دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

ویژگی های iOS 12 را بهتر بشناسید

  • زهره امامی
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

طی مراسم WWDC 2018 شرکت اپل از نسخه جدید iOS 12 رونمایی کرد. این گوشی دارای ویژگی های شگفت انگیزی است که در ادامه خواهیم دید.

نسخه آزمایشی iOS 12 هفته آینده در اختیار کاربران قرار می گیرد. در ادامه اطلاعات بیش تری در این زمینه در اختیار شما خواهیم گذاشت.

نسخه جدید iOS 12

زمان انتشار و سازگاری iOS 12

احتمالا باید تا پاییز 97 باید برای انتشار نسخه‌ های جدید iOS صبر کنیم. گوشی‌ های آیفون 5S, آی‌ پد‌های مینی 2، آی‌ پد ایر و دستگا‌ه‌ های همراه جدیدتر اپل توانایی نصب سیستم‌ عامل iOS 12 را دارند. این سیستم عامل تا 40 درصد سرعت را افزایش داده است و دوربین آن نیز 70 درصد سریع تر اجرا می شود. همینطور سرعت صفحه‌ کلید 50 درصد افزایش یافته است.

نسخه جدید iOS 12

کیت واقعیت افزوده ARKit 2 و انجام بازی‌ های چند نفره

این نسخه جدید قابلیت بازی های چند نفره را دارد. گیمرهایی که آیفون و آی‌ پد دارند تجربه همکاری بیشتری را از طریق فناوری واقعیت افزوده خواهند داشت.

نسخه جدید iOS 12

  •  آرون گروپس

خط‌ کش واقعیت افزوده و فرمت فایل USDZ

این نسخه از گوشی در جلوی گوشی دارای سنسور مجهز به خط کش است که اندازه اشیاء را مشخص می کند. شرکت اپل فرمت جدید فایل USDZ را به این گوشی ها افزوده است تا بتوان آن ها را در اپلیکیشن‌های Files, Mail, Messages و Safari به اشتراک گذاشت.

تغییراتی در اپلیکشن دوربین

دوربین گوشی های جدید اپل دارای لنز دوگانه است و به طور اتوماتیک کدهای QR را می خواند. همینطور نسخه جدید گوشی اپل فایل‌ های عکس‌ برداری خام با فرمت RAW را نیز باز می کند.

اپلیکیشن فوتوز در iOS 12 هوشمندانه‌ تر عمل می‌ کند

این اپلیکیشن وظیفه تشخیص موضوع عکس ها و فهرست کردن آن را بر عهده دارد. این کار به کاربران برای جستجوی عکس دلخواه خود کمک شایانی می کند.

نسخه جدید iOS 12

جِسچرهای حرکتی آی‌ پد شباهت‌ بیشتری به جسچرهای آیفون دارد

شرکت اپل چسچرهایی شبیه به آیفون را در آی پد تعبیه کرده است تا گاربران دچار مشکل نشوند.

دستیار صوتی سیری هوشمند‌تر شده است

این گزینه توانایی این را دارد که تنها با گفتن عبارت «کلید‌هایم را گم کرده‌ام (I lost my keys)» با گجت Tile Tracker تماس بگیرد. همینطور به قهوه فروشی که همیشه از آن جا قهوه می گیرید سفارش قهوه خواهد داد.

نسخه جدید iOS 12

ویژگی‌ های جدید برای اپل‌ نیوز، یادداشت‌ صوتی و کارپِلی

ابزار کارپلی تعامل گوشی‌ های هوشمند، راننده و خودرو را با هم امکان پذیر می سازد. شرکت اپل اپلیکیشن های اپل نیوز و یادداشت صوتی را نیز ارتقا داده است.

تعبیه شدن اعلان‌ های گروهی در iOS 12

این گزینه نوتیفیکیشن‌ ها را بر اساس موضوع با یکدیگر مرتبط می سازد و مشاهده اعلان ها را راحت تر می کند.

تغییراتی در انیموجی و مِموجی‌ جدید

این قابلیت برای تشخیص زبان و چشمک زدن افراد طراحی شده است. مموجی نیز ماسک هایی است که با توجه به چهره کاربر طراحی می شوند.

نسخه جدید iOS 12

فیس‌ تایم گروهی

فیس‌ تایم گروهی تا تعداد ۳۲ کاربر ظرفیت پذیرش دارد. در این اپلیکیشن فردی که صبحت می کند تصویرش از بقیه بزرگتر می شود. در ایفون‌ها، آی‌ پد‌ها و کامپیوترهای مک اپل این امکان وجود دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *