دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

برای سلامتی مو و ناخن هایتان این ۱۲ عادت را کنار بگذارید

  • زهره امامی
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

گاهی اوقات ضعیف و شکننده شدن ناخن و مو بسته به عوامل بیرونی همانند رعایت نکردن چندین نکته است که رخ می دهد. به طور مثال مصرف غذاهای نامناسب موجب کاهش سلامتی مو و ناخن می شود.

۱۲ عادت وجود دارند که موجب صدمه رساندن به موها و ناخن هایتان می شوند. در این مقاله شما را با این موارد آشنا می کنیم با ما همراه باشید.

نکات مهم برای سلامتی مو و ناخن

یک سری نکات وجود دارد که شما با دوری از آنها می توانید مو و ناخن هایی سالم داشته باشد.

۱- مصرف غذاهای نامناسب

زمانی که مواد غذایی مناسب به بدن ما نرسند موجب متوقف یا کندشدن رشد مو و ناخن می شوند و قدرت محافظت آن ها در برابر آسیب ها از بین می رود.

۲- استفاده ی بیش از اندازه از وسایل حرارتی برای موها

سشوار موهای خط پیشانی را از بین می برد و اتو مو انتهای مو را نازک می کند. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از این وسایل از محافظ های حرارتی استفاده کنید و دمای سشوار را در کمترین درجه ممکن قرار دهید.

۳- شست و شو با صابون ها و شوینده های قوی

شامپوهای حاوی سولفات چربی طبیعی مو را از بین می برند و موجب از بین رفتن رنگ مو و یا تغییر آن می شوند. صابون هایی که PH قلیایی دارند نیز به لایه بیرونی پوست و مو آسیب می رسانند.

تقویت مو و ناخون

  •  آرون گروپس

۴- شنا در استخر

برای جلوگیری از تاثیر کلر بر روی مو از ماسک یا نرم کننده ی مو استفاده کنید تا لایه ایجاد شده بر روی مو از تغییر رنگ و خشکی موهایتان در برابر  کلر جلوگیری کند.

۵- نظافت خانه

داشتن لاک بر روی ناخن و دستکش به هنگام شست و شو و نظافت از شکستن و ترک خوردن ناخن ها جلوگیری می کند.

۶- شینیون کردن یا دم اسبی بستن مداوم موها

اگر گاهی مجبور به بستن موهایتان به شکل دم اسبی هستسد از کش هایی که جنس نرم تری دارند استفاده کنید تا شکنندگی موهایتان را به حداقل برساند.

۷- شانه کردن موهای خیس

شانه کردن موجب ریزش تارهای ضعیف شده به هنگم خیسی می شود. برای جلوگیری از این آسیب بهتر است قبل از استحمام موهایتان را شانه بزنید و بعد از شستشو یک مرتبه این کار را سریع انجام دهید.

تقویت مو و ناخون

۸- باغبانی

این کار ممکن است موجب عفونت قارچی شود و یا آفتاب پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد. برای جلوگیری از آسیب دیدن ناخن هایتان استفاده از دستکش مخصوص را به شما پیشنهاد می کنیم.

۹- شستن بیش از اندازه ی موها

اگر موهای چربی دارید شستن زود به زود آن با شامپو ایرادی ندارد در غیر این صورت فاصله بین شستشوها را کمی زیاد کنید چرا که تماس شامپو با پوست سر موجب آسیب دیدن مو و پوست سرتان خواهد شد.

۱۰- ضربه زدن با ناخن ها

بهتر است برای جلوگیری از این کار کمتر از گوشی همراه استفاده کنید تا ناخن هایتان درگیر نشود. بهتر است از تاپ کوت های شفاف و محکم کننده ی ناخن را تهیه کنید و به طور مداوم از آن استفاده کنید.

تقویت مو و ناخون

۱۱- قرارگیری بیش از اندازه در معرض آفتاب

نور آفتاب برای مدت طولانی سبب شکنندگی ناخن ها می شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از کرم های دارای اس پی اف استفاده کنید. محافظ های حرارتی، سرم ها یا اسپری های نرم کننده نیز برای جلوگیری از آسیب موها در برابر اشعه فرابنفش مفید می باشند.

۱۲- برداشتن کوتیکول ناخن

وظیفه کوتیکول ناخن محافظت از ناخن در برابر میکروب و باکتری است و برداشتن آن اشتباه می باشد.

با دوری از ۱۲ نکته بالا می توانید سلامتی مو و ناخن های خود را تضمین کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *