دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

7 نکته ای که به کاهش وزن در زنان بالای 40 سال کمک می کند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

وزن ایده آل و مناسب از عواملی است که شاخص سلامتی را در هر انسانی نشان می دهد برای افرادی که دارای وزن بالا هستند رسیدن به این شاخص دشوارتر است.

با افزایش سن در زنان کاهش وزن و رسیدن به وزنی ایده آل به کاری دشوار تبدیل می شود. اما این کار غیر ممکن نیست و با ارائه برخی از راهکارها آسان تر خواهد شد. کاهش وزن

زنانی که دارای سن بالای 40 سال هستند به دلیل تغییرات هورمونی که در آنها ایجاد شده است از مشکلات خود در رابطه با کاهش وزن سخن می گویند. برای این دسته از زنان راهکارهایی وجود دارد که به آنها کمک می کند تا راحت تر به شاخص مناسب وزن نزدیک شوند.

1- مشورت با پزشک:

به دلیل افزایش سن انسان می تواند بیماری های مختافی را داشته باشد بنابراین مراجعه به پزشک و انجام برخی از آزمایشات می تواند سلامتی شما را تضمین کند در برخی از موارد علت افزیش وزن می تواند بروز یک بیماری یا یک اختلال در بدن باشد که با شناسایی و درمان آن وزن شما نیز کاهش می یابد.

همچنین با مراجعه به پزشک می توانید برنامه غذایی متناسب با کالری بدن خود را دریافت کنید که سلامت شما را به خطر نیاندازد.

2- کنترل وزن خود در دوران یائسگی:

تغییراتی که در دوران یائسگی در هورمون های زنان ایجاد می شود اغلب موجب افزایش وزن در آنها خواهد شد داشتن تغذیه سالم، ورزش کردن و حفظ سلامت می توانید از افزایش وزن در این دوره جلوگیری کند.

کاهش وزن

3- بالا بردن اعتماد به نفس:

زنانی که در سنین 40 سالگی دچار افزایش وزن می شوند به دلیل بالا تر بودن سن دچار عدم اعتماد به نفس می شوند و تصور می کنند که کاهش وزن آنها در این دوره کاری غیر ممکن و دشوار است.

  •  آرون گروپس

4- تعیین اهداف برای کاهش وزن:

مشخص کردن علت و انگیزه کاهش وزن و توجه کردن به آن می تواند به عنوان یک عامل انگیزشی عمل کند و قدرت شما را در این زمینه افزایش دهد.

5- افزایش انرژی:

برای کار باید انرژی و انگیزه کافی را داشته باشید شما می توانید با انجام برخی عادت های مثبت کوچک مانند تنظیم کردن خواب در طول شبانه روز، تغذیه سالم و ورزش کردن انرژی خود را افزایش دهید.

6- ورزش کردن:

پیاده روی به عنوان یک فعالیت مناسب ورزشی شناخته می شود که بسیار در کاهش وزن تأثیرگذار خواهد بود این کار عضلات شما را تقویت می کند و مقاومت بدنی شما را بالا می برد در نتیجه راحت تر می توانید رژیم خود را ادامه دهید.

7- رژیم غذایی:

برخی از افراد با رژیم های سنگین و گیاه خواری بدون رعایت اصول به سلامت خود صدمه می زنند  آگاهی از رژیم گیاه خواری و مزایا و معایب این رژیم غذایی برای کاهش وزن می تواند در این زمینه به شما راهنمایی کند.

در نهایت با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و خوردن غذاهای سالم می توایند وزن خود را کاهش دهید توجه داشته باشید رژیم غذایی شما باید تمام دسته های مواد غذایی را داشته باشد و تنها در مقدار مصرفی آن باید تغییراتی را ایجاد کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *