دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

واحد پول عراق چیست؟ و نسبت ارزش آن به ریال و دلار چقدر است

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

عراق کشوری است که اکثر ایرانی ها برای زیارت و بازدید از اماکن مقدس، عازم آن می شوند. خوب است قبل از اقدام به سفر با واحد پول عراق و مطالب مرتبط با آن اشنا شوید.

واحد پول عراق دینار می باشد و این واحد با کد IQD و علامات مخفف د.ع نمایش داده می شود. دینار توسط بانک مرکزی عراق عرضه می گردد.

واحد پول عراق و معرفی کشور عراق

کشور عراق

عراق از کشورهای خاورمیانه است که با کشورهایی مثل ایران، عربستان سعودی، اردن، سوریه، کویت و ترکیه دارای مرز زمینی مشترک می باشد. پایتخت عراق، بغداد است و این شهر از شهرهای تاریخی و فرهنگی خاورمیانه محسوب می شود. قدمت این شهر به دوران خلافت عباسیان باز می گردد. کربلا نیز از شهرهای زیارتی مسلمانان دنیاست و این شهر نیز در کشور عراق قرار گرفته است. 

حرم حضرت حسین در شهر کربلا واقع شده و این شهر از مهم ترین شهرهای زیارتی دنیا و همچنین عراق به حساب می آید. نجف نیز از شهرهای مذهبی مطرح کشور عراق می باشد که حرم علی بن ابی طالب در آن قرار گرفته و سالانه مسلمانان زیادی به آن جا می روند.

وجود امام هادی(ع) و فرزند ایشان(امام حسن عسگری) در سامرای عراق نیز سبب جلوه آن شهر شده است. موصل، بصره، اربیل و کاظمین نیز از دیگر شهرهای مهم و دیدنی کشور عراق به حساب می آیند.

سالیانه رقم بالایی از ایرانیان برای زیارت این اماکن مقدس و مذهبی روانه عراق می شوند. این تعداد به طور تقریبی سالانه به بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر می رسد.

دینار عراق

معرفی واحد پول عراق

دینار عراق از سال ۱۹۳۱ وارد چرخه اقتصادی شد و از آن زمان این دینار به انواع مختلفی وجود دارد و به کار گرفته می شود. حکومت ائتلاف موقت به همراه شرکت دلارو، سکه ها و اسکناس های جدیدی بر حسب آخرین فنون ضدجعل، چاپ و ضرب کرد.

  •  آرون گروپس
واحد پول عراق نسبت به دیگر ارزهای دنیا
  • یک دلار آمریکا برابر با ۱۱۸۴ دینار عراق می باشد.
  • یک یورو برابر با ۱۳۹۲.۳ دینار عراق می باشد.
  • یک پوند بریتانیا با ۱۵۷۳.۴ دینار عراق برابری می کند.
  • ۳.۶۱ تومان برابر با یک دینار عراق می باشد.

اطلاعات ارائه شده در زمینه ارز کشور عراق مربوط به سال ۲۰۱۸  و نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی می باشد.

ارز رایج کشور عراق
برای سفر عراق چه ارزی با خود به همراه داشته باشیم؟

خوشبختانه تومان ایرانی در این کشور قابل استفاده است. آن ها با اسکناس ۱۰ هزار تومانی به خوبی آشنا هستند. همان طور که بیان کردیم هر دینار عراقی برابر ۳.۶ تومان ارز ایرانی است. بنابراین برای خرید یک جنس ۳ دیناری، باید تقریبا ۱۱ هزار تومان پرداخت کرد. برای جلوگیری از رند کردن اعداد نوشته شده روی اجناس توسط عراقی ها بهتر است از ارز دینار استفاده کنید و با خود دینار ببرید. چون این رند کردن برای دلار و تومان اتفاق می افتد.

واحد پول عراق

امیدواریم مطالب ارائه شده موجبات رضایت شما را فراهم کرده باشد و اطلاعات ارزی لازم برای سفر به عراق را به راحتی به دست آورده باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *