دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

این باورهای اشتباه در رابطه با آفتاب سوختگی را دور بریزید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

اشتباهات و تصورات نادرستی در زمینه مراقبت پوست در برابر آفتاب وجود دارد که می تواند آسیب های زیادی را برای پوست شما ایجاد کند و شما را در معرض بیماری های پوستی قرار دهد.

برخی از مشکلات پوستی مانند: چین و چروک های زود رس، لکه های پوستی و حتی سرطان پوست به دلیل نا آگاهی و باورهای غلط ما به وجود می آیند که بسیار هم برای ما دردسر ساز خواهند شد.

 آفتاب سوختگی

برای درمان آفتاب سوختگی هاامی توانید از روش های مختلفی استفاده کنید یکی از روش های درمان آفتاب سوختگی با روش خانگی است که بیشتر افراد  به دنبال این روش درمانی هستند.

در سنین قبل از ۱۸ سالگی پوست در برابر نور خورشید بسیار آسیب پذیر است:

این تصور وجود دارد که مشکلات پوستی نظیر آفتاب سوختگی و سرطان پوست ریشه در کودکی و عدم مراقبت از پوست دارد در صورتی این عامل می تواند تنها ۲۵ درصد از علت بروز چنین بیماری هایی باشد و به مرور زمان بعد از ۱۸ سالگی این مشکلات بیشتر به چشم می خورند.

فقط هنگام آفتابی بودن دچار آفتاب سوختگی می شویم:

بیشتر افراد تصور می کنند در هنگام سایه بودن و نبود نور خورشید دیگر دچار آفتاب سوختگی نمی شوند بلکه تحقیقات نشان می دهد که در زمستان هم فرد دچار آفتاب سوختگی می شود و این به دلیل انعکاس های برف و حتی نورهای موجود در سایه خواهد بود.

برنزه کردن با نور آفتاب ایرادی ندارد:

بیشتر ما برنزه کردن را اشتباه نمی دانیم برنزه کردن می تواند خطر ابتلا به سرطان را در شما افزایش دهد و علت این امر تغییراتی است که به دلیل برنزه شدن در DNA رخ می دهد.

برای پوست های تیره از ضد آفتاب استفاده نکنید:

آفتاب سوختگی برای تمام پوست ها وجود دارد و اگر شما فکر می کنید با داشتن پوست تیره دچار آفتاب سوختگی نمی شوید کاملا در اشتباه هستید و باید بدانید که مصرف ضد آفتاب برای انواع پوست و در هر شرایط آب و هوایی ضروری است.

  •  آرون گروپس

آفتاب سوختگی

قرمزی پوست نشانه آفتاب سوختگی است:

از جمله علائم آشکار آفتاب سوختگی قرمزی سطح پوست اما این تنها عامل نخواهد بود خارش، سوزش، احساس تشنگی و خشکی پوست از دیگر نشانه های آفتاب سوختگی است.

استفاده از اتاق سولاریوم:

برخی از افراد برای برنزه کردن از اتاق های سولاریوم استفاده می کنند این کار نه تنها روش بهتری برای جایگزینی آفتاب نیست بلکه می تواند مضرات بیشتری را به همراه داشته باشد.

استفاده از SPF  بالا برای محافظت از پوست:

بالا بودن SPF محافظتی در ضد آفتاب ها نشان دهنده مدت زمان بیشتر نگهداری از پوست نمی باشد بلکه مقاومت آن را در برابر اشعه آفتاب بیشتر می کند. بنابر استاندارد استفاده از ضد آفتاب هر دو ساعت باید ضد آفتاب شما تمدید شود.

آفتاب سوختگی

توت فرنگی و گوجه فرنگی از پوست محافظت می کند:

بیشتر افراد با مصرف توت فرنگی و گوجه فرنگی تصور می کنند که می توانند از پوست خود در برابر آفتاب سوختگی نگهداری کنند مصرف این مواد غذایی با این که می تواند به سلامت پوست شما کمک کند اما در مقابل آفتاب سوختگی نمی تواند جایگزین مناسبی برای ضد آفتاب باشد.

پوشاندن پوست در مقابل آفتاب:

برخی از افراد با استفاده از کلاه های آفتابی و دستکش سعی دارند تا پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنند اما این کار نمی تواند تأثیر چندانی بر روی سلامت پوست و پیشگیری از آفتاب سوختگی داشته باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *