دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

تاثیر تحریم ها در صنعت خودرو سازی ایران کمرنگ است

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

پیروی از شرکت های اتحادیه اروپا این امکان را برای خودروسازان فراهم می کند که در صدد دریافت خسارت های وارده به دلیل وجود تحریم ها باشند.

مدیر کل صنعت خودرو سازی در ایران اعلام کرده است که تحریم ها کاهش خواهند یافت و ایران به همکاری خود با اتحادیه های اروپایی در زمینه تولید و عرضه خودرو ادامه خواهد داد.

تحریم خودرو سازی ایران

اتحادیه اروپا با حمایت از شرکت های خودرو سازی در برابر تحریمات آمریکا به کاهش این تحریم ها می پردازد تحریم صنعت خودرو برای ایران از سال 92 خسارات زیادی را به اقتصاد و این صنعت وارد کرده است چرا که این صنعت از اهمیت بالایی در اقتصاد هر کشور برخوردار می باشد.

تحریم خودرو سازی ایران

با لغو برجام این امکان برای ایران فراهم آمد تا با کشورهایی که در زمینه انرژی هسته ای فعالیت دارند وارد همکاری شود و با عقد قرارداهایی این موضوع کمک شایانی به صنعت خودرو سازی ایران کرد.

اما با وجود این حمایت این امکان وجود دارد تا آمریکا با وارد کردن تحریماتی دیگر و فشار آوردن به کشورهای اروپایی آنها را از ادامه همکاری با ایران منصرف کند.

تحریم خودرو سازی ایران

  •  آرون گروپس

در صورت بروز چنین مسئله ای ایران باید تمرکز خود را بر روی ذخیره سازی قطعات تولید بیشتر کند سرمایه گذاری بر روی تولید قطعات در داخل کشور می تواند ایران را در برابر این تحریمات مقاوم تر کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *