دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

گالری عکس گل محمدی زیبا و شاداب

  • مرضیه شاکری
  • ۴ آبان ۱۳۹۴
  • ۰

مقاله ای که در این مطلب برای شما آماده کرده ایمف مجموعه ایست تحت عنوان عکس گل محمدی که محتوای آن تصاویر اطلاعات و کاربردهایی از گل محمدی است که برایتان به نمایش خواهیم گذاشت.

گل محمدی در دسته گل های خوش بویی است که در بین عطرهای دیگر گل ها بسیار منحصر به فرد است. در این مقاله شما را با گل محمدی بیشتر آشنا می کنیم. با مجموعه عکس گل محمدی همراه باشید.

مجموعه عکس گل محمدی به همراه اطلاعاتی درباره این گل:

گل محمدی نمونه ای از گل رز است که به دلیل داشتن بویی خوش از آن در صنعت گلاب گیری استفاده می شود. این نوع گل از برگهای مرکب 7 و یا 9 برگچه ای تشکیل شده است. این گل به رنگ های صورتی روشن و یا سفید یافت می شود. 32 گلبرگ به طور معمول در گلهای محمدی وجود دارد که بیشتر در هنگام صبح شروع به ظاهر شدن می کنند و در هنگام شب بسته می شوند.در ادامه مجموعه عکس گل محمدی را با هم می بینیم.

عکس گل محمدی جذاب

از گیاهان خاردار است پس باید مراقب دستان خود باشید. از اوایل اردیبهشت تا اوایل تیرماه شروع به گل دادن می کند. مدت 20 الی 30 روز طول می کشد تا تمام گل ها و غنچه هایشان باز شود. دوام گل های این گیاه 1 روز است و پس از آن از رنگ صورتی به رنگ سفید تمایل پیدا می کند و با نسیم کوچکی پر پر می شود. باید با باز شدن هر گل، ۀن را بچینید و برای مصارف گوناگون نگهداری کنید.

عکس گل محمدی شادابعکس گل محمدی باطراوت

از جمله کاربردهای گل محمدی :

از عصاره این گل به عنوان گلاب در غذاها و شربت و … استفاده می کنند. این گل را پس از آنکه خشک کردند، آسیاب کرده و برای درمان یبوست استفاده می کنند. از دیگر مصارف دارویی آن می توان به درمان درد های رماتیسمی – معده – سردرد- اعصاب – قلب و … اشاره کرد. علاوه بر اینها از پودر این گل در غذاها و کیک ها و نوشیدنی ها و به علاوه چای استفاده می شود.

  •  آرون گروپس

عکس گل محمدی زیبا

عطر دلچسب این گل موجب خوش طعم و عطر شدن غذا ها می گردد. از این گل مربا نیز ساخته می شود که دارای عطر خوشایندی است. از دیگر کاربردهای آن می توان به محصولات آرایشی و بهداشتی اشاره کرد. از کرم این گل برای درمان آکنه و جوش و لک صورت استفاده می شود. همچنین کرم آن برای جوانی و شادابی پوست نیز مفید است. از این گل صابون نیز تهیه می شود که همان خواص کرم را داراست. همچنین در صنعت عطر سازی نیز از این گل بهره می برند. از گلاب هایی که در ایران تهیه می شود سالانه به کشورهای اروپایی از جمله انگلستان و فرانسه صادر می کنند.

عکس های گل محمدی باطراوت

آب و هوای مناسب برای رشد گل محمدی:

گل محمدی در مناطق خشک و نیمه خشک به خوبی رشد می کند . به عبارت دیگر در مناطقی که تابستان های معتدل و خشک و زمستان های سرد دارد به خوبی رشد می کند.

گل های محمدی طبیعیعکس های گل محمدی زیبا

عکس گل محمدی در حالت شکفته:

این گل نیز مانند هر گل دیگری حالت غنچه و شکفته دارد که در تصاویر زیر برای شما عزیزان به نمایش خواهیم گذاشت.

گل محمدی زیبا گل محمدی جذاب گل محمدی باطراوت گل های محمدی جذاب گل های محمدی شاداب عکس های گل محمدی شاداب

عکس گل محمدی در حالت غنچه :

غنچه گل محمدی را در ادامه تصاویر ببینید.

عکس گل محمدی غنچهگل محمدی شادابگل محمدی غنچهگل های محمدی زیباگل های محمدی باطراوتعکس های گل محمدی جذابعکس های گل محمدی غنچه

از جمله خواص گلاب می توان به خاصیت آرام بخشی – برطرف کننده افسردگی و اندوه – تقویت کبد – درمان فشار خون بالا – درمان ناراحتی ها تنفسی – درمان گرمازدگی و.. اشاره کرد. عکس گل محمدی بهانه ای بود برای آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان با خواص درمانی و دارویی این گل زیبا. با بخش عکس گل می توانید با انواع گل های دیگر آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *