دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجردها خوشبخت تر هستند یا متأهل ها؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
  • ۱

نظریه ای قدیمی وجود دارد که می گوید افراد متأعل عمر و سلامتی بیشتری نسبت به افراد مجرد دارند حال باید دید در جامعه امروز با وجود تغییرات این نظریه تصدیق می شود؟

با وجود تغییرات متعددی که در جوامع و شیوه زندگی امروزه به وجود آمده است داشتن یک رابطه عاطفی می تواند عاملی برای تلاش و انگیزه در هر دو طرف باشد.

ویژگی متأهلی های و مجردی

افراد مجرد سالم اند:

در برخی از تحقیقات با بررسی پرشسنامه هایی که توسط دانشجویان پر شده است نشان داده می شود که افراد مجرد به دلیل وقت و انرژی بیشتری که دارند می توانند از تفریحات بیشتری برخوردار باشند و روابط دوستانه بیشتری دارند که موجب افزایش سلامت و طول عمر در آنها خواهد شد.

استرس و فشار روانی در متأهل ها:

افراد متأهل از مشغله فکری و کاری بیشتری برخوردار هستند و هم چنین وقت و زمان کمتری برای رسیدگی به امور فوق برنامه ای خود دارند در برخی از افراد متأهل وجود این دسته از مشکلات و فشارهای روانی موجب ایجاد اضطراب، افسردگی و استرس می شود که می تواند سلامت جسم و روح آنها را به خطر بیاندازد.

ویژگی متأهلی های و مجردی

نتیجه گیری:

داشتن روابط عاطفی و تشکیل خانواده از نیازهای عاطفی و روانی تمام انسان ها است که پاسخ دادن به آن الزامی است و عدم توجه به آن می تواند عواقبی را در پی داشته باشد. بیشتر افرادی مجرد هستند بعد از گذر زمان دچار انزوا و تنهایی می شوند در صورتی افراد متأهل با وجود مشکلاتی که طی خواهند کرد از نظر روانی و عاطفی سلامت بیشتری خواهند داشت.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته
  • فرشاد گفت:

    خیلی چرت بود.این متاهل ها هستن که خوشبختن نه مجرد ها هر چند هم که مشکلات خانوادگی و اقتصادی و فرهنگی هم داشته باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *