دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چگونه عرق کردن موجب لاغر شدن و چربی سوزی خواهد شد؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

بسیاری از ما در هنگام ورزش کردن، پیاده روی و هوای گرم دچار تعریق زیاد می شویم و در چنین شرایطی این سؤال پیش می آید که آیا تعریق ما موجب چربی سوزی در بدن می شود؟

ورزش یوگا از نمونه ورزش هایی است که در دمای بالا صورت می گیرد و انجام دادن این تمرینات موجب کاهش کالری بدن و چربی سوزی خواهد شد.

عرق کردن و چربی سوزی

 برخی از افراد برای هوشیاری بیشتر در صبح با انجام وزش یوگا به حفظ سلامت خود کمک می کنند انجام دادن این فعالیت ها در دمای بالا موجب تعریق و لاغری خواهد شد. بنابراین افرادی که دارای وزن نا مناسب هستند با انجام چند حرکت در یوگا می توانند به تناسب اندام خود کمک کنند.

انجام دادن برخی از فعالیت های ورزشی در هوای گرم موجب تعریق بیشتر شما خواهد شد همچنین انجام دادن این فعالیت ها در هوای سرد با وجود اینکه با میزان بالای تعریق همراه نیست می تواند موجب چربی سوزی شود.

میزان تعریق در میان افراد مختلف متفاوت است و بر حسب عوامل مختلف محیطی، ژنتیکی، آمادگی بدن و سن متغییر خواهد بود که وزن افراد و آمادگی جسمانی آنها از عوامل مهم در این زمینه محسوب می شوند. وزن بالا و سطح جسمانی مناسب موجب تعریق به هنگام و چربی سوزی خواهد شد.

 

عرق کردن و چربی سوزی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آیا عرق کردن دارای فواید است؟

عرق کردن موجب حفظ تعادل دمای بدن می شود و به سلامت پوست کمک می کند در هنگام انجام فعالیت های ورزشی باید به این نکته توجه کنید که در صورت احساس سرگیجه و ضعف باید تمرینات خود را به دلیل فشار زیاد متوقف کنید.

عرق کردن چه خطراتی خواهد داشت؟

بالا بودن میزان تعریق بدن، مشکلات کم آبی و قلبی را ایجاد کند در صورتی که فعالیت های شما سنگین باشد با افزایش تعریق شما احساس گیجی و ضعف می کنید که نشان دهنده مصرف زیاد کالری و آب توسط بدن شما می باشد همچنین در برخی از موارد با مشکلاتی در قسمت قلب و گرفتگی قفسه سینه رو به رو می شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *