دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جلوگیری از سفید شدن مو با روش های طبیعی و خانگی

  • یلدا محمدی
  • ۷ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

سفید شدن موها یک امر طبیعی است که با افزایش سن رخ می دهد اما گاهی زودتر از موعد اتفاق می افتد و بهترین راهکار این است که با درمان های خانگی و موثر به جلوگیری از سفید شدن مو بپردازیم.

روش های متعددی برای پیشگیری و جلوگیری از سفیدی مو وجود دارد که در این میان می توانید با اطمینان از مفید و موثر بودن روش های گیاهی و خانگی برای پیشگیری از سفیدی موها، آنها را به کار ببرید و مورد استفاده قرار دهید. در این مقاله سعی نموده ایم شما را با چند راهکار اساسی در جهت جلوگیری از سفیدی موها آشنا کنیم که هر یک از این روش ها تا حد زیادی از سفیدی زودرس موها جلوگیری می کند.

راهکارهای اساسی و موثر برای جلوگیری از سفید شدن مو :

روش های خانگی و گیاهی که در این مطلب عنوان می کنیم تا حد زیادی در جلوگیری از سفیدی مو موثر هستند و نقش مهمی در این زمینه دارند و به گونه ایی روند سفیدی موها را کندتر می کنند و تاثیر زیادی در حفظ جوانی و سلامت مو دارند.

تقویت مو

  1. در صورتی که با مخلوط روغن نارگیل و آب لیمو موها را ماساژ دهید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه این مخلوط روی موها باقی بماند، از سفیدی موها تا حد زیادی جلوگیری می کنید و همچنین مانند یک ماسک طبیعی تقویت مو عمل نموده و ضامن سلامتی موها می شود.
  2. خمیر به دست آمده از پودر حنا، روغن کرچک و کمی آب لیمو را به مدت یک ساعت روی پوست و موی سر قرار دهید و بعد از گذشت این زمان آن را بشویید. این عمل تاثیری مستقیم و مفید برای جلوگیری از سفیدی مو دارد.ماسک ضد ریزش مو
  3. استفاده از مواد غذایی حاوی بیوتین نقش مهمی در جلوگیری از سفید شدن مو ها دارند. بیوتین در خوارکی هایی مثل گوجه فرنگی، شیرگاو، زرده تخم مرغ، بادام، هویج، دانه سویا، جو، گردو و …. به راحتی یافت می شود.
  4. یکی دیگر از روش های موثر برای جلوگیری از سفید شدن مو، ترکیب یک عدد زنجبیل رنده شده با عسل است که در صورتی که این مخلوط را روزانه میل نمایید می توانید تا حد از سفیدی زودرس موها پیشگیری نمایید.جلوگیری از سفید شدن مو
  5. استفاده از آب پیاز و ماساژ موها و پوست سر با آن علاوه بر اینکه از سفیدی زودرس موها پیشگیری می کند، به گونه ایی نقش یک ماسک ضد ریزش مو را دارد و از ریزش موها جلوگیری می کند.
  6. ید ماده ایی معدنی و مفید است که علاوه بر مزایای دیگر به تثبیت رنگ مو کمک زیادی می کند و به گونه ایی از تغییر رنگ و سفیدی موها نیز جلوگیری می کند. ید را می توانید در هویج، اسفناج، موز و ماهی بیابید و مورد استفاده قرار دهید.
  7. یکی از نکات مهم و قابل توجه برای داشتن موهایی سالم، استفاده نکردن از سیگار و مواد مخدر است، همچنین با کاهش مصرف کافئین می توانید تا حد زیادی از سفیدی موها جلوگیری نمایید.

سلامت مو

۸. مصرف ترکیب رزماری و مریم گلی می تواند به طور طبیعی مو ها را تیره کرده و سفیدی مو ها را بپوشاند. بنابراین نصف فنجان از هردوی این گیاهان را در ۲ فنجان آب جوشانده و اجازه دهید به مدت یک ساعت بماند، سپس محلول را بعد از صاف کردن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که این محلول به عنوان یک پاک کننده و بعد از شامپو زدن مو هایتان استفاده شود و مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید روی مو هایتان بماند، سپس آن را بشویید و هر هفته این کار را تکرار کنید.

از بین بردن سفیدی مو ها

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

هر دوی این گیاهان به طور طبیعی موهای شما را تیره‌تر می‌کنند و موهای سفیدتان را می‌پوشانند‌. در ادامه شما را با روش های مؤثر دیگری برای پیشگیری از سفید شدن مو ها آشنا می کنیم.

  • حذف استرس

علت سفید شدن مو می تواند به دلایل مختلفی باشد؛ استرس یکی از دلایل شایع در این زمینه است و تاثیر زیادی در ریزش مو و سفید شدن مو ها همچنین پیری پوست دارد، بنابراین تا می توانید استرس را از خود دور کنید.

  • تغذیه خوب و سالم

داشتن یک برنامه غذایی سالم و مصرف غذا های غنی از ویتامین های گروه B به ویژه B12 مانع سفیدی مو ها می شود، ضمن اینکه مصرف تخم مرغ و شیر و لبنیات نیز به منظور پیشگیری از سفید شدن مو ها بسیار مؤثر می باشد.

پیشگیری از سفید شدن مو ها

  • عدم استعمال دخانیات و مواد مخدر

گاهی مواقع، سفید شدن زودرس مو ها می تواند نتیجه کشیدن سیگار و مصرف مواد مخدر باشد. بنابراین با عدم استفاده از این مواد می توانید سفید شدن مو هایتان را متوقف کنید.

  • مصرف کم کافئین

نوشیدن زیاد چای، قهوه و مصرف ادویه و برخی غذا های سرخ شده تاثیر زیادی در سفید شدن مو ها می تواند داشته باشد.

روش های جلوگیری از سفید شدن مو

با راهکارهای مفید و موثر برای جلوگیری از سفید شدن مو آشنا شدید، امیدواریم با استفاده و به کارگیری این روش ها بتوانید به بهترین شکل از سفیدی موها جلوگیری نمایید. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی و مشاهده راهکارهای مناسب و مفید برای حفظ سلامت و جوانی موها به بخش سلامت مو مراجعه نمایید و از این طریق با ترفندهایی موثر و روش های خانگی آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *