دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

انتقال دادن خاطرت مغز حلزون به حلزونی دیگر با تحقیقات جدید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

حلزون ها ها از جمله موجوداتی هستند که به لحاظ فعالیت های مغزی شباهت زیادی به انسان دارند و انجام تحقیقات مختلف بر روی این حیوانات نشان دهنده تعمیم این تایج بر روی انسان خواهد بود.

حلزون ها دارای 20 هزار نورون هستند که این نورون ها در مغز انسان به 100 میلیارد نیز می رسند و وظیفه این نورون ها در مغز انتقال دادن پیام های عصبی به نقاط مختلف بدن و دریافت آنها می باشد.

انتقال دادن خاطرت مغز حلزون

در تحقیقاتی که پژوهشگران انجام داده اند به این نتیجه دست یاقته اند که می توانند خاطراتی را که در مغز یک حلزون به عنوان نوعی شوکه شدن وجود دارد را به مغز یک حلزون دیگر منتقل کنند. این پژوهشگران قصد دارند تا با ادامه دادن این پژوهشات این روش ها را در انسان نیز به کار بگیرند.

انتقال دادن خاطرت مغز حلزون

حلزون های مورد آزمایش با وارد شدن شوک هایی نوعی حالت دفاعی به خود می گیرند و در چند ثانیه اول شروع به چرخیدن می کنند و تکرار مدام این آزمایشات باعث شد تا حلزون ها با روش شرطی سازی 50 ثانیه به دور خود بچرخند.

در طی این تحقیقات، محققان با خارج کردن بافت عصبی حلزون های آموزش دیده  و قرار دادن این بافت از طریق در قسمت گردن حلزون های شرطی نشده از طریق انتقال خون به نتایج جالبی دست یافتند که نشان داد حلزون های آموزش دیده بعد از این آزمایش چند ثانیه و حلزون های آموزش دیده 40 ثانیه به دور خود می چرخند.

انتقال دادن خاطرت مغز حلزون

  •  آرون گروپس

با انجام این پژوهش انسان می تواند به پیشرفت های مهمی در زمینه علم دست یابد و با انتقال این آزمایشات بر روی انسان تغییرات عظیمی رخ خواهد داد.

این موضوع می تواند در درمان بیماری هایی که مرتبط با مشکلات و اختلالات عصبی انسان هستند دخیل باشند به عنوان مثال در به یادآوری خاطرات افرادی که دچار فراموشی شده اند این پژوهش می تواند با تزریق بافت مغزی فرد مرتبط با خاطرات بیمار به درمان این بیماری بپردازد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *