دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

۹ کاری که به طور ناخواسته باعث هدر رفتن پولمان می شود!

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

وجود مخارج زیاد و هزینه های بالا می تواند موجب به هدر رفتن پول و سرمایه شما شود برخی از هزینه ها قابل پیش بینی می باشند و می توان این هزینه ها را با استفاده از روش هایی کاهش داد.

برخی از اشتباهاتی که بیشتر ما در طول روز آن را انجام می دهیم موجب به هدر رفتن مقدار زیادی از پولمان می شود. در ادامه به چند مورد از این اشتباهات اشاره می کنیم.

 هدر رفتن پول

۱- اسراف کردن:

نگهداری غذاهای زیاد موجب فاسد شدن و دور ریختن آن می شود که این خود نوعی اسراف کردن است همچنین در هنگام خرید کردن مواد غذایی که مورد نیاز نیستند را بیش از اندازه خریداری می کنیم که در نهایت دور ریخته می شوند.

۲- توجه نکردن به قیمت:

خریداری از فروشگاه های ارزان قیمت یک روش مناسب برای جلوگیری از به هدر رفتن پول می باشد با این روش می توانید تفاوت قیمت ها را مشاهده کنید و پول های خود را پس انداز کنید.

۳- کارمزد بانکی:

تراکنش های بالا در طول روز می تواند هزینه هایی را برای شما ایجاد کند بنابراین با انجام این کار در مواقع ضوری هزینه های خود را کاهش دهید.

هدر رفتن پول

۴- خرید نکردن از برندها:

بیشتر افراد در خریدهای خود از برندهای معتبر استفاده می کنند که در برخی موارد فقط هزینه های زیاد برای آنها ایجاد می کند شما می توانید از محصولات مشابه برند خریداری کنید.

  •  آرون گروپس

۵- هزینه های  غیر ضروری:

وسایلی که غیر ضروری هستند را خریداری نکنید این وسیله ها اغلب در موارد کمی مورد استفاده هستند و فقط هزینه های زیاد را برای شما متحمل می شوند.

هدر رفتن پول

۶- مناسب با درآمد خرج کنید:

هزینه کردن متناسب با درآمد یک روش مؤثر در پس انداز کردن و کاهش هزینه ها است این امر موجب می شود تا هزینه های سنگین و بالاتر از درآمد برای شما ایجاد نشود.

۷- دیر انجام دادن کارها:

در برخی از موارد انجام دادن به موقع کارها هزینه های شما را کاهش می دهد اگر قصد دارید خریدی را انجام دهید به سرعت این کار را انجام دهید تا هزینه های احتمالی دیگر برای شما ایجاد نشود.

هدر رفتن پول

۸- خرید نکردن محصولات جدید:

بیشتر افراد به دنبال خیرداری محصولاتی هستند که به تازگی وارد بازار شده اند این محصولات هزینه های بالایی دارند و عمدتا غیر ضروری هستند

۹- تهیه لیست:

تهیه کردن لیستی از وسایل مورد نیاز هزینه های شما را کاهش می دهد و هزینه های که برای آن باید برنامه ریزی کنید را مشخص می کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *