دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صربستان بهشتی دیدنی در شبه جزیره بالکان و 15 مکان گردشگری جذاب آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

صربستان کشوری دیدنی از منطقه شبه جزیره بالکان است که تجربه یک سفر لذت بخش را در اختیار شما قرار می دهد این دهکده آرام در مرکز جنوب اروپا قرار دارد.

در صربستان می توانید از کوهستان های منطقه و بناهای تاریخی دیدن کنید در گوشه و کنار این کور مناطق دیدنی وجود دارد که در ادامه با این منطق بکر بیشتر آشنا می شوید.

1- بلگراد:

پایتخت صربستان شهر بلگراد است که از ساختمان های مدرن با ترکیبی از بناهای قدیمی تشکیل شده است ساختمان های قدیمی این شهر به دوران قرن 19 باز می گردند در این شهر کلیساها با نمایی زیبا دیده می شوند که در کنار طبیعت ساحلی این شهر نمایی خاص پیدا می کنند.

صربستان بهشتی دیدنی

2- پارک ملی و کوهستان فروسکا گورا:

این کوهستان که در سیرمیا واقع شده است دارای یک منطقه محافظت شده است که از درختان انگور پوشیده شده است این مکان می تواند برای یک سفر کوه نوردی و صخره نوردی مناسب باشد.

صربستان بهشتی دیدنی

3-منطقه سوکوبانیا:

این مکان از گذشته در صربستان وجود داشته است و بسیاری از افراد معروف و گردشگران از آب گرم این منطقه که خاصیت درمانی دارد استفاده می کنند.

  •  آرون گروپس

صربستان بهشتی دیدنی

4-  تپه وینکا:

این تپه سفید به عنوان یک آثار باستانی در کشور صربستان از آن دیدن می شود و آثار باستانی موجود در آن از استخوان تهیه شده است که توجه بسیاری از گردشگران به سمت خود می کشاند.

5-کوهستان کوپائنیک:

این منطقه محلی است برای برگزاری ورزش های زمستانی در این کوهستان ورزش های زمستانی کوهنوردی و اسکی وجود دارد که تجربه خوبی را در فصل زمستان در اختیار گردشگران می گذارد.

6- منطقه باستانی لپنسکی ویر:

قدمت این منطقه به بیش از 9 هزار سال می رسد و دارای آثار باستانی ارزشمندی است مجسمه های زنان و مردان و مجسمه های نشان دار از جمله این آثار باستانی می باشند.

صربستان بهشتی دیدنی

7-شهر نیس:

نیس نیز از شهرهای قدیمی صربستان است که دارای دژها و قلعه هایی است مربوط به قرن 18 میلادی می شوند این شهر از شهرهایی است که دانشگاه های معتبر دارد.

صربستان بهشتی دیدنی

8-  کوه زلاتار:

کوه های سر به فلک کشیده زلاتار صربستان را دیدنی تر کرده است و دارای دشت ها، جنگل ها و دریاچه های دیدنی است این کوه در فواصل مختلف سال برای قایق رانی و ماهی گیری مناسب می باشد.

صربستان بهشتی دیدنی

9- شهر لسکوواچ:

این شهر جشنواره های مختلفی را در زمینه کباب پزی برگزار می کند در این جشنواره نحوه طبخ غذاها با گوشت آموزش داده می شود که هر ساله جمعیتی زیادی از این جشنواره دیدن می کنند.

صربستان بهشتی دیدنی

10-  شهر باستانی اوپلانک:

در شهر اوپلانک نمادهای مختلف فرهنگی و تاریخی وجود دارد و با وجود کلیسای جورج مقدس می توان به خوبی متوجه این نمادها شد در این کلیسا اعضای خاندان سلطنتی دفن شده اند.

صربستان بهشتی دیدنی

11-شهر بزرگ نوی ساد:

شهر نوی ساد از جمله شهر های بزرگ صربستان محسوب می شود در این شهر قلعه و دژ یوجود دارد که قدمتی طولانی دارد علاوه بر آن این شهر دارای طبیعی بکر و دیدنی است که از دریاچه های مختلف پر شده است.

صربستان بهشتی دیدنی

12- دره مکرا گورا:

این دره در یکی از روستاهای صریستان واقع شده است که خط راه آهن از آن عبور می کند و جلوه ای زیبا به این دهکده قدیمی بخشیده است.

13- روستای درونگراد:

درونگراد نیز یکی دیگر از روستاهای دیدنی منطقه صربستان است که با ساختار زیبا و چوبی خانه ها لذت یک زندگی ساده و سالم را در اختیار شما قرار می دهد.

صربستان بهشتی دیدنی

14- دهکده سیرو گوجینو:

این دهکده دارای مسافرخانه های قدیمی و نانوایی است که امکان سکونت در این دهکده را راحت تر می کند علاوه بر آن در این دهکده می توانید از آثار هنری مختلف دیدن کنید.

15- رودخانه زیبای درینا:

این رودخانه مرکز بسیاری از ورزش های قایق رانی است و تجربه ای لذت بخش و هیجان انگیز را برای شما به همراه خواهد داشت در کنار این رودخانه طبیعت حیات وحش و گیاهان مختلف نیز به چشم می خورد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *