیز از جمله فعالیت هایی است که در این منطقه رایج است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با دیدنی های لنگرود آشنا کنیم.

دیدنی ها و زیبایی های لنگرودنمایی زیبا از شهر گردشگری لنگرود

دیدنی های لنگرود و مکان های گردشگری زیبای آن

شهر لنگرود همچون شهر های فومن، لاهیجان، رشت، بندر انزلی و… از شهرهای سرسبز استان گیلان می باشد. این شهر دارای جاذبه های تاریخی، مذهبی و طبیعی فراوانی است به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور به سوی خود جلب می کند، لنگرود به علت داشتن تعداد زیادی موتور سیکلت به شهر موتور سواران معروف است. در این بخش با جاذبه ها و دیدنی های این شهر زیبا بیشتر آشنا می شوید.

دیدنی های کم نظیر لنگرودجاذبه های گردشگری شهر لنگرود

جاهای دیدنی لنگرودساحل زیبای لنگرود

دیدنی های لنگرودپارک فجر لنگرود

  •  آرون گروپس

بام لنگرود: این بام  بسیار سرسبز بوده و دارای آب و هوای تمیز می باشد که دید بسیار خوبی به بخش کومله، لنگرود، روستاهای اطراف، باغ های چای منطقه و حتی شهر شلمان و چمخاله دارد. طبیعت این منطقه با وجود مسافران و مهمانان زیادی که همواره برای دیدن و تفریح حضور پیدا می کنند دست نخورده مانده است و یکی از زیبایی های لنگرود به شمار می رود.

دیدنی های بی نظیر لنگرودبام سبز لنگرود

پل خشتی لنگرود: از معروفترین مکان های دیدنی و گردشگری لنگرود به حساب می آید و همانطور که از اسمش پیداست جنس آن از خشت و آجر می باشد که بر روی رودخانه لنگرود ساخته شده است. این پل در مرکز شهر قرار گرفته و به خاطر شکل خاص آن و مصالح به کار رفته در این پل همواره مورد توجه گردشگران و بومیان منطقه بوده است. طول پل خشتی بیشتر از ۳۷ متر و عرض آن ۴.۵ متر و ارتفاع بلندترین نقطه پل از سطح رودخانه تغریبا به ۹ متر می رسد. این پل محل اتصال دو شهر “فشکالی محله ” و ” راه پشته ” که از محله های بزرگ لنگرود هستند می باشد.

مکان های تاریخی لنگرود

مکان های دیدنی لنگرود

دیدنی های گردشگری لنگرودعکسی زیبا از پل خشتی لنگرود

دریاچه کومله: دریاچه یا استخر طبیعی کومله  در استان گیلان قرار دارد که دارای سه آبگیر مجزا است، در جنب این رودخانه امکانات تفریحی نظیر قایق سواری و رستوران تدارک دیده شده است. در اطراف دریاچه شالیزار های کاشت برنج و مزارع چای بوفور چشم انداز زیبایی را ایجاد کرده است و این دریاچه میزبان پرندگانی است که عمدتا برای فرار از سرمای زمستان به این منطقه مهاجرت کرده اند.

مکان های تفریحی لنگرود

دیدنی های بکر لنگرود

دیدنی های رویایی لنگرودتصاویری از دریاچه زیبای کومله

خانه منجم باشی: یکی دیگر از دیدنی های لنگرود خانه منجم باشی است که در اوایل دوره قاجاریه در فشکالی محله لنگرود ساخته شده است، خانه منجم باشی از جمله آثار قدیمی و تاریخی لنگرود است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این بنای دو طبقه زیبا به شیوه سنتی گیلان واشن ریزی شده که چوب یا سفال پوش می باشد.

مکان های زیبا و بکر لنگرود

اماکن دیدنی و جالب لنگرود

اماکن دیدنی لنگروددیدنی های لنگرود

تالاب کیاکلایه: یکی از غنی ترین تالاب های گیلان به خاطر تنوع گونه های حیاتی می باشد. این تالاب با ارزش که در گذشته محل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر بود اما به دلیل بی توجهی شهرداری در انجام اقداماتی نظیر ریختن زباله های شهری و بیمارستانی، ایجاد کمربندی جدید در بخشی از تالاب، ایجاد پیست موتور سواری و آلودگی صوتی و مزاحمت برای پرندگان، ساخت پروژه بوستان بازار لنگرود این مکان رو به نابودی رفته است.

مکان های فوق العاده زیبای لنگرود

اماکن گردشگری تفریحی لنگرود زیبایی های تالاب لنگرود

دیدنی های شهر لنگرودمنطقه شکار ممنوع تالاب چاف

دیدنی های لنگرود

دیدنی های رو به نابودی لنگرودنابودی تالاب لنگرود در اثر بی توجهی شهرداری

بازار ماهی فروشان لنگرود: یکی از مهمترین بازارهای شهر، بازار ماهی فروشان است و در ابتدای بازار دو مجسمه ماهی از جنس سیمان تعبیه شده است. بهترین موقع برای خریدن ماهی تازه در این بازار صبح تا ظهر است.

دیدنی های جذاب شهر لنگرود

دیدنی های خوشمزه لنگرود

اماکن اقتصادی لنگرودبازار بزرگ ماهی فروشان لنگرود

علاوه بر دیدنی های لنگرود که در این مطلب به آن پرداخته ایم غذاها و خوراکی های محلی لنگرود بی نظیر است که پیشنهاد می دهیم آن را تهیه نموده و لذت ببرید و سفری به یاد ماندنی را در شهر زیبای لنگرود سپری نمایید. همچنین شما عزیزان علاقه مند می توانید با مراجعه به بخش ایران گردی مجله آرگا با دیگر شهرهای دیدنی ایران آشنا شده و در سفرهای داخلی از این شهرهای زیبا دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *