دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

علت جهت گیری میدان مغناطیسی در زمین به سمت غرب چیست؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

در رابطه با میدان مغناطیسی در زمین اطلاعات مهمی وجود داردکه بسیاری از آنها توسط دانشمندان کشف شده اند و هنوز برخی ار آنها ناشناخته باقی مانده اند.

از زمانی که دانشمندان به اکتشافات مختلفی درباره زمین دست یافته اند بیش از ۴۰۰ سال می گذرد و رد این مدت میدان مغناطیسی زمین به سمت غرب گرایش داشته است.

میدان مغناطیسی در زمین

در برخی از فرضیاتی که پیرامون زمین وجود دارد علت این امر را وجود امواجی ناشناخته در قسمت بیرونی هسته زمین می دانند. امواجی که فقط در سطح سیارات در حال چرخش دیده می شوند و در سطح زمین، اقیانوس ها و حتی جو دیده می شوند.

در برخی از پژوهش ها، دانشمندان به کشف سه سیاره همانند زمین که توسط ستاره شناشان کشف شده است اشاره کرده اند و بسیاری از آنها قصد دارند در پژوهش های مختلف خود میدانهای مغناطیسی این سیارت را همانند زمین مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

نیروهایی که موجب چرخش زمین می شوند:

وجود آهن های مغناطیسی در قسمت هسته زمین، نیروی چرخشی را در میدان ژئو مغناطیسی زمین به وجود می آورد وجود این میدان موجب می شود تا تشعشعات خورشیدی که به سطح این کره می تابند محافظت شوند.

در تحقیقاتی که محققان انجام داده اند نشان می دهد که این میدان مغناطیسی در قطب شمال دارای ناهنجاری هایی به سمت غرب است که به شکل حباب هایی موجود بر روی اطلس، در نزدیکی خط استوا قرار دارد دیده می شود.

میدان مغناطیسی در زمین

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

احتمالات زیادی در رابطه با علت بروز این اتفاق وجود دارد، اما یکی از احتمالات که تقریبا توسط پژوهشگران رد شده است احتمال وجود امواج روسبی است که جهت یابی میدان مغناطیسی را مشخص می کند این امواج در تحقیقات مشخص مختلف نشان می دهد که در قسمت هسته زمین قرار دارد و و جهت یابی برخلاف غرب را ایجاد می کند.

در یکی از احتمالات دیگر علت این امر امواج آب در نظر گرفته شده است که هم جهت با توده های انرژی در حال حرکت می باشند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *