دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

درمان گیاهی درد زانو و روش های خانگی برای تسکین درد زانوها

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

زانو درد یکی از بیماریهای شایع در میان قشرهای مختلفی از مردم است. این بیماری سن و سال نمی شناسد و به دلایل مختلفی نظیر رژیم غذایی نامناسب، آسیب دیدگی، کمبود ویتامین و… ممکن است به طور ناگهانی و یا اینکه به مرور زمان اتفاق بیفتد. به همین منظور درمان گیاهی زانو درد یکی از روشهای آسان و کم هزینه برای رهایی از این درد وحشتناک می باشد.

زانو درد و پوکی استخوان به یکی از بزرگ ترین مشکلات جامعه امروزی تبدیل شده است و افراد زیادی سالانه درگیر این بیماری می شوند. درد زانو یک بیماری بسیار شایع پزشکی است که به دلیل ساییدگی و پارگی مفصل زانو به وجود می آید که در هر سنی ممکن است بروز کند. زنان بیشتر از مردان به درد زانو مبتلا می شوند. درمان طبیعی درد زانو در این زمینه بسیار مؤثر و کم خطر می باشد به همین علت در ادامه به چند مورد اشاره شده است که می تواند مورد استفاده شما قرار بگیرد.

درمان خانگی زانو درددرد زانو و درمان آن به روش خانگی

درمان گیاهی درد زانو

استفاده از کمپرس سرد: یکی از ساده ترین و بهترین راه برای کاهش درد و تورم زانو می باشد که باعث می شود جریان خون در منطقه آسیب دیده  کاهش یافته و در نتیجه  تورم کمتر شده و درد از بین می رود. کمپرس منطقه آسیب دیده زانو را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه، دو یا سه بار در روز انجام دهید.

درمان گیاهی و خانگی درد زانوکمپرس آب یخ در درمان درد زانو

زنجبیل: زنجبیل یک روش خانگی موثر برای درمان زانو درد است. اثربخشی آن به دلیل وجود ترکیبات ضد التهابی در آن می باشد. زنجبیل می‌تواند تورم زانو و همچنین درد را کاهش دهد. برای این منظور شما می توانید قسمتی از ریشه تازه زنجبیل را له کنید، به یک فنجان آب اضافه کنید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و به آن مقداری عسل و آبلیمو اضافه کنید. دو تا سه فنجان از این چای زنجبیلی را هر روز بخورید تا زمانی که درد از بین برود و یا اینکه زانوی آسیب دیده را با روغن زنجبیل دو یا سه بار در روز ماساژ دهید تا زمانی که دردتان تسکین یابد.

درمان خانگی درد زانوتاثیر شگفت انگیز زنجبیل در درمان زانو درد

دانه شنبلیله: دانه های گیاه شنبلیله نیز برای کاهش درد زانو به علت خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی  موثر است. همچنین، دانه شنبلیله  برای کسانی که مبتلا به درد زانو به علت آرتروز زانو هستند موثر است.

  •  آرون گروپس

روش درمان گیاهی درد زانو

 روغن خردل: ماساژ ملایم زانو با روغن خردل باعث گردش خون در منطقه شده و درد را تسکین می دهد. به منظور درمان گیاهی درد زانو، دو قاشق غذاخوری روغن خردل را حرارت دهید. یک دانه سیر (خرد شده) بریزید تا زمانی که سیر قهوه ای شود سپس بگذارید خنک شود روغن وقتی ولرم شد با حرکت دایره ای زانو را ماساژ دهید سپس با حوله گرم برای چند دقیقه ببندید. دو بار در روز به مدت ۲ هفته این عمل را تکرار کنید. استفاده از روغن خردل برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند نیز مفید می باشد.

درمان گیاهی زانو دردروغن خردل تسکین دهنده درد زانو

لیمو: لیمو همچنین به عنوان یک درمان خانگی درد زانو ناشی از آرتروز مفید است. اسید سیتریک موجود در لیمو به عنوان یک حلال برای کریستال‌های اسید اوریک که علت برخی از انواع آرتروز است، عمل می‌کند. یک یا دو لیمو را به قطعات کوچک ببرید. قطعات لیمو را در پارچه پنبه‌ای گره بزنید و در روغن کنجد داغ غوطه‌ور کنید. پارچه را روی زانو آسیب دیده ۵ تا ۱۰ دقیقه قرار دهید این کار را ۲ بار در روز تکرار کنید تا جایی که درد کاملا از بین برود.

تاثیرات درمان گیاهی در درد زانو

تاثیر لیمو بر کاهش درد زانو

زردچوبه: زردچوبه یک درمان خانگی مؤثر و طبیعی برای کاهش درد زانو است. زردچوبه حاوی یک ماده شیمیایی به نام کورکومین است که دارای خواص ضد التهابی و همچنین خواص آنتی اکسیدانی است که به کاهش درد کمک می‌کند .زردچوبه می‌تواند پیشرفت رماتیسم مفاصل که یکی از دلایل اصلی زانو درد است را کند کند.

نصف قاشق غذاخوری از زنجبیل و زردچوبه هر دو با هم، به یک فنجان آب اضافه کنید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کنید و عسل را چاشنی آن کرده و از طعم آن لذت ببرید. یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را در یک لیوان آب بجوشانید. جوشانده را با عسل شیرین کرده و روزی یکبار بنوشید.

یکی دیگر از گزینه‌ها برای درمان گیاهی درد زانو این است که سه بار در روز کپسول‌های زردچوبه ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرمی مصرف کنید. این داروها را روزانه مصرف کنید تا درد به طور کامل برطرف شود.

نکته مهمی که باید توجه داشته باشید این است که زردچوبه می‌تواند خون را رقیق کند، این دارو برای کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند مناسب نیست.

اثر بخشی درمان گیاهی در درد زانو

امیدوارم این روشهای آزموده شده در درمان گیاهی درد زانو، برای شما مخاطبان گرامی مؤثر و کارآمد باشند. پیشنهاد می کنیم از مطالب آموزشی دیگر ما، در بخش درمان خانگی و طب سنتی دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *