دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کشف کردن شواهدی که نشان می دهد در قمر اروپا آب وجود دارد

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

شواهدی نشان می دهد که در قمر اروپای سیاره مشتری دارای اقیانوس هایی در زیر سطح این قمر است وجود آب در این سیاره می تواند راه نجاتی برای ادامه حیات بشری باشد.

آرتور سی کلارک یک نویسنده معروف است که به پیش بینی وجود آب در سطح قمر اروپا پرداخته است این تحقیقات توسط دانشمندان دیگری نیز مورد بررسی و پیگیری واقع شده است.

برای بدست آوردن آب از سطح این سیاره دانشمندان این فرایند را از اطریق حفاری باید انجام دهند که کاری دشوار خواهد بود در نتیجه دانشمندان سعی دارند تا این کار را با استفاده از آبفشان ها و نمونه برداری های لازم انجام دهند.

برنامه و تحقیقات مختلفی در این زمینه قرار است صورت بگیرید ناسا و آتی از جمله مأموریت ها برای بدست آوردن اطلاعات دقیق تر در این زمینه هستند. ناسا با فرستادن کاوشگر کلیپر اطلاعات مختلفی را کسب کرده است.

تصاویری که از آبفشان ها در سال های مختلف انجام شده است نشان می دهد سطح این آبفشان ها تا ارتفاعی از 193 کیبلومتری از سطح قمر را می پوشاند.

وجود این آبفشان ها در اروپا نشانی از حیات خواهد بود اما در این میان برخی از دانشمندان خوش بین نیستند و رفتار این آبفشان ها را به نوعی غیرقابل پیش بینی می دانند و این تصور وجود دارد که آبفشان به دلیل عمل جزر و مد ایجاد شده باشد.

جیمز وب یکی دیگر از افرادی است کعه در این زمینه به تحقیق پرداخته است او با طراحیب تلسکوپی دقیق شواهدی از وجود آبشفان هاا به دست آورده است و کلیپر نیز با شناسایی مولکول ها و بررسی آن به دنبال اطلاعات بیشتری از این آبفشان می باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *