دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی تفریحات مناسب بارداری که شما را بانشاط و سرگرم می کنند

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

کلافگی و سردرگمی های موقت یا دائم در دوران بارداری، اتفاقی کاملاً طبیعی در ماه های بارداری است. بسیاری از خانم ها در سه ماهه اول و گاهی زودتر از بارداری خسته می شوند. در این مطلب مجموعه ای از تفریحات مناسب بارداری به شما خانم های باردار پیشنهاد شده است.

بیشتر خانم ها در مراحل اولیه حاملگی هیجان زده هستند. به خصوص اگر این حاملگی برای نخستین بار باشد. با گذشت چند ماه و به وجود آمدن مشکلات ناشی از بارداری، حس بی حوصلگی در خانم های باردار بیشتر می شود. انجام تفریحات مناسب دوران حاملگی می تواند شدت این بی حوصلگی را کم کند.

 با افزایش ماه های بارداری، صبر و تحمل خانم ها نیز کم می شود. این کم طاقت شدن در حدی است که برای رهایی از این وضعیت روز شماری می کنند.

تفریحات دوران بارداری

 سرگرمی ها و تفریحات مناسب بارداری

همان طور که می دانید سرگرمی در هر وضعیتی سبب تحمل شرایط می شود. بهتر است در این ایام متناسب با روحیات خود برنامه ای منظم تنظیم کنید و از لحظات حاملگی لذت ببرید.

عکس بگیرید

یکی از ایده های فوق العاده برای این روزهای خاص رفتن به آتلیه است. شما می توانید تا ماه نهم هر ماه یک بار به آتلیه بروید. مسلماً تغییرات شما از نظر اندام در این عکس ها به خوبی رویت می شود. با این کار یک آلبوم خاطره انگیز از دوران بارداری تهیه کنید و این عکس ها را بعدها به کودک خود نشان دهید. ضمن اینکه می توانید زمانی که برای شام و … با همسرتان بیرون می روید نیز عکس بگیرید. در صورت تمایل می تواند در کنار هر عکس نوشته ای نیز داشته باشید تا با نگاه کردن به آن عکس، حس آن زمان را دوباره زنده کنید.

غذاهای متنوع و جدید درست کنید

در این روزهای طاقت فرسا می توانید به آشپزی مشغول شوید و منوی جذابی از غذاهای ایده آل را امتحان کنید. مسلماً با این کار، سرگرمی مناسبی برای ایام بارداری ایجاد کرده اید. ضمن اینکه همسرتان نیز با این کار، هیجان زده و خوشحال تر خواهد شد.

خرید کردن

خرید کردن یکی از تفریحات مناسب بارداری است. برای خرید می توانید از همسرتان دعوت کنید یا این کار را به همراه جمعی از دوستان انجام دهید. شما می توانید لباس های مورد نیاز خود را به رنگ دلخواه و با توجه به بودجه خود انتخاب کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

به ظاهر خود برسید و اهمیت دهید

در طول دوران بارداری و در هیچ زمانی نباید از ظاهر خود غافل شوید. مخصوصاً اگر این کار برای شما از جمله عادات و تفریحات است. چون در این صورت در دوران بارداری واقعاً احساس نامطلوبی خواهید داشت و از شرایط موجود خود ناراحت خواهید بود. بنابراین کارهای روزمره خود را به راحتی انجام دهید. چنین کاری در ایام بارداری، اعتماد به نفس شما را تقویت می کند. وجود چنین کاری در ایام بارداری با توجه به شرایط خاص بارداری و وجود لک بر روی صورت ایده مناسبی است.

موهای خود را مرتب کنید. از لباس های جذاب و متنوع استفاده کنید. ناخن هایتان را زیبا کنید. در این ایام باید بیش از پیش مراقب پوست تان باشید. مراقبت از پوست نیز بخشی از تفریحات مناسب دوران حاملگی می باشد.

به سفرهای کوتاه و روزانه یا پیک نیک بروید

در سه ماه اول بارداری ترتیب یک سفر کوتاه را بدهید. در حین سفر به دستورات پزشک خود عمل کنید. البته باید برای سفر از پزشک خود اجازه بگیرید. فراموش نکنید این سفر باید بخشی از تفریحات دوران بارداری باشد و در آن به زحمت و دردسر نیفتید. شما می توانید این سفر دلچسب را با دوستان خود بروید. برای این سفر باید سه ماه اول بارداری را انتخاب کنید.

تفریحات مناسب بارداری

شمع روشن کنید

هنگام شام خوردن با همسرتان شمع روشن کنید و به دوران خوب آشنایی برگردید. می توانید یک شب رستوران یا هتل رزرو کنید و به اتفاق همسر خود آن جا بروید و شبی رمانتیک را در کنار یکدیگر سپری کنید. برای خوشحال شدن بیشتر می توانید به یکدیگر گل رز که نمادی از عشق و دوست داشتن است هدیه دهید.

پیاده روی در دوران بارداری

 ورزش کنید

ورزش کردن در دوران بارداری نیز از دیگر اقدامات و تفریحات مناسب این دوران است. در برنامه روزانه خود ساعتی را به ورزش اختصاص دهید. از ورزش مناسب برای ایام بارداری استفاده کنید. به پیاده روی بروید.

ورزش در دوران بارداری

این مسئله حس تازگی و شادابی را در وجود شما زنده خواهد کرد. شما می توانید یوگا و مدیتیشن در دوران بارداری انجام دهید تا از این طریق انرژی مثبت زیادی دریافت کنید.

یوگا در دوران بارداری

کتاب بخوانید

کتاب از ایده های جذاب تفریحات مناسب بارداری است. کتاب به مراتب بیشتر از سایر موارد سر شما را گرم خواهد کرد. البته به شرط اینکه اهل خواندن کتاب باشید. ضمن اینکه بسیار آموزنده نیز هست. شما می توانید موضوع کتاب خود را برحسب علاقه انتخاب کنید و از این طریق این تفریح فوق العاده سالم را در کنار سایر ایده های سرگرمی انجام دهید. این مسئله اجازه سخنوری به شما می دهد و می توانید در هم صحبتی با خانم های دیگر تبادل نظر کنید و حرف بزنید. از جمله کتاب های مفید در دوران بارداری مانند تغذیه در دوران بارداری، مراقبت از جنین، مراقبت از کودک و… می باشد.

برای کودک خود اسم انتخاب کنید

 لیستی از اسم های مورد علاقه خود را تهیه و درباره آن ها  فکر کنید. هر دو فهرست اسامی دخترانه و پسرانه را داشته باشید. همچنین بهتر است اسم انتخابی کوتاه و پر معنی باشد. این کار را قبل از فارغ شدن انجام دهید تا بعد از وضع حمل استرس و نگرانی درباره اسم کودک نداشته باشید. این کار نیز می تواند به یکی از تفریحات مناسب دوران حاملگی تبدیل شود.

سرگرمی برای دوران بارداری

خواب آسوده و راحت

خواب راحت و بدون نگرانی نیز از تفریحات مناسب دوران حاملگی به حساب می آید. بهترین زمان برای خواب و آسایش اکنون است. چون بعد از تولد کودک، دیگر به این راحتی نمی توانید بخوابید. بنابراین استرس و نگرانی را از خود دور کنید و با خیال آسوده بخوابید. سعی کنید در این ایام از کم خوابی بپرهزید و برای سلامت خود و جنین حتماً خواب کافی داشته باشید.

از اینکه تا پایان مطلب تفریحات مناسب بارداری همراه ما بودید، بسیار خوشحالیم. امیدواریم ایده های ارائه شده در این مقوله مورد توجه شما قرار گرفته باشد و بتوانید از ایده های سرگرمی در دوران بارداری کمک بگیرید و برنامه مناسب با آن تنظیم کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *