دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

5 راهکاری که موجب تقویت عشق و محبت در رابطه می شود؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

در یک رابطه عاطفی دو طرف ممکن است اتفاقات مهم و زیادی را پشت سر بگذارند که نحوه برخورد آنها به دوام و پایداری این رابطه کمک می کند.

برای دوام داشتن یک رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت در رابطه برخی از راهکارهای مؤثر وجود دارد که در ادامه به این راهکارها اشاره خواهیم کرد.

تقویت عشق و محبت

1- شجاع بودن در رابطه:

این که در یک رابطه عاطفی با خودتان و طرف مقابل صادق باشید نوعی شجاعت است به خودتان بگویید چه توقعاتی از طرف مقابل در یک رابطه عاطفی دارید؟ احساسات برای شما اهمیت دارد یا هیجانات؟

یافتن پاسخ درست این سؤالات مسیر رابطه عاطفی شما را مشخص می کند و می توانید برای صمیمیت و بیشتر شدن عشق در رابطه خود تلاش کنید.

2- کنار گذاشتن مقایسه:

بیشتر مشکلاتی که در روابط عاطفی میان زن و شوهر دیده می شود مقایسه کردن همسر است که موجب کم رنگ تر شدن عشق در میان آنها خواهد شد. به خاط داشته باشید شریک زندگی شما فردی است که خودتان انتخاب کرده اید و ویژگی های خاص خود را دارد بنابراین مقایسه او با دیگران کاری نادرست است که به رابطه شما ضربه می زند.

تقویت عشق و محبت

3- مطرح کردن خواسته ها:

یکی از راهکارها برای حل کردن چالش های مهم در روابط عاطفی بین زوجین مطرح کردن خواسته ها است.اگر از همسر خود خواسته ای دارید آن را به زبان بیاورید گفتن این موضوع می تواند نشان دهنده این باشد که شما برای رابطه خود اهمیت و ارزش قائل می شوید و از سوی دیگر همسرتان متوجه نیاز و خواسته شما می شود و می توانید با همفکری یکدیگر مشکلات خود را حل کرده و خواسته ها را برآورده کنید.

  •  آرون گروپس

4- گاهی اوقات تنها باشید:

همه ی آدم ها احتیاج دارند تا ساعتی را تنها باشند و با خودشان خلوت کنند شما با وجود اینکه یک رابطه مشترک را شروع کرده اید می توانید این حق را به خودتان و همسرتان بدهید که گاهی اوقات را تنها باشید و به موضوعاتی که شما را اذیت می کنند فکر کنید و در رابطه با آن به نتیجه برسید.

5- شخصیت خود را حفظ کنید:

برخی از زوج ها فکر می کنند در رابطه عاطفی خود باید از خود گذشتگی داشته باشند و به همین خاطر از شخصیت خود دور می شوند. این موضوع می تواند فشار روانی زیادی را بر روی شما ایجاد کند.

سعی کنید برخی از ویژگی های نادرست خود را تغییر دهید و لزومی ندارد که همان فردی باشید که هسرتان از شما انتظار دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *