دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی ده ساحل زیبای ترکیه

  • زهره امامی
  • ۹ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

ترکیه یکی از کشورهای دیدنی و زیبای جهان است که سالان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این کشور دارای مناطق ساحلی و شهری زیبایی می باشد.

در ادامه این مقاله با برخی از این سواحل آشنا می شوید. این سواحل هر سال مورد بازدید جمعیت زیادی از توریست ها قرار می گیرد.

۱. پاتارا

این ساحل بسیار طولانی است و دارای شن های سفید و نرم و یک دست می باشد که بسیار دیدنی می باشند. دریای این منطقه کم عمق است و محل مناسبی برای شنا کردن بچه های کوچک و موج سواری است. در جنوب‌شرقی چترهای جذابی وجود دارند که در یک کافه قرار گرفته اند و قیمتشان نیز مناسب می باشد. هتل “Patara Viewpoint” در پشت این منطقه قرار دارد و وسط آن استخری بزرگ قرار گرفته که بسیار دیدنی است. این هتل هر هفته مراسم کباب زنی دارد و در مسیر رفت و برگشت خدمات سواری رایگان ارائه می دهد.

دیدنی های ترکیه

۲. شبه‌ جزیره‌ ی بُدروم

این منطقه دارای باغ‌ های زیتون و آب‌ انبارهای سفید گنبدی‌ شکل می باشد. در این شبه جزیره سواحل زیبای بیتِز و توربوکو قرار دارد. در سواحل شمالی شبه‌ جزیره هتلی وجود دار که دارای امکاناتی چون استخر، اِسپا و رستوران‌ های مجلل می باشد. کلوپ معروف بابیلون استانبول در این منطقه موسیقی پخش می کند.

دیدنی های ترکیه

۳. تالاب اولودِنیز

این تالاب به دریای مرده مشهور می باشد. در حاشیه‌ی تالاب درختان کاج وجود دارند و در پشت آن رشته کوه های جذابی دیده می شوند. در این منطقه هتلی با ۲۶ اتاق وجود دارد که در میان پوشش گیاهی قرار گرفته است. این هتل دارای رستوران، استخر روباز و بوفه‌ ی صبحانه‌ ی رایگان است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دیدنی های ترکیه

۴. کالکان

این منطقه سبک قدیمی خود را حفظ کرده است و دارای اسکله‌ ی کوچک مقابل خلیج و کلبه‌ های ماهی‌ گیران می باشد.

دیدنی های ترکیه

۵. آنتالیا

این ساحل زیبا دارای مرکز خریدهای شلوغ و جذاب است و محل برگزاری فستیوال های فیلم و پیانو و همچنین مکانی برای  کنسرت‌ های موسیقی کلاسیک، اپرا و باله می باشد. هتل معروف “Hotel Su” در آنتنالیا دارای دیوارها و کف گرفته تا روتختی و حتی تلویزیون سفید می باشد.

دیدنی های ترکیه

۶. سیده

این ساحل چشم نواز دارای معابد باستانی یونانی‌ـ‌رومی و کلبه‌ های ماهی‌ گیران است و یک سالن آمفی‌ تئاتر دارد که بنای آن تاریخی می باشد. معابد آپولو و آتنا نیز در نزدیکی این منطقه قرار دارند.

دیدنی های ترکیه

۷. آلانیا

رشته‌کوه‌های توروس در پشت این منطقه قرار دارند. دزدان دریایی در دوران روم باستان در آلانیا زندگی می کرده اند. این منطقه علاوه بر مکان های تاریخی دارای امکانات قایق سواری و شنا نیز می باشد. در آلانیه هتلی به سبک دوره عثمانیان وجود دارد که در پشت دیوارهای این شهر قرار گرفته است.

دیدنی های ترکیه

۸. آلاچاتی

این منطقه دارای ساحل شنی است و هتل بوتیک تاس در این ساحل دارای عمارت سنگی جذابی می باشد.

دیدنی های ترکیه

۹. دالیان

این شهر در جنوب غربی ترکیه واقع شده است. ساحل ایزتوزو که فاصله کمی تا رودخانه دالیان دارد لاک‌پشت‌های دریایی‌ در آن موجود می باشند. در حاشیه‌ ی این رودخانه هتلی وجود دارد که سه بلوک کم‌ ارتفاع دارد.

دیدنی های ترکیه

۱۰. چیرالی

این دهکده بین دریا و کوه های پوشیده از کاج قرار دارد. باغ‌ های مرکبات در اطراف آن به وفور یافت می شود. ساحل آن ۲.۵ کیلومتر است و در ان لاک پشت های خاصی وجود دارند که نسلشان را به انقراض است. در آن نزدیکی هتلی وجود دارد که دارای امکاناتی چون یوگا به هنگام صبح، کلاس عکاسی و غذاهار ارگانیک می باشد.

 دیدنی های ترکیه

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *