دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کاردستی با گوش پاک کن با خلاقیت های زیبا و متفاوت

  • زهرا خانزاده
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

ساخت کاردستی با گوش پاک کن یکی از ایده های خلاقانه و در عین حال کم هزینه می باشد که از این طریق می توان کاردستی های زیبا و جالبی برای کودکان در سنین مختلف تهیه نمود.

تمامی کودکان نیازمند فعالیتی می باشند که بتواند آن ها را سرگرم کنند. یکی از کارهایی که می توان به کمک آن، کودکان را سر ذوق آورد و همچنین آنها را سرگرم کرد، ساخت کاردستی می باشد. کاردستی های کودکانه را می توان از ساده ترین وسایل نیز ساخت. یکی از ایده های جالب در این زمینه، ساخت کاردستی به وسیله گوش پاک کن می باشد که در این مطلب قصد معرفی مدل های متنوع و بسیار زیبای آن را داریم.

گوش پاک کن و ساخت کادرستی آسان

کاردستی با گوش پاک کن

انواع مختلف  وسایل دست ساز ساخته شده از گوش پاک کن را می توان از جمله کاردستی های خلاقانه و جالب دانست که ساخت آن نیز به راحتی انجام می گیرد. در ادامه نحوه ساخت اینگونه کاردستی های کودکانه زیبا و متنوع را مشاهده می نمایید.

  • ساخت گل توپی شکل (گل خاردار )

وسایل مورد نیاز:

  1. گوش پاک کن یک بسته
  2. توپ آکاستیو (یونولیت ) یک عدد
  3. رنگ گواش سبز و آبی هرکدام یک عدد
  4. قیچی
  5. دستمال کاغذی
  6. سیخ چوبی

با استفاده از قیچی گوش پاک کن ها را به صورت اریب به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و تک تک گوش پاک کن ها را به شکل منظم درون توپ فرو می بریم. این کار را تا جایی ادامه می دهیم که تمام سطح توپ پر شود. دقت داشته باشید که تمامی گوش پاک کن ها را به یک اندازه درون توپ فرو ببرید.

ساخت گل با گوش پاک کنساخت گل توپی شکل با گوش پاک کن

داخل یک کاسه مقداری آب و رنگ گواش آبی را با هم مخلوط می کنیم، توپ را به آرامی درون رنگ می غلتانیم تا کاملا رنگ را به خود بگیرد. بعد از آن رنگ اضافی توپ را به آرامی با دستمال کاغذی می گیریم، این کار باعث می شود تا رنگ آن سریع تر خشک شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

سیخ چوبی نازک را نیز با گواش سبز، رنگ آمیزی می کنیم و بعد از آن که رنگ آن کاملا خشک شد، به عنوان ساقه گل، درون توپ فرو می بریم. بدین ترتیب گل خاردار ساخته می شود.

کاردستی دسته گل با گوش پاک کنمراحل ساخت گل خاردار

  • آموزش ساخت بره با گوش پاک کن

    وسایل مورد نیاز:

  1. گوش پاک کن
  2. مقوا
  3. چوب بستنی
  4. چسب
  5. ربان

ساخت بره بامزه با گوش پاک کن

برای ساختن بدن بره ابتدا با قیچی گوش پاک کن را از وسط نصف می کنیم و همانند تصویر پایین بر روی تکه مقوایی که از قبل به شکل بیضی بریده بودیم، را به وسیله چسب می چسبانیم.

گوش پاک کن در تهیه کادرستی بره

همچنین برای سر بره نیز تنها قسمت چوب پنبه گوش پاک کن را می بریم و به عنوان موی بره بر روی صورت بره که از قبل نقاشی کرده بودیم، می چسبانیم.

نحوه ساخت کاردستی بره با گوش پاک کن

در پایان از چوب بستی نیز برای پاهای بره استفاده می کنیم تا کاردستی گوسفند بامزه ما تکمیل شود.

انواع خلاقیت با گوش پاک کن

حال که با چگونگی ساخت کارهای دست ساز کودکانه با گوش پاک کن آشنا شدید و یاد گرفتید که چطور با کمی خلاقیت با وسایل ساده ایی مثل گوش پاک کن وسایل دست ساز زیبایی بسازید، پیشنهاد می کنیم به مشاهده تصاویر زیر بپردازید و ضمن لذت بردن از تماشای این کارهای دست ساز جالب، با الگوبرداری از آنها اقدام به ساخت انواع کاردستی نمایید.

نقاشی با گوش پاک کناستفاده خلاقانه گوش پاک کن در نقاشی

کاردستی اسکلت انسان با گوش پاک کنساخت  اسکلت با گوش پاک کن

کاردستی با گوش پاک کن خلاقیت با گوش پاک کن

کاردستی با گوش پاک کنساخت گل با گوش پاک کن

ساخت کاردستی جالب با گوش پاک کنساخت آدم برفی با گوش پاک کن

ساخت گل با گوش پاک کنخلاقیت جالب با گوش پاک کن

ساخت عروسک خرگوش با گوش پاک کنساخت خرگوش با گوش پاک کن

همانطور که مشاهده نمودید با کمی خلاقیت و ابتکار و با استفاده از وسایل ساده و معمولی می توان کاردستی های زیبایی تهیه نمود، حال ضمن اینکه امیدواریم از مدل های کاردستی با گوش پاک کن نهایت استفاده را برده باشید، از شما دوستان علاقه مند دعوت می نماییم با کلیک بر روی کاردستی مجله آرگا از دیگر مطالب منتشر شده در این زمینه دیدن نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *