دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رابطه درس خواندن بیش از حد و غیر اصولی و نزدیک بینی چشم ها

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

تحقیقات مختلفی وجود دارد که نشان می دهد ارتباطی قوی میان میزان درس خواندن و افزایش خطر نزدیک بینی در افراد تحصیل کرده وجود دارد.

استفاده بیش از حد و غیر اصولی از چشم ها در هنگام درس خواندن و تماشای تلویزیون موجب بروز خطر و بیماری های بینایی خواهد شد.

نزدیک بینی چشم ها

دکتر کاردیف و بریستول در تحقیقات خود به این موضوع اشاره کرده اند که افرادی که در مقاطع تحصیلی بالاتر هستند به نسبت سایر افراد در مقاطع تحصیلی پایین تر بیشتر دچار نزدیک بینی و مشکلات بینایی خواهند شد. این تحقیقات نشان داد که بیش از 1.5 میلیارد از جمعیت جهان به نزدیک بینی دچار هستند.

دلایل ضعیف شدن چشم نشان می دهد که چه عواملی به بینایی آسیب می زنند از جمله این عوامل می توان به درس خواند زیاد اشاره کرد.

در نظام های آموزشی مختلف بسته به فشردگی برنامه های آموزشی این میزان قابل تغییر است در نظام آموزشی سنگاپور این میزان رو به افزایش است.

در پژوهشات دیگری که در این زمینه صورت گرفته است بر عوامل ژنتیکی تأکید شده است و تأثیر سایر عوامل محیطی به حداقل رسیده است که این نشان دهنده بالا بودن میزان اعتبار این پژوهشات است. در این پژوهشات با انتخلاب تصادفی محققان به این نتیجه رسیده اند که ارتباط بالایی میان میزان ساعات بالای مطالعه و نزدیک بینی افراد وجود دارد.

در این پژوهشات نقش عوامل محیطی مانند میزان نور و… به حداقل رسیده است و تنها بر اساس عوامل ژنتیکی این پژوهشات صورت گرفته است.

  •  آرون گروپس

استفاده درست از فناوری هایی که به چشم آسیب می زنند و شیوه های اصولی درس خواندن می تواند به کاهش این مشکلات در دانش آموزان و افراد تحصیل کرده کمک کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *