دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اطلاعات جالب درباره سنسور دید در شب در خودرو ها

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

امروزه در دنیای خودروسازی، از آپشن ها و سنسور های استاندارد شده ای استفاده می شود که به قابلیت های خودرو می افزاید و سیستم ایمنی خودرو را افزایش می دهد.

از سنسورهایی که سطح ایمنی خودرو را بالا می برد می توان به سنسور دید در شب اشاره کرد که در میزان کمی از خودروها دیده می شود.

    

بعد از اختراع دستاوردهای مهم در زمینه اشعه مادون قرمز این اشعه به شکل نوری و حرارتی در زمینه های مختلف به کار رفت. در طراحی برخی از خودروها نیز با کمک این اشعه سنسوری ایمنی برای افزایش دید در شب در نظر گرفته شده است که به رانندگی راحت تر کمک خواهد کرد.

سنسور دید در شب در خودرو ها

اشعه مادون قرمز دارای طیف های مختلفی است و انعکاس آن بر روی اشیا موجب بازتاب منبع خواهد شد و به دیدن اشیا کمک می کند. با توجه به این قابیلت می توان با استفاده از منبع نور مادون قرمز در خودروها و انعکاس نور به اشیا در هنگام رانندگی در زمان شب و بازتاب اشیا، راننده قادر به دیدن شی در شب خواهد بود.

در صنعت خودرو سازی اولین سنسور دید در شب توسط کمپانی جنرال موتورز ارائه شد که به دلیل افزایش قیمت ها و نداشتن وضوح تصویری استفاده از این سنسور به حداقل رسید.

  •  آرون گروپس

تویوتا از جمله شرکت هایی است که بعد از کمپانی جنرال با طراحی جدید این سنسور و افزایش قابلیت های آن در نسخه های لکسوس خود از این سنسور استفاده کرده است.

بی ام و و مرسدس بنز نیز در استفاده از این تکنولوژی به خوبی عمل کرده اند و از قابلیت گرمایی و نوری اشعه مادون قرمز در سنسور به کار رفته استفاده کرده اند.

سنسور دید در شب در خودرو ها

در خودرو بی ام و از سیستمی نیمه رسانا در قسمت جلویی خودرو استفاده شده است که تصویر را با وضوح بیشتر و در ابعاد بزرگتر بر روی مانیتور نشان خواهد داد. که در صورت مشاهده جسم این مانیتور روشن می شود.

سنسور نایت ویژن اکتیو:

در این سنسور از اشعه با بازتاب مناسب استفاده شده است که با انعکاس در جاده تصاویر اجسام را بر روی مانیتور نشان می دهد. این سنسور در هنگام هوای بارانی و مه آلود عملکرد ضعیفی خواهد داشت.

سنسور دید در شب در خودرو ها

سنسور نایت ویژن پسیو:

در این سنسور از تابش حرارتی استفاده شده است که با بالا بردن میزان حساسیت، حرارت اجسام را شناسایی می کند. از معایب این سنسور می توان کاهش عملکرد آن در هوای بسیار گرم اشاره کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *