دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۵ خطای عکاسی برای افراد مبتدی هنگام لایت روم و فتوشاپ عکس

  • سمیه نیک فرجام
  • ۷ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

از اشتباهاتی که بیشتر افراد مبتدی در حرفه عکاسی انجام می دهند استفاده نادرست از لایت روم و فتوشاپ است این کار می تواند موجب مصنوعی دیده شدن تصویر ثبت شده شود.

بیشتر عکاسان در تصاویر خود از ویرایش تصویر استفاده می کنند اما این کار دارای اصولی است  و آگاهی از این اصول شیوه صحیح ویرایش، فتوشاپ و لایت روم را به شما می آموزد.

 

اما اشتباهات رایج و متدوالی در این میان وجود دارد که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد عکاسانی که به نکات توجه می کنند و کمتر این اشتباهات را در ویرایش تصاویر خود به کار می برند موفق تر خواهند بود و می توانند تصاویری دیدنی را با ویرایش های طبیعی ارائه دهند.

5 خطای عکاسی

۱- تصویر را بیش از حد اشباع سازی کردن:

اشباع سازی برای ویرایش بیشتر تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از این تکنیک موجب جلوه رنگ و تنوع رنگ در تصویر می شود اما اگر در یک تصویر اشباع سازی به میزان بالایی باشد موجب از بین رفتن حالت طبیعی تصویر خواهد شد. برای بهتر انجام گرفتن این کار باید از اشباع سازی در کل تصویر خودداری کنید و فقط نقاطی که نیاز به این ویرایش دارند را در نظر بگیرید.

5 خطای عکاسی

۲- واضح بودن لبه تصویر به میزان بالا:

اگر لبه های تصویر را بیش از حد واضح کنید جلوه تصویری شما را بر هم می زند در تصاویر که منظره شما آسمان است این کار موجب یکنواخت دیده شدن تصویر آسمان می شود که جلوه ای زیبا نخواهد داشت.

  •  آرون گروپس

۳- کاهش دادن نویزها به میزان بالا:

زمانی که تصویر را به میزان بالایی واضح می کنید وجود نویزها موجب تناقض در تصویر می شود و از سوی دیگر با کاهش دادن نویزها تصویر بر هم می ریزد بنابراین تا حد امکان کمتر از کاهش نویز تصویری استفاده کنید. زیرا کم کردن نویزها تصویر را بسیار غیر طبیعی و ساختگی نشان می دهد در برخی از موارد کم کردن نویزها موجب حذف برخی از موارد در تصویر می شود.

5 خطای عکاسی

قبل از ویرایش

5 خطای عکاسی

بعد از ویرایش

۴- واضح کردن بیش از حد تصویر:

در کنار وضوح لبه تصویر برخی از عکاسان از وضوح تصویر نیز استفاده می کنند که می تواند طبیعی بودن تصویر را کمتر کند بنابراین در استفاده از این اصول باید کمی بیشتر احتیاط کنید.

5 خطای عکاسی

قبل از ویرایش

5 خطای عکاسی

بعد از ویرایش

۵- به کار بردن تنظیمات کلی:

تنظیمات کلی می تواند به طور کل تصویر شما را خراب کند بنابراین تا حد امکان از تنظیمات جزئی و گزینه ای استفاده کنید و فقط برای نقاطی کهدچار نقص در تصویر هستند از ویرایش و فتوشاپ استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *