دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آنچه باید درباره قرص موکولین برم هگزین بدانید

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

برای رهایی از خلط سینه و گلو، درمان های بسیاری وجود دارد. قرص موکولین برم هگزین از داروهایی است که برای رفع خلط به کار می رود. در ادامه این مطلب بیشتر با این دارو آشنا خواهید شد.

این قرص یکی از قرص های خلط آور است که در درمان اختلالات تنفسی به کار می رود. در واقع این قرص از مکانیزم های طبیعی بدن برای برطرف کردن مخاط از مجاری تنفسی پشتیبانی می کند. این قرص تولید خلط را در مجاری تنفسی افزایش می دهد و غلظت خلط را رقیق می سازد. در نتیجه چسبندگی آن را کاهش می دهد بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که در مورد  قرص موکولین برم هگزین اطلاعات کافی ندارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید تا با نحوه مصرف آن بیشتر آشنا شوید.

نکاتی در مورد داروی موکولین برم هگزین

همانطور که می دانید خلط نوعی ماده چسبنده است که در زمان آنفولانزا و سرماخوردگی باعث به دام انداختن ویروس ها و آلودگی ها می شود اما تجمع خلط در گلو برای فرد آزاد دهنده است از این رو، به دنبال روش هایی جهت رفع آن می باشد که یکی از این راه ها مرطوب نگه داشتن آن است بنابراین، بخور دادن کمک زیادی به از بین بردن خلط می کند همچنین می توانید از مایعات گرم، لیموترش، غرغره محلول آب و نمک استفاده کنید اما در صورتی که با هیچ کدام از روش های طبیعی بهبودی در خود مشاهده نکردید می توانید به پزشک مراجعه نمایید تا داروی موکولین برم هگزین به منظور از بین بردن خلط برای شما تجویز کند.

قرص موکولین برم هگزین و سایر اطلاعات مربوط به آن

بعد از سرماخوردگی و سرفه های شدید، با خلط مواجه می شویم. با بروز این مسئله به دنبال دستگاه بخور یا دمنوش های طبیعی برای رفع آن هستیم. این قرص یک دارو برای درمان سرفه است. ماده فعال موکولین برم هگزین، خلط آور است و این ماده، مخاط را در قفسه سینه سست و خروج خلط را از دستگاه تنفسی آسان می کند. این دارو به صورت آمپول، شربت و … وجود دارد. البته شربت برم هگزین نباید جهت درمان سرفه های خشک مورد استفاده قرار بگیرد.
موکولین برم هگزین

این قرص به صورت های مختلف با دوزهای متفاوت موجود می باشد. این دارو برای کودکان بالاتر از دو سال و بزرگسالان مورد استفاده قرار می گیرد. این قرص از طریق دستگاه گوارش جذب بدن می شود. در نتیجه به بافت های بدن انتقال می یابد و به پروتئین های پلاسما تا حد زیادی وابسته می باشد. حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد دوز مصرفی این دارو به عنوان فرآیند متابولیک از بدن خارج می شود.

موارد مصرف

این دارو برای درمان خلط گلو و سرفه اهمیت دارد. قرص یا شربت این دارو با نازک ساختن مخاط یا خلط موجود در بخش بالایی دستگاه تنفسی و ریه ها، خروج آن ها را به راحتی ممکن می سازد. بعد از گذشت ۵ ساعت از مصرف این دارو، تاثیرات آن را خواهید دید. این قرص برای درمان خلط سینه و سرفه که ناشی از تب، برونشیت، فیبروز کیستیک یا بیماری انسدادی مزمن ریوی کاربرد دارد.

قرص موکولین برم هگزین

میزان و نحوه مصرف

دوز مصرفی آن باید توسط پزشک اعلام و منظور گردد اما به طور معمول میزان دوز مصرفی آن در بزرگسالان ۶ الی ۸ میلی گرم به تعداد سه بار در روز مصرف می شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

عوارض جانبی

اسهال، درد شکم، تب، سرگیجه، اختلالات پوستی، تعرق، استفراغ و حالت تهوع، اشکال در تنفس، حساسیت و تب از جمله مواردی هستند که ممکن است با استفاده از این قرص ها ایجاد گردد.

نکاتی که در مورد داروی موکولین برم هگزین باید بدانید

۱. از مصرف این دارو در سه ماه اول بارداری خودداری کنید(مگر اینکه پزشک برای شما تجویز کرده باشد)

۲. برای ممانعت از عوارض گوارشی، بهتر است دارو بعد از غذا مصرف شود.

۳. در صورت داشتن حساسیت به این دارو از خوردن آن اجتناب کنید.

۴. بیماران مبتلا به زخم معده و دردهای شکمی از مصرف این دارو پرهیز کنند.

۵. در حین مصرف، پزشک خود را از سایر داروهای شیمیایی و گیاهی که برای درمان سرفه مصرف می کنید، مطلع سازید.

۶. زنان شیرده نباید از این دارو مصرف کنند.

۷. اگر علائم بیماری بعد از گذشت ۱۴ روز بهبودی نیافت، به پزشک خود اطلاع دهید.

۸. بیماران دارای اختلالات کبدی یا کلیوی باید از مصرف این قرص اجتناب کنند(مگر اینکه دستور پزشک باشد).

۹. دوره درمان را کامل کنید.

درمان خلط و سرفه

۱۰. قبل از مصرف دارو در مورد سوابق پزشکی تان با پزشک مشورت نمایید زیرا، این دارو برای برخی از شرایط مناسب نمی باشد و اگر از بیماری خاصی رنج می برید به پزشک اطلاع دهید.

۱۱. بسته به تشخیص پزشک، شرایط بیماری و شرایط سنی طریقه مصرف این دارو در افراد با یکدیگر متفاوت می باشد.

۱۲. اگر عوارض مصرف دارو بعد از گذشت چند ساعت از بین نرفت حتما به پزشک نمایید.

۱۳. از اشتراک گذاشتن قرص موکولین برم هگزین با دیگران خودداری نمایید.

۱۴. دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید و بیشتر از میزان تجویز شده مصرف نکنید.

۱۵. اگر مصرف یک نوبت از دارو را فراموش کرده اید به محض به یاد آمدن آن را مصرف کنید اما اگر زمان نوبت بعدی نزدیک است دوز فراموش شده را مصرف نکنید و همچنین از دو برابر کردن دوز دارو نیز پرهیز کنید.

۱۶. قبل از انجام هر گونه عمل جراحی پزشک تان را در جریان استفاده از این دارو قرار دهید.

اطلاعات دارویی موکولین برم هگزین

از این که تا پایان مقاله علمی و دارویی موکولین برم هگزین ما را دنبال کردید، صمیمانه متشکریم و امیدواریم ذکر این مطالب، شما را به خوبی با این قرص و عوارض آن آشنا کرده باشد. برای مطالعه اطلاعات بیشتر در زمینه داروهای مختلف به بخش اطلاعات دارویی مجله آرگا مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *