دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آنچه باید درباره کاشت شبدر زینتی و نگه داری از آن بدانید

  • نرگس کوهستانیان
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

برای کاشت شبدر زینتی خاک حاوی مواد غذایی را تهیه کرده و داخل گلدان ریخته؛ سپس پیازچه ها را داخل آن قرار داده و بعد کمی خاک روی آن ها را پوشانیده. این گل برای رشد نیاز به نور زیاد دارد. دمای ۱۶ تا ۲۴ درجه بهترین دما برای رشد شبدر زینتی می باشد.

در این مقاله میخواهیم به ارائه مطالبی مفید درباره ی کاشتن شبدر زینتی و طریقه نگهداری آن بپردازیم. به شما علاقه مندان به کاشتن و پرورش این گل تا انتها مقاله را مطالعه کنید تا این روش را به خوبی یاد بگیرید؛ پس با ما همراه باشید.

گل های طبیعی از زیباترین مخلوقات خدا هستند که می توان آنها را به سادگی در منزل پرورش داد و از این طریق زیبایی بیشتری به فضای منزل بخشید. در مطالب قبلی مجله آرگا به کاشت گل لاله، تکثیر گل شفلرا، قلمه زدن بامبو و…. پرداختیم که همه این موارد از جمله محبوب ترین و دوست داشتنی ترین گل ها محسوب می گردند.

نحوه کاشت شبدر زینتی

مدت زمان طولانی نیست که این گل بومی سرزمین برزیل به ایران آمده است. برگ های این گل زیبا بنفش است و کاشت و پرورش آن بسیار ساده است. گل های این گیاه ابتدا تک و سفید رنگ هستند اما بعد به قرمز تغییر رنگ می دهند. کاشت و پرورش این گیاه کار ساده ای است، فقط کافی است اطلاعات لازم را در این باره بدانیم.

نحوه کاشت گل شبدر زینتی

برای کاشت شبدر زینتی ابتدا خاکی را انتخاب می کنیم که دارای مواد غذایی باشد؛ سپس پیازچه های تهیه شده را داخل خاک گلدان قرار داده و سپس پیازچه ها را با لایه ای نازک از خاک می پوشانیم. گلدان را در یک سینی بزرگ قرار می دهیم و بهتر است سینی مرطوب و خیس باشد.

کاشت شبدر زینتی شبدر زینتی پرورش کاشت

  •  آرون گروپس

شرایط آب و هوایی و محیطی پرورش گل شبدر زینتی

خاک: بهترین خاک جهت کاشت این گل مخلوطی از خاک برگ و خاک باغچه یا ترکیب پیت ماس با پرلیت است.

هوا: برای کاشت و نگهداری این گل باید آب و هوای مرطوب لازم است.

نور: این گل نیاز به نور فراوان  دارد در غیر این صورت برگ ها تغییر رنگ می دهند. و گلدان را هر روز حدود ۳ الی ۴ ساعت در معرض مستقیم نور قرار می دهیم تا برگ های گل به سرعت و بهتر رشد کنند. بقیه روز را می توانیم گل را در نیم سایه قرار دهیم.

دما: مناسب ترین دما برای رشد این گل دمای ۱۶ تا ۲۴ درجه است.

آبیاری: آبیاری این گل تا حدی بسته به دمای اتاق دارد اما بطور میانگین هفته ای یکبار به آن آب برسد کافی است.

با توجه به آنچه که در این مطلب ارائه شد می توانید به سادگی اقدام به کاشتن شبدر تزیینی نمایید و از داشتن گلی زیبا و خاص در منزل لذت ببرید. همچنین می توانید برای آشنایی با روش های کاشت دیگر گل ها و گیاهان به بخش پرورش گل و گیاه مجله آرگا مراجعه نمایید و از بهترین و جذاب ترین مطالب در این زمینه دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *