دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عادت های رفتاری خوبی که به موفقیت شما کمک می کنند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

بیشتر افرادی که به موفقیت دست یافته اند متوجه این موضوع می شوند که چگونه با ایجاد عادت های رفتاری مناسب می توانند زندگی را برای خود لذت بخش تر کنند.

اگر می خواهید در زندگی خود تغییراتی مثبت ایجاد کنید و رفتارهای مثبتی را در خود به وجود بیاورید با استفاده از برخی عادت ها می توانید در این زمینه موفق باشید.

عادت های رفتاری خوب

زمانی که در زندگی خود اهدافی را در نظر می گیرید با ایجاد عادت های مثبت می توانید به موفقیت بیشتری دست و اهداف خود را عملی کنید. ایجاد عادت هایی که برای رسیدن به اهدافتان شما را یاری کنند به عنوان یک عامل انگیزشی عمل می کنند.

1- مشخص کردن دقیق اهداف:

مشخص کردن اهداف و برنامه ای که برای آینده خود دارید به عنوان یک عادت مثبت در شما محسوب می شود که به شما کمک می کند تا از اتلاف وقت جلوگیری کنید و برای آینده خود برنامه های دقیقی داشته باشید که می شغلی و تحصیلی شما را تعیین می کند  و می تواند برای رسیدن به موفقیت به شما کمک کند.

راهنمای برنامه ریزی روزانه مناسب برای موفقیت در زندگی بسیار پرکاربرد است و به شما آموزش می دهد که چگونه در طول روز برنامه ریزی مناسب و کارآمدی داشته باشید.

2- در طول روز فعالیت های مفید انجام دهید:

با داشتن یک برنامه ریزی مناسب می توانید برخی عادت های رفتاری مثبت را در برنامه روزانه خود بگنجانید به عنوان مثال: ساعات مشخصی را برای ورزش کردن در طول روز مشخص کنید، برای جمع دوستان زمانی را در نظر بگیرید و کتاب مطالعه کنید.

3- تمرکز بر عادت ها:

به عادت های درست و نادرست خود توجه کنید این امر موجب شناسایی این عادت و حذف عادت های رفتاری نامناسب می شود همچنین زمان بیشتری را برای تقویت عادت های مثبت در اختیار شما قرار می دهد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

4- خویشتن داری:

مقالات مختلفی وجود دارد که نشان می دهد برای ترک یا درونی کردن یک عادت در انسان مدت زمان 66 روز نیاز است بعد از این مدت یک عادت در فرد درونی و یا حذف می شود در این مدت بسیاری از روان شناسان توصیه می کنند که قدرت خویشتن داری و صبر خود را بالا ببرید که خود به عنوان یک عادت مثبت محسوب می شود.

5- همراهی با فردی:

اگر تصور می کنید که برای ایجاد یک عادت رفتاری کمی بی تحمل هستید می توانید از همراهی دوستان و همکاران استفاده کنید و با ارائه این موضوع به آنها به صورت گروهی و تیمی این کار ا انجام دهید که موجب افزایش انگیزه خواهد شد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *