دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رابطه اعتماد به نفس کاذب با رهبری و مدیریت چگونه است؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

اعتماد به نفس کاذب و بیش از حد در هر صورتی به عنوان یک خصوصیت اخلاقی منفی محسوب می شود و برای شما دردرسر ساز خواهد شد.

تحقیقات مختلفی در این زمینه صورت گرفته است که نشان می دهد اعتماد به نفس بالا تا چه میزانی می تواند در شیوه رهبری افراد مفید و مؤثر باشد.

   اعتماد-به-نفس-کاذب- در رهبری

استیو جابز از کارآفرینان موفقی است که رهبری شرکت اپل را برعهده دارد که اعتقاد دارد در صورتی که میزان اعتماد به نفس مدیر بالاتر از حد آن باشد به دلیل بی پروا شدن رهبر می تواند موجب شکست شود.

اینکه اعتماد به نفس بالا به عنوان گزینه ای مثبت در افراد موفق دیده می شود کاملا درست و منطقی است اما زیاد بودن این عامل در برخی از افراد موجب اطمیان های کاذب و نادرست می شود که می تواند برای او و همراهانش خطراتی را ایجاد کند.

اعتماد-به-نفس-کاذب- در رهبری

به عنوان مثال می توان رهبرانی را مثال زد که با اعتماد به نفس بیش از حد خودتمام سرمایه خود را با اطمینان در یک سهام سرمایه گذاری می کنند و دچار شکست می شوند اما مدیرانی که دارای حد میانی از اعتماد  به نفس هستند برای انجام این کار تحقیقات بیشتری انجام می دهند.

در زمینه ای دیگر می توان تأثیر اعتماد به نفس زیاد را در نحوه مدیریت و کیفیت آن در نظر گرفت مدیران موفق به کارمندان خود انگیزه بیشر و احترام می دهند این در حالی است که مدیران با اعتماد به نفس کاذب وظایف کارمندان را به شکل امری به آنان منتقل می کنند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اعتماد-به-نفس-کاذب- در رهبری

انتقال امری وظایف به کارمندان، انگیزه و احترام را از آنان سلب می کند و و همکاری و همراهی لازم در میان اعضای تیم مشاهده نمی شود.

در بیشتر تحقیقات و بررسی ها نشان اده شده است که کارمندانی که با رهبری خود متشکر هکاری می کنند بعد از گذشت مدتی از کار خود استعفا خواهند داد که بالا بودن این آمار نشان دهنده عدم موفقیت شرکت در سال های آینده می باشد.

اعتماد-به-نفس-کاذب- در رهبری

این دسته از رهبران در معاملات و برقرراری روابط کاری خود نیز ناموفق هستند زیرا از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند که به روابط آن ها آسیب می زند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *