دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی آذرشهر و جاذبه های توریستی آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

شهر دیدنی آذرشهر در آذربایجان شرقی قرار گرفته است وجود کوهستان های سهند در این منطقه موجب اعتدال آب و هوای آن شده است مکان های دیدنی آذرشهر بیشتر دارای جنبه تاریخی هستند این منطقه کوهستانی دارای چشمه های آب گرم بسیار با خاصیت درمانی است.

در قسمت غربی آذرشهر دریاچه ارومیه قرار گرفته است و دارای دریاچه های مختلفی است که برای مصارف کشاورزی و آبیاری مورد استفاده قرار می گیرد در زمان قدیم نام این شهر دهخوارقان بوده است و در دوره حکومت پهلوی نام آن به آذرشهر تغییر یافته است مکان های دیدنی آذرشهر دارای قدمتی طولانی و چندین ساله اند که در بیشتر آثار تاریخی از آنها یاد شده است

 مکان های دیدنی آذرشهر و چشمه آب گرم   دریاچه آذرشهر

روستای سرسبز آذرشهر   باغ های زیبای آذرشهر

طبیعت دیدنی آذرشهر        آذرشهر در آذربایجان شرقی

مکان های دیدنی آذرشهر:

جاذبه های گردشگری متعددی در این شهر وجود دارد که از جمله آن می توان به گورستان پیر حیران، غار باستانی، مسجد رومیان و تپه های پیر قطران اشاره کرد. وجود بافت قدیمی در این شهر جنبه تاریخی آن را پر رنگ تر کرده است و توجه گردشگران را به سمت خود می کشاند.

چشمه های آب گرم:

در این منطقه چشمه آب گرم و معدنی وجود دارد که برای گردشگران دارای خاصیت درمانی است و از مکان های دیدنی آذرشهر محسوب می شوند این چشمه ها از زمان قدیم در این شهر و روستاهای اطراف وجود داشته است و در این شهر مهم ترین چشمه های آب گرم قرار گرفته است.

طبیعت دست نخورده آذرشهر

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اطلاعاتی درباره آذرشهر

مناطق گردشگری آذرشهر

چشمه آب معدنی آذرشهر

روستاهای سرسبز:

از جاذبه های دیدنی آذرشهر می توان به روستاهای سرسبزی که در اطراف این منطقه قرار دارند اشاره کرد این روستاهای سرسبز دارای باغ ها و مکان های سرسبز با طبیعتی بکر و دست نخورده هستند و از آب و هوای مطبوعی برخوردارند.

روستایی در منطقه آذرشهر

جاهای دیدنی آذرشهر

مکان های دیدنی آذرشهر

روستاهای زیبای آذرشهر

آرامگاه ها:

 از مقبره پیرلر، قدمگاه و مسجد رومیان از جمله آرامگاه های قدیمی این منطقه هستند که با معماری بسیار معنوی ساخته شده اند و حس خوبی را به بازدید کنندگان القا می کند.

محصولات آذرشهر

صنایع آذرشهر:

در این شهر کارخانه ها و صنایع مختلفی وجود دارد که در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند و محصولات متعددی را وارد بازار می کنند. که در دسته تولید مواد غذایی و معدان تقسیم بندی می شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *