دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

استارتاپ های موفق در جهان از کدام دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

بیل گیس و زاکربرگ از جمله استارتاپ های موفق در جهان هستند که بعد از ترک تحصیل به این موفقیت دست یافته اند اما باید دید این موضوع در رابطه با سایر کارآفرینان نیز صدق می کند؟

گزارشات مختلفی که توسط داده های اطلاعاتی صورت گرفته است نشان می دهد که بیشتر استارتاپ های موفق جهان از دانشگاه هاروارد و اسنفورد فارغ التحصیل شده اند.

 استارتاپ های موفق در جهان

در بررسی هایی که صورت گرفته است علاوه بر دانشگاه هاروارد و استنفورد دانشگاه های دیگری که در سطح ایالت متحده آمریکا قرار دارند بیشترین آمار را به از جهت تعداد استارتاپ های فارغ التحصیل از این دانشگاه ها دارند.

در این گزارش آمار مشخصی از تعداد شرکت هایی که در جهان به موفقیت دست یافته اند به دست آمده است که نشان می دهد در سه سال گذشته 193 شرکت میزان سرمایه گذاری و سود دهی بالایی داشته اند که مؤسسان این شرکت ها از دانشگاه های معتبر در سطح آمریکا و سایر کشورها فارغ التحصیل شده اند.

استارتاپ های موفق در جهان

در مقاله ای که در رابطه با ” رازهای موفقیت مؤسس علی بابا ” منتشر شده است به مهارت توجه خاصی شده است که در بیشتر موارد مهارت در حیطه کاری با تحصیل و علم کافی به دست می آید.

در رده بندی این دانشگاه ها استنفورد و هاروارد به ترتیب در رده اول قرار گرفته اند و در رده های بعد دانشگاه های تحقیقاتی دیگر فارغ التحصیلان زیادی را به عرضه استارتاپ وارد کرده است.

  •  آرون گروپس

این تحقیقات نشان می دهد که بیشتر استارتاپ ها دارای مدارک دانشگاهی در زمینه تجارت بوده اند و در رشته های مختلف مدیری تجارت و مدیریت اجرایی مشغول به تحصیل بوده اند.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *