دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اگر این ۶ نشانه را دارید شما دچار طلاق عاطفی شده اید!

  • زهره امامی
  • ۵ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

در این مقاله می خواهیم برای شما از نشانه های فاصله افتادن بین زوجین برایتان صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

انسان ها مدام در حال تغییرند، چه تغییر مثبت و یا منفی. گاهی اوقات ممکن است حتی برخی از تغییرات مثبت باعث بروز مشکلی در روابط زناشویی شود و شما را از علایق مشترکتان دور کند که این موضوع سبب سردی در روابط خواهد شد. برخی از نشانه های سردی بین زوجین به شرح زیر می باشند.

۱. تماس چشمی کمتری دارید

اولین نشانه طلاق عاطفی بین زوجین ممکن است کاهش چشمگیر تماس چشمی باشد.

۲. بیشتر از گذشته برنامه‌ های تک‌نفره می‌ ریزید

ممکن است این مساله از بهانه تراشی یکی از زوجین برای حضور نداشتن در کنار همسر نشات بگیرد. در این صورت طرفذ مقابل نیز قطعا دلسرد خواهد شد و سعی می کند به تنهایی و یا با دوستانش به گردش و تفریح بپردازد.

طلاق عاطفی و راه حل آن

۳. پیوسته حواس‌ تان به گوشی‌ تان است

اگر یکی از شما به محض حضور دیگری به سراغ گوشی تان می روید نشانگر این است که یا از مساله ای عصبانی هستید و یا در مقبل روبرو شدن با همسر و روابطتان ضعف دارید. در هر حال این موضوع زنگ خطر بزرگی است.

۴. بگومگویتان بیشتر شده است

اگر یکی از زوجین به دیگری خرده می گیرد و مدام غر می زند این نشانگر ایجاد فاصله بین آن هاست. در این صورت بهتر است طرف مقابل رک بپرسد که چه اتفاقی افتاده است و او از جه دلخور یبا عصبانی می باشد. این بهتر است تا این که هر دو به بگومگویی بی سرانجام ادامه دهند.

  •  آرون گروپس

۵. کارها را با هم اما بدون هیچ بده‌ بستانی انجام می‌ دهید

گاهی اوقات پیش می آید در بین زوج ها کارهای مشترک به وفور انجام می گیرد اما با هدف تعامل نیست. به طور مثال زن و شوهر با هم تلویزیون می بینند، غذا می خورند و… اما با هم همدل نیستند فقط از روی عادت و یا تنهایی با کسی کاری انجام می دهند.

۶. رابطه‌ ی جنسی‌ تان کم شده است

در بسیاری از زوج ها دیده می شود که به هنگام ایجاد دلخوری هردو و یا یکی از آن ها دوست ندارند بدنشان را در اختیار دیگری قرار دهند. در این صورت نکته قابل توجه این است که برقراری رابطه به اجبار مشکل را حل نمی کن. باید تلاش کرد تا مشکل را ریشه یابی کرد.

چطور رابطه‌ مان را ترمیم کنیم؟

برای بهتر شدن رابطه و همدلی بهتر است در طول شبانه روز چند دقیقه را با نگاه کردن به چشمان یکدیگر بگذرانید. پیشنهاد می کنیم هر شب خلاصه ای از روزی که سپری کردید و برنامه فردایتان را برای یکدیگر بازگو کنید. هنر گوش دادن در بهتر شدن روابط تاثیر بسزایی دارد. کسی می تواند به دیگری توجه و رسیدگی کند که به اندازه کافی به خودش توجه و رسیدگی داشته باشد. حرف زدن سبب استحکام روابط می شود پس تا می توانید با یکدیگر حرف بزنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *