دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های زواره و مکان های دیدنی که نباید از دست بدهید

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

زواره سرزمینی کهن و تاریخی است که در شمال شرقی استان اصفهان و در مجاورت کویر مرکزی قرار دارد. از جمله دیدنی های زواره می توان به قلعه‌ مغول مسجد جامع (قدیمی‌ترین مسجد چهار ایوانی ایران) اشاره کرد.

در این بخش به معرفی شهر زیبا و تاریخی زواره پرداخته ایم، مطمئنا مطالعه این مطلب که در رابطه با دیدنی های زواره است برای علاقمندان به گردشگری در ایران می تواند بسیار جذاب باشد.

دیدنی های زوارهمعماری خاص و  زیبای شهر زواره

دیدنی های زواره

زواره به عنوان شهری کوچک و کهن شناخته می شود که در ۱۲۰ کیلومتری استان اصفهان قرار دارد این شهر کویری به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود زادگاه بسیاری از شخصیت های معروف همچون سید حسن مدرس می باشد و همچنین زواره منطقه گردشگری مناسبی برای علاقمندان به ایران گردی است که در ادامه با بسیاری از مکان های دیدنی زواره آشنا می شوید.

مسجد جامع زواره اردستان : یکی از دیدنی های زواره مسجد آن می باشد که در بخش مرکزی زواره و در ۱۵ کیلومتری شمال خاوری اردستان واقع شده است؛ مسجد جامع زواره اولین مسجد چهار ایوانی ایران است که در دوره سلجوقیان ساخته شده است.

مکان های دیدنی زوارهمسجد جامع زواره

بازار قدیمی زواره: بازار زواره از چشم انداز و زیبایی ویژه ای برخوردار است و تصویر رویایی آن در هنگام تابش خورشید از میان روزنه های مجمع مانندی که بر روی سقف تعبیه شده قابل توصیف نیست. سطح این بازار سنگ فرش بوده و تعداد زیادی حجره در آن دیده می شود که متاسفانه این بازار به مانند گذشته رونق چندانی ندارد.

دیدنی های شهر زوارهمعماری زیبای بازار زواره

  •  آرون گروپس

مکان های توریستی زوارهبازار قدیمی و بزرگ زواره

اقامتگاه فرانگیز ماریکو: اولین اقامتگاه کوهستانی در استان اصفهان است که در طبیعت کوهستانی دهستان سفلی زواره واقع شده است، زیبایی های بی نظیر این اقامتگاه و هوای پاک و به دور از هیاهوی شهر باعث جذب گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران و حتی جهان به این منطقه شده است.

دیدنی های تفریحی زوارهاقامتگاه های کوهستانی ماریکو

کاخ سرهنگ آباد: زیباترین کاخ تاریخی کویر مربوط به دوران قاجار است که شباهت زیادی به چهل ستون اصفهان و باغ عفیف آباد شیراز دارد. این کاخ بیشتر جنبه تفرجگاهی دارد و مکان مناسبی برای شکار می باشد.

دیدنی های زوارهبنای تاریخی کاخ کوشک سرهنگ آباد

جاذبه های گردشگری زوارهنمایی از کاخ سوخته سرهنگ آباد

کاخ امیر آباد زواره: از جمله دیدنی های زواره، کاخ دو طبقه امیر آباد است که در زمان ناصر الدین شاه ساخته شده و در ۱۵ کیلومتری جنوب زواره قرار دارد.

جاذب های تاریخی و دیدنی شهر زوارهکاخ زیبای امیرآباد

مکان های تاریخی زوارهبنای کهن و تاریخی امیر آباد

کویر دق سرخ: این کویر به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر و عرض ۲۰ کیلومتر در شمال شرقی شهر زواره قرار گرفته است؛ از جاذبه های این کویر می توان به تپه شنی بزرگی که در مرکز آن قرار دارد اشاره کرد کویر نوردان این منطقه را به دلیل عقاب های زیادی که در آنجا آشیانه کرده اند آشیانه عقابها نامیده اند.

دیدنیهای زوارهکویر دق سرخ

گنبد سبز: بانی مسجد جامع در این مکان دفن شده است. بنای این مکان آجری می باشد و به دلیل استفاده از کاشی های سبز رنگ در تزیین گنبد آن را گنبد سبز نامیده اند اگر چه به مرور زمان و تاثیر عوامل فرسایشی اثری از آن رنگها و کاشی ها دیده نمی شود.

دیدنی های تاریخی و مذهبی زوارهگنبد سبز زواره

هشت بهشت: یکی از زیباترین جاذبه ها و دیدنی های زواره مکان تاریخی، فرهنگی هشت بهشت است که اوج هنر معماری ایرانی را می توان در آن مشاهده کرد. مصالح به کار رفته در ساخت این بنا شامل گچ، گل و آجر می باشد این بنای بسیار زیبا در دوره قاجار بنا شده و بانی آن حاج میرزا علیرضا نیری زواره ای بوده است، از آنجا که این مکان وقف حضرت زهرا (س) می باشد در مراسم های مذهبی فاطمیه و امور فرهنگی مربوطه از آن استفاده می شود.

جاذبه های فرهنگی و تاریخی زوارهعمارت زیبای هشت بهشت

جاهای دیدنی زورهعمارت هشت بهشت در ماه محرم

اقامتگاه بوم گردی کاروانسرای عامری: در بافت تاریخی زواره قرار دارد و به عنوان مکان تفریحی و سنتی سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کند.

مکان های بکر زوارهاقامتگاه بوم گردی زواره

جاذب های گردشگری و دیدنی زوارهاقامتگاه زیبای نقشینه

تفرجگاه های زوارهاقامتگاه بوم گردی نقشینه زواره

دیدنی های زیبای زوارهاقامتگاه بوم گردی ننه کوکب

امام زاده بی بی غریب: این امام زاده در خارج شهر واقع شده و مربوط به دختری چهارده ساله از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می باشد. امام زاده بی بی غریب در بالای کوه ساخته شده و از بالا منظره زیبایی دارد.

مکان های مذهبی زوارهامام زاده بی بی غریب

مکان های دیدنی و مذهبی زواره

مناره زواره: مسجد بنکویه یا پامنار زواره از شاهکارهای دوره ساسانیان می باشد که در دوره سلجوقیان به اتمام رسیده است منار مسجد زواره ۲۴ متر ارتفاع دارد و مربوط به تاریخ ۴۶۱ هجری قمری است. منار زواره دومین منار تاریخ دار کشور محسوب می شود.

دیدنی های گردشگری زوارهمسجد پامنار زواره

در این مطلب با بخشی از دیدنی های زواره آشنا شدید که می تواند پیشنهاد جذابی برای سفر های گردشگری شما به خصوص در تعطیلات تابستان باشد. حال به بخش ایران گردی مجله آرگا مراجعه نمایید و با دیگر جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی ایران آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *