دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چگونه میزان قند خون را کاهش دهیم؟

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

اغلب افرادی که دچار قند خون بالا هستند، همیشه به دنبال راهکارهایی برای پایین آوردن قند خون می باشند، توصیه ما به اینگونه افراد این است که این مقاله را از دست ندهند و با بهترین راهکارها در این زمینه آشنا شوند.

امروزه افراد زیادی در دنیا درگیر بیماری قند خون هستند که این مساله باعث نگرانی آنها شده است. به همین منظور ما در این مطلب به بیان چند روش ساده برای پایین آوردن قند خون قند خون پرداخته ایم که می تواند مورد توجه شما قرار گیرد.

قند خون و پایین آوردن آن

روشهایی برای پایین آوردن قند خون

بیماری دیابت در پی کاهش انسولین و افزایش قند خون اتفاق می افتد؛ دلایل مختلفی از جمله تغذیه نامناسب، استرس، بیماری و عواملی از این قبیل در بروز این بیماری بی تاثیر نیست. مقدار قند خون در بدن انسان سالم ۳۰۰ است اگر تعداد آن به بیشتر از این مقدار برسد خطرناک است و باید درمان شود. در زیر راهکارهای ساده ای آورده ایم که در  کاهش قند خون می تواند بسیار مؤثر باشد.

ورزش

ورزش کردن یکی از روش های ساده و بسیار مفید است که منجر به پایین آوردن سریع قند خون می شود. بنابراین هر موقع قند خون شما افزایش پیدا کرد حداقل به مدت نیم ساعت با شدت و سریع ورزش کنید؛ ورزش باعث می شود قند خون در بدن شما تبدیل به انرژی شود که این امر باعث کاهش قند خون شما خواهد شد؛ در حالت کلی ورزشهایی مثل ایروبیک، پریدن و پیاده روی سریع و ورزش هایی نظیر آن که ضربان قلب را افزایش می دهد در کاهش قند خون بسیار مفید می باشد.

پایین آوردن قند خون

نوشیدن مقادیر فراوانی آب

نوشیدن آب به مقدار زیاد و به طور متوالی نیز از جمله عواملی است که در کاهش قند خون تاثیر گذار است. زیرا نوشیدن آب قند خون موجود در بدن شما را رقیق کرده و همین امر موجب دفع قند خون بدن از طریق ادرار می شود، اگر این راهکار همراه ورزش کردن یعنی روش اول، صورت گیرد زودتر به نتیجه خواهید رسید و روشی موثر برای کاهش قند خون بالا می باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روش پایین آمدن قند خون

سبک زندگی سالم

 داشتن رژیم غذایی مناسب است. شما برای این منظور می توانید غذاهایی که قند کمتری دارند و یا غذاهایی که باعث سوخت قند در بدن شما می شوند در برنامه غذایی خود داشته باشید. میوه هایی (مانند آواکادو، لیمو شیرین)، مغزها (مثل بادام زمینی) و همچنین سیر، پیاز، تخم مرغ از جمله غذاهایی با درصد قند پایین هستند که برای ثبات قند خون بسیار مفید می باشند. با استفاده از این روشهای ساده و امتحان شده می توانیم در صورت دسترسی نداشتن به پزشک و دارو، قند خون را تا حدودی کنترل کنیم.

سرکه سیب

همانطور که می دانید سرکه سیب فواید سیار زیادی بر سلامتی دارد و و نقش مهمی در کاهش قند خون ایغا می کند، طبق تحقیقات انجام داده شده سرکه تاثیر قابل توجهی بر واکنش یدن می گذارد و باعث تقویت حساسیت انسولین خواهد شد، بنابراین می توانید سرکه سیب را به رژیم غذایی تان بیفزایید و یا به یک لیوان آب دو قاشق چای خوری سرکه سیب افزوده  و آن را نوش جان کنید.

پابین آوردن قند خون در منزل

خواب کافی

به منظور حفظ سلامتی، خواب با کیفیت و کافی بسیار مهم و ضزروری است و در حقیقت کمبود خواب بر روی سطح قند خون تاثیر منفی دارد و در نتیجه منجر به افزایش اشتها و افزایش وزن خواهد شد.

مصرف دانه شنبلیه

دانه های شنبلیله سرشار از فیبر می باشند که کمک زیادی به کنترل سطح قند خون می کند، طبق تحقیقات انجام داده شد شنبلیله به طور قابل توجهی در افراد مبتلا به دیابت قند خون را کاهش می دهد.

کنترل قند خون با چند ترفند

دور کردن استرس از خود

همانطور که می دانید استرس باعث بالا رفتن میزان قند خون می شود  و در نتیجه در طول استرس تولید هورمون گلوکاگون و کورتیزول  منجر به بالا رفتن سطح قند خون خواهد شد بنابراین، بهتر روش دور کردن استرس از خود می باشد که با انجام تمدید اعصاب، ورزش و مدیتیشن می توانید قند خون را کاهش دهید.

سیر

از دیگر راهکارهای مفید و مناسب جهت کاهش قند خون سیر می باشد زیرا، طبق تحقیقات انجام داده شده استفاده از سیر باعث کاهش قند خون ناشتا و قند خون در زمان غذا خوردن می شود. همچنین پیاز نیز بر میزان قند خون تاثیر مثبتی دارد.

کاهش قند خون با روش های طبیعی

ضمن سپاس از همراهی شما دوستان عزیز، در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی بیشتر با پایین آوردن سریع قند خون، علائم قند خون، درمان قند خون می توانید ب رویلینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *