دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

استفاده از فناوری جدید چاپ سه بعدی برای تولید دوچرخه های فیبر کربن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

استفاده را قابلیت فیبر کربن برای تولید وسایل حمل و نقل هزینه های بالایی را برای تولید کنندگان ایجاد می کند که موجب بالا رفتن هزینه خرید آن برای متقاضیان خواهد شد.

یکی از شرکت هیا طراح و تولید دوچرخه با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی توانسته دوچرخه های کربنی با هزینه های پایین را تولید کند این دوچرخه با قیمت 300 دلار در بازار عرضه می شوند.

دوچرخه های فیبر کربن

جیم میلر از تولید کنندگانی است که با حمایت شرکت های آمریکایی و چینی موفق به طراحی این دوچرخه ها شده است تولید این دوچرخه ها پیشرفت های زیادی را در زمینه فناوری چاپ سه بعدی و افزایش گستره کاربردی آن در اختیار تولید کنندگان قرار داده است.

استفاده از این فیبرهای کربنی به کمک چاپ سه بعدی این امکان را می دهد تا در تولید و طراحی قطعات صنعت فضانوردی، خودرو، هواپیما از این قابلیت استفاده شود.

تولید فیبرهای کربنی بدون استفاده از فناوری چاپ سه بعدی نیازمند مداخله مستقیم کارگران در روند تولید این الیاف است که موجب افزایش قیمت تولیدی آن خواهد شد.

در فناوری چاپ سه بعدی با استفاده از ربات ها این مواد الیافی به یکدیگر چسبیده می شوند استفاده از این ربات موجب بالا رفتن سرعت کار و پایین آمدن هزینه ها خواهد شد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *