دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آموزش قلمه زدن بامبو و پرورش این گیاه دوست داشتنی

  • نرگس کوهستانیان
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

بامبو یکی از گیاهان تزیینی بسیار زیبا می باشد که اغلب افراد در آپارتمان از آن نگهداری می کنند، اگر شما نیز به این گیاه علاقه مند هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید و با نحوه قلمه زدن بامبو آشنا شوید.

در این مقاله می خواهیم به ارائه مطالبی مفید درباره قلمه زنی بامبو بپردازیم. شاید خیلی از ما حتی یکبار هم اسم گیاه بامبو را نشنیده ایم یا اینکه اطلاعات دقیقی در مورد این گیاه نداشته باشم. برای اینکه نحوه قلمه زنی و پرورش این گیاه خوش فرم و زیبا را یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

در مطالب قبلی مجله آرگا شما عزیزان را با نحوه قلمه زدن حسن یوسف آشنا نمودیم، حال قصد داریم به ارائه روش صحیح قلمه زدن گیاه بامبو بپردازیم، این گیاه آپارتمانی زیبا می تواند گیاه زینت بخش منزل شما باشد.

عکس از بامبو

طریقه قلمه زدن بامبو

قبل از مشاهده آموزش قلمه زدن لازم است تعریفی از بامبو داشته باشیم. این گیاه با نام علمی Dracaena sanderiana از خانواده نی ها می باشد به خوش شانسی هم مشهور است.

محل رویش بامبو در نواحی استوایی غرب آفریقا و نواحی کوچکی از آسیای جنوب شرقی می باشد. ارتفاع گیاه بامبو اغلب به بیشتر از ۵ متر می رسد.

بامبو از آن دست گیاهانی است که رویش آن در هر فصلی امکان پذیر است. اگر می خواهید بامبو را قلمه بزنید، باید طول آن ۲۰ سانتی متر باشد. نحوه قلمه زنی بامبو اریب و زیر بند می باشد.

  •  آرون گروپس

برای قلمه زنی بامبو از بخش زیرین ساقه و بالای ریشه را پیدا می کنیم، این گیاه که بند بند است از وسط بند ۴ قلمه می کنیم. ساقه انتخاب شده نباید کمتر از سه بند داشته باشد، چون باعث از بین رفتن گیاه شود.

پیشنهاد می شود از ۲ الی ۵ سانتی متر از گره ساقه قلمه صورت بگیرد.

 قلمه زنی بامبو

نکته:

بهتر است گیاه بامبو را در داخل آپارتمان جابه جا نکنید و جابه جایی موجب زرد شدن برگ های گیاه بامبو می شود.

عکس جالب از گیاه بامبو

نحوه نگهداری گیاه بامبو

عواملی که در تکثیر و رشد این گیاه دوست داشتنی و زیبا موثر است عبارتند از:

  • نور: میزان نور باید غیر مستقیم باشد. اگر نور مستقیم باشد موجب زرد شدن برگ های آن می شود.
  • دما: بهترین دما برای رشد عالی گیاه بامبو ۱۸ الی ۲۲ درجه سانتی گراد می باشد.
  • رطوبت: اگر داخل آپارتمان خنک باش کافی است، اما برای رشد و نگهداری بهتر، پیشنهاد می شود با اسپری آب پاشی شود.
  • آب: این گیاه غالبا در آب رشد می کند و نگهداری می شود اگرچه در خاک هم کاشت می شود. یادمان باشد نباید به همه ساقه بامبو آب برسد. و نکته مهم این که فقط به ۳ الی ۵ بند آن آب برسد.
  • تغذیه : این گیاه زیبا نیاز به کود دارد. بهتر است کودها را در ماه فقط یکبار در داخل گلدان بامبو حل کنیم.

 قلمه زدن بامبو

حال که با روش قلمه زنی بامبو به طور کامل آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم به بخش پرورش گل و گیاه مجله آرگا مراجعه نموده و از دیگر آموزش های مفید برای کاشت و پرورش گیاهان و گل های مختلف دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *