دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

10 عبارت نادرستی که رابطه کاری شما با مدیرتان را دچار مشکل می کند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

موفقیت در روابط کاری به نحوه برخورد و عکس العمل شما در شرایط خاص بستگی دارد برخورد شما در چنین شرایطی با مدیر و همکاران نشان دهنده دوام و یا قطع رابطه کاری شما می باشد.

زمانی که در محیط کاری با مدیر خود دچار مشکل می شوید باید به این نکته توجه کنید که سخنان شما می تواند چه عواقبی داشته باشد و به نفع یا ضرر شما تمام شود.

برای داشتن روابط مفید و مؤثر در محیط کاری علاوه بر کارمندان مدیر و کارفرما نیز باید برخی از نکات را رعایت کند

رابطه کاری با مدیر

1- به دلیل تعویض خانه باید حقوق من افزایش داشته باشد:

شما این حق را دارید که به مدیر خود در رابطه با افزایش میزان حقوق خود مطالبی را بیان کنید اما نحوه بیان این موضوع و دلیلی که برای آن دارید بسیار مهم است. برای این کار دلایل شخصی خود را بیان نکیند و با ثابت کردن اینکه شما استحقاق افزایش حقوق را دارید مدیر را به انجام این کار ترغیب کنید.

2- کار من تمام شده است می توانم به منزل بروم؟

هر محیط کاری دارای نظم و مقررات خاص خود است و زمان کاری مشخصی دارد رد صورتی که کار شما تمام شده است می توانید از مدیر بخواهید وظایف دیگری را به شما محول کند و شما موظف به انجام این کارها در ساعت کاری هستید.

3- اشتباه از همکارمان بوده است:

زمانی که مرتکب اشتباهی می شوید باید جرأت پذیرفتن آن را داشته باشید و برای فرار کردن از این موضوع به دنبال مقصران دیگر نباشید.

رابطه کاری با مدیر

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

4- من از کار انصراف می دهم:

اگر در شرایطی که به مشکل می خورید از موضوع انصراف و کناره گیری از کار سخن بگویید در تصور مدیر شما فردی سودجو و منفعت طلب هستید و با بیان این موضوع امکان دارد موقعیت کاری شما دچار تزلزل شود.

5- قبلآ از این روش برای انجام این کار استفاده می کردیم:

اگر مدیر شما به تازگی وارد محیط کار شده است نباید او را با مدیر قبلی خود مقایسه کنید این کار موجب می شود تا توانایی های مدیر شما زیر سؤال برود و تصور کند که در محیط کار کسی او را باور ندارد.

6- سعی می کنم این کار را انجام دهم:

زمانی که مدیر از شما درخواست کاری دارد با گفتن این عبارت نشان می دهید که تمایل چندانی به پذیرفتن این پیشنهاد کاری ندارید و از پذیرفتن این مسؤلیت دوری می کنید.

7- مشغله ی زیادی دارم:

در شرایطی که فکر می کنید مشغله کاری شما بیشتر شده است و احساس می کنید نمی توانید وظایف خود را به خوبی انجام دهید نباید به راحتی مسؤلیت های خود را کنار بگذارید و باید تا رسیدن نیروی جدید وظایف خود را به خوبی انجام دهید.

رابطه کاری با مدیر

8- نفع این کار برای من چیست؟

در رابطه با این موضوع که چگونه می توان دستمزدی  مناسب منصفانه برای افراد تعیین کرد؟ نظرات مختلفی وجود دارد اما آنچه اهمیت دارد این است که گرفتن حقوق و مزایا از حقوقی است که شما در محیط کاری دارید اما بیان این موضوع که باید برای انجام هر کاری پاداشی برای شما در نظر گرفته شود کار چندان جالبی نیست و وجه شما را در محیط کاری خراب می کند.

 

9- مشکل به من مربوط نیست:

فعالیت کاری یک کار تیمی و گروهی است که هر یک از اعضا در این موفقیت و شکست سهم دارند در شرایطی با شکست و ناکامی رو بهر و هستید نباید خود را از این تیم و گروه جدا بدانید و با همکاری یکدیگر می توانید گروه را هدایت و همراهی کیند.

10- تصور من این است که:

در برخی از موارد کارفرما دوست ندارد که کارمندان بر اساس میل شخصی خود رد محیط کاری عمل کنند و یبان این جمله می تواند برای او ناخوشایند باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *