دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چگونه با همسری که دروغ می گوید رفتار کنیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

در روابط میان زن و شوهر دروغگویی می تواند موجب سلب اعتماد شود و عادت های ناپسندی را در آنها ایجاد کند دروغگویی در روابط زوجین می تواند اختلافات زیادی را ایجاد کند.

دروغگویی به لحاظ روانی آسیب هایی را برای شما و اطرافیان به وجود می آورد که می تواند تأثیراتی منفی داشته باشد.

رفتار با همسر دروغگو

دروغ گفتن گاهی به صورت عمد و گاهی غیر عمدی صورت می گیرد برخی از افراد به دلیل ترس و نگرانی مجبور به دروغ گفتن می شوند که به عنوان یک رفتار دفاعی در این دسته از افراد در نظر گرفته می شود.ریشه دروغ در افراد می تواند به دلایل مختلفی باشد که برخی از آنها ریشه در کودکی فرد خواهند داشت.

کودکی به لحاظ تربیتی دوره مهمی در زندگی فرد می باشد در این دروه با استفاده از راهکارهای تربیتی جلوگیری از دروغ گفتن کودکان، دلایل و نحوه برخورد صحیح با آنها می توانید به پرورش صداقت در آنها کمک کنید.

دروغ مصلحتی:

دروغ مصلحتی برای برخی از افراد به عنوان یک حصاری است که خود و دروغ های خود را پشت آن پنهان می کنند که به کم شدن احساس گناه در آنها کمک می کند. این توجیه موجب شده است تا بیشتر افراد بر فرض دروغ مصحلتی خود را به گفتن دروغ ملزم کنند و احساس گناه نداشته باشند.

تأثیرات دروغ گفتن در رابطه زناشویی:

دروغ گفتن در رابطه زناشویی موجب سلب اعتماد و عدم پایداری در رابطه خواهد شد برخی از زوج هایی در روابط خود دروغ را مشاهده می کنند علت آن را رفتار  طرف مقابل می دانند. به عنوان مثال: ترس از طرف مقابل در برخی از این موارد موجب دروغ گفتن یکی از زوجین می گردد.

رفتار با همسر دروغگو

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

راه حل های پیشنهادی:

اگر در روابط خود با دروغ همسر رو به رو هستید علت این امر را جویا شوید و می توانید با اعمال آزادی بیشتر و ایجاد آرامش و امنیت در مقابل این ویژگی نامطلوب همسرتان بایستید.

ایجاد روابطی صمیمی و دور از نگرانی می تواند روش مناسب دیگری برای مقابله با این رفتار ضد اجتماعی باشد. زمانی که همسر شما به عنوان یک دوست به شما نگاه کند به راحتی می تواند مسائل را با شما در میان بگذارد.

برخی از افراد فکر می کنند با پنهان کردن این موضوع از همسرشان می توانند در کاهش این رفتار به او کمک کنند اما بالعکس زمانی که همسر شما متوجه شود که شما به دروغ گفتن او پی می برید سعی در تغییر رفتار خود خواهد کرد.

برای حفظ رابطه سعی کنید دوباره اعتماد و اطمینان را در رابطه خود ایجاد کنید این موضوع به شما و همسرتان فرصتی برای شروع دوباره خواهد داد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *