دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روش های خنک نگه داشتن خانه در تابستان

  • زهره امامی
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

بالا رفتن دمای هوا معظل بزرگی است که درتابستان در اکثر نقاط جهان رخ می دهد. بسیاری از افراد که نسبت به گرما حساسیت بالایی دارند ممکن است در این هنگام دچار گرمازدگی شوند.

پیشنهاد می کنیم در ادامه با انجام نکات زیر از بالا رفتن دمای منزل تان جلوگیری کنید. در نظر داشته باشید روش های گفته شده بسیار ساده می باشند.

فر و گاز را خاموش کنید

در تابستان بهتر است از غذاهایی استفاده کنید که نیاز به پخت نداشته باشند. برای مثال بهتر است در این فصل از سال برای وعده نهار بلغور جو مصرف کنید. ساخت آن به این صورت است که شب قبل ۲ پیمانه بلغور جو را با ۲ پیمانه شیر، ۱ قاشق چای خوری وانیل، و مقداری هم شکر قهوه ای را با هم مخلوط کنید و داخل شیشه ای درون یخچال قرار دهید.

گرما و مقابله با آن

با پرده های کرکره ای حرارت را بیرون از خانه نگه دارید

این پرده ها کمک شایانی به نگه داشتن هوای گرم در بیرون و خنک شدن خانه می کنند. روش دیگر به حداقل رساندن استفاده از ماشین لباسشویی و اتو به هنگام گرم بودن هوا می باشد. سعی کنید برای تابستان لباس هایی انتخاب کنید که با دست نیز شسته شوند و نیازی به اتو نداشته باشند.

گرما و مقابله با آن

درها را ببندید و پنجره ها را باز کنید

بهتر است وقتی هوای بیرون گرم است درها و پنجره ها را ببنیدی تا این گرما به داخل خانه نفوذ نکند.

  •  آرون گروپس

گرما و مقابله با آن

برای بچه ها داخل خانه فضای بازی فراهم کنید

سعی کنید محیط خانه را با بازی های هیجانی و خلاقانه برای فرزندان خود طوری فراهم کنید که سرگرم بشوند و هوس رفتن به کوچه و بازی در بیرون از منزل به سرشان نزند. مثلا کافی است با چند بالش برایشان قلعه ای بسازید و یا کتاب های داستان و لوازم نقاشی در اختیارشان بگذارید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *