دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خودروهای مشهور اسپرتی که در تاریخ خودروی ایران خبرساز شده اند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

در صنعت خودرو سازی خودروهایی که دارای طراحی های اسپرت هستند همواره به دلیل بالا بودن قدرت فنی و ظاهر زیبا و جذاب مورد استقبال مشتریان بوده اند.

در صنعت خودرو سازی ایران خودروهای اسپرتی وارد بازار شده اند که هنوز با وجود قدیمی بودن از جانب مشتریان با استقبال خوبی مواجه می شود در ادامه نمونه هایی از این خودروهای اسپرت را در تاریخ ایران خواهید دید.

     خودروهای تاریخ ایران

 

مازراتی مدل 5000GT:

مازراتی از نمونه خودروهای اسپرتی است که توسط پهلوی وارد ایران شده است این خودرو برای قرار دادن پیشرانه 5 لیتری خودرو مسابقاتی وارد ایران شده است که در نهایت به خودرویی پرطرفدار و محبوب بدل شد.

خودروهای تاریخ ایران

لامبورگینی مدل میورال SVJ:

این خودرو یک خودرو سوپر استار در دوره خود محسوب می شود میورال تا سال 70 در ایران بوده است و در نهایت با پرداخت مبلغ 500 هزار دلار در امارات به فروش رسید و از تاریخ خودروی ایران حذف شد.

خودروهای تاریخ ایران

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مازراتی مدل Biturbo:

مازراتی خودرو لوکس و اسپرتی است که در سال 60 وارد ایران شده است و با قیمت های گزافی این خودرو معامله می شده است با ورود چند نسخه دیگر از این خودرو و نام معروف این برند، ورود آن به بحثی سیاسی ختم شد.

خودروهای تاریخ ایران

میتسوبیشی 3000GT:

این خودروی مسابقاتی در بسیاری از پیست های اتومبیل سواری در سال 60 شرکت داشته است طراحی این خودرو دارای چهره ای فضایی است و از خودروهای پرچم دار ژاپنی محسوب می شود.

خودروهای تاریخ ایران

فراری مدل 458 ایتالیایی:

در اوایل دهه 80 خودرو فراری با سبکی فضایی و طراحی بسیار هجومی وارد بازار شد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد این خودروی قرمز رنگ محبوب بر خلاف بسیاری از خودروها حاشیه ساز نبوده است.

خودروهای تاریخ ایران

بی ام و مدل i8:

در چند سال اخیر صنعت خودرو در ایران با مشکلاتی رو به رو است که آن را دچار محدودیت کرده است اما با این وجود محدودیت ها نتوانسته از محبوبیت و طرفدارن بی ام و کم کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *