دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به لحاظ علمی در طی چه مدت زمانی می توان یک عادت را ترک کرد؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

ترک برخی از عادت ها کاری دشوار است و نیازمند اراده ای قوی است همچنین باید برای انجام این کار محدوده زمانی خاصی را در نظر گرفت.

بیشتر ما در طول روز عادت هایی داریم که به دسته های مختلف بزرگ و کوچک تقسیم می شوند برای ترک این عادت ها مهم ترین عامل زمان می باشد.

مدت زمان ترک عادت

روان شناسان معتقدند برای ترک یک عادت باید مدت زمان 66روز را در نظر گرفت برای راحتی کار در چنین مواردی می توان از اپلیکیشن هایی استفاده کرد که برای این کار طراحی شده است و با انجام برنامه ریزی 66 روزه شما را برای ترک یک عادت کمک می کند.

مدت زمان ترک عادت

تحقیقات نشان می دهد که دامنه ترک و ماندگاری یک عادت می تواند در بین افراد مختلف متعدد باشد و در برخی از موارد بین 18تا 254 روز دسته بندی می شود.

این کار می تواند در دو مرحله زمان بندی شود مرحله ای سه هفته ای برای ترک عادت و مرحله ای دیگر برای ماندگاری عادت جدید در شما می باشد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که این مدت زمان بر اساس ویژگی های شخصیتی، فرهنگ و نوع عادت در افراد قابل تغییر می باشد در نتیجه نمی توان زمان بندی دقیق و مشخصی برای آن ارائه داد.

مدت زمان ترک عادت

  •  آرون گروپس

برخی از تحقیقات نشان می دهد که این عادت ها باید در سطح عصب شناختی نیز تثبیت شوند و افرادی که به این مرحله از ثتبیت عادت می رسند دارای میزان ماندگاری بالای عادت هستند.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *