دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جلوگیری از چشم زخم و راه های رهایی از اثرات آن

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

چشم زخم ساطع شدن انرژی منفی از افرادی به طور غیرعمد می باشد. بسیاری از کشورهای جهان به چشم زخم و ضررهای آن معتقد هستند و برای درمان آن نیز راه های مختلفی ارائه می کنند. در ادامه روش های جلوگیری از چشم زخم و تشخیص آن را به شما عزیزان ارائه می کنیم.

برای محفوظ ماندن از چشم زخم ابتدا باید علائم چشم زخم را بشناسید. برای ممانعت از آن کارهای متفاوتی را می توان انجام داد. این راه کارها در فرهنگ های گوناگون وجود دارد که در این مطلب به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

یک فرد حسود انرژی منفی از خود ساطع می کند که این انرژی منفی باعث مشکلات بسیاری از جمله علائم جسمانی مانند ضعف، تب، تهوع، ناراحتی معده و عفونت چشم می شود. البته این علائم جسمانی به بیماری مربوط نیست. همچنین فرد بدون دلیل واضحی دچار مشکلات زیادی با خانواده و از نظر شغلی خواهد شد که در اصطلاح به آن چشم زخم گفته می شود.

چشم زخم

راه های مختلف برای جلوگیری از چشم زخم و انرژی های منفی

استفاده از چشم نظر

بسیاری از افراد در مقابل چشم زخم، از چشم نظر استفاده می کنند. چشم نظر را به دسته کلید یا گردن آویزان کنید. در کشور ترکیه از چشم نظرهای آب رنگ شیشه ای استفاده می کنند.

 

چشم نظر

استفاده از آینه شش وجهی

یکی از راه های جلوگیری از چشم زخم، استفاده از آینه هایی است که انرژی منفی را بر می گردانند. این روش در چین کاربرد دارد. برای این کار کافی است یک آینه را جلوی پنجره یا در خانه مستقر سازید. در هند نیز مردم برای جلوگیری از چشم زخم از آینه کمک می گیرند. به همین دلیل آینه های کوچکی بر روی لباس می دوزند یا بر روی بدن خود می چسبانند.

  •  آرون گروپس

برای درمان و محفوظ ماندن از چشم زخم به سراغ درمانگران بروید. البته اگر اعتماد به نفس لازم برای درمان چشم زخم ندارید.

ریسمان قرمز

در فرهنگ یهود، والدین برای ممانعت و جلوگیری از چشم زخم، از ریسمان قرمز کمک می گیرند. این ریسمان را معمولاً روی دسته کالسکه کودک یا میله تخت خواب می بندند.

آویزان کردن تعویذی از جنس شبق

در فرهنگ اسپانیا، تعویذی از جنس شبق بر گردن خود می آویزند. این تعویذ به شکل مشت کوچک است. البته گاهی نیز به شکل مهره های مشکی و طلایی روی یک زنجیر طلایی می باشد.

تف کردن

وقتی کسی از شما تعریف می کند، ۳ بار به پشت شانه سمت چپ خود تف کنید. بعد از سه بار، به یک چوب دست بزنید یا به سر خود بزنید. این روش نیز در روسیه کاربرد دارد.

نمک

این روش در سیسیل کاربرد دارد. برای این کار باید نمک را جلوی درب ورودی خانه یا پشت آن بپاشید. نمک با دانه های بسیار می تواند انرژی های منفی را سرگردان و نابود سازد. روش ادرار نیز از روش های کاربردی در سیسیل است. به گونه ای که تمام افراد منزل در سطلی ادرار می کنند. آن گاه آن سطل را جلوی خانه می ریزند.

دستبند مرجان صورتی

این دستبند را برای جلوگیری از چشم زخم کودکان تهیه کنید. برخی نیز معتقدند باید از شاه بلوط گلابرا استفاده کرد.

 

جلوگیری از چشم زخم

راه های تشخیص چشم زخم

استفاده از زغال

یک روش معتبر برای رهایی از افکار منفی و انرژی های منفی در اروپای شرقی استفاده می شود که بسیار کاربردی است. برای این کار باید ظرفی را از آب پر کنید و یک تکه زغال در آن بریزید. همچنین می توانید به جای زغال از سر یک چوب کبریت سوخته کمک بگیرید. چوب کبریت را در آب بیندازید. اگر غرق نشد، نشانه خوبی است اما اگر غرق شد، یعنی فرد یا کودک مبتلا به چشم زخم شده است.

انرژی منفی و دفع آن

موم شمع

موم داغ را در آب مقدس بریزید و منتظر واکنش موم باشید. اگر موم داخل آب مقدس پراکنده شد یا به کناره های ظرف چسبید، یعنی فرد دچار چشم زخم شده است. این روش نیز مورد استفاده در کشور اکراین می باشد.

درمان چشم زخم

روغن

فرد مشکوک به چشم زخم، باید چند قطره روغن را در ظرف آبی با قطره چکان بریزد. اگر شکل روغن روی آب، شبیه به چشم باشد، کودک چشم خورده است. همچنین می توانید مقداری از روغن را بر روی موها فرد که در آب قرار گرفته بریزید. اگر روغن به زیر آب رفت، فرد به چشم زخم دچار شده است.

برای درمان چشم زخم از دعاهای خاصی نیز کمک گرفته می شود. این دعاها از تشکیل شکل چشم جلوگیری می کند. در حین ریختن روغن فرد باید دعا بخواند تا چشم زخم فرد مبتلا را رها سازد.

راه های دفع و درمان چشم زخم

لمس کردن

فردی که به طور غیر عمد سبب چشم زخم شده باید فرد دچار چشم زخم را لمس کند. در این مورد لمس دست یا پیشانی کفایت می کند. این اعتقاد بیشتر در کشور اسپانیا قابل اجراست. این باور ناشی از آن است که فرد از کودک بدون لمس تعریف کرده است.

اسپند

یکی دیگر از روش های موثر برای از بین بردن چشم زخم، دود کردن اسپند است. بوی اسپند می تواند انرژی های منفی را رفع کند و به گونه ایی حال فرد آسیب دیدن از چشم دیگران را خوب کند.

تخم مرغ

این شیوه نیز در بسیاری از کشورهای لاتین و مکزیک استفاده می شود. در این روش، تخم مرغ را از روی بدن کودک عبور می دهند و با این کار دعای ربانی نیز خوانده می شود. در ادامه تخم مرغ را در  کاسه ای زیر بالشت قرار می دهند. یک شب تا صبح باید تخم مرغ زیر بالشت باقی بماند. اگر صبح سفیده تخم مرغ را تیره و کدر ببینند، یعنی کودک دچار چشم زخم می باشد. همزمان با این کار چشم زخم نیز درمان می شود.

استفاده از حالات دست

با ایجاد چنین حالاتی با دست می توان چشم زخم را درمان کرد. دست شاخ دار یا Mano Cornuto، حالتی از دست مشت کرده است که در آن انگشت اشاره و کوچک باز می باشد. زمان انجام این حالت باید دست را به سمت پایین نگه دارید.

دست انجیری یا Mano Fico  نیز بدین شکل است که دست را مشت کرده و انگشت شصت را از بین انگشت اشاره و وسط بیرون آورید. افرادی نیز در ایتالیا، شاخ کوچک قرمز رنگی(Corna) به گردن می آویزند و یا به عنوان جاسوئیچی از آن استفاده می کنند. آن ها به جای انجام حرکت دست شاخ دار، این شاخ را با خود به همراه دارند. به این ترتیب محفوظ ماندن از چشم زخم را با همین حرکت انجام می دهند.

در این مطلب با روش های دفع و جلوگیری از چشم زخم آشنا شدید. امیدواریم توضیحات ارائه شده مورد پسند شما دوستان بزرگوار قرار گرفته باشد،حال برای مشاهده دیگر مطالب جالب و خواندنی به بخش اطلاعات عمومی مجله آرگا مراجعه نمایید و از دیگر مطالب ما نهایت استفاده را ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *